ΓΔ: 1447.82 1.93% Τζίρος: 133.56 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:12:43 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: George Vitsaras / SOOC

Κ. Καραμανλής: Έτσι θα γίνει συγκοινωνιακός κόμβος ο Πειραιάς

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως τα εμβληματικά έργα είναι τα σιδηροδρομικά, έτσι ώστε να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών και πρόσθεσε ότι πρέπει να ενωθούν τα λιμάνια με ένα σύγχρονο ηλεκτροκίνητο σιδηρόδρομο με τα εμπορευματικά κέντρα.

Για τα σημαντικά έργα στον Πειραιά, που θα καταστήσουν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας έναν πραγματικό συγκοινωνιακό κόμβο ενώ επεκτείνεται και η γραμμή του Μετρό μέχρι το λιμάνι, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής που τόνισε ότι ειδικότερα μέσα θα δοθεί λύση στο ζήτημα της υπογειοποίησης της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ).

Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Κανάλι 1, ο κ. Καραμανλής επισήμανε το μεγάλο έργο της υπογειοποίησης της Γραμμής 1 που συζητείται από το 2008, και έχει γίνει μελέτη, αλλά το έργο δεν έγινε ποτέ πραγματικότητα. «Ο Ηλεκτρικός-να μη γελιόμαστε- κόβει αυτή τη στιγμή την πόλη στα δύο. Θα γίνει μία πολεοδομική ανάπλαση, θα γίνει υπογειοποίηση. Θα είμαστε έτοιμοι μέσα στους επόμενους έξι με οκτώ μήνες, μαζί με το Δήμαρχο, να επικαιροποιήσουμε τη μελέτη και να πούμε πότε θα ξεκινήσει το έργο, πόσα χρήματα θα στοιχίσει, πότε θα ολοκληρωθεί και πως θα χρηματοδοτηθεί», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Υπενθύμισε ότι πριν από ενάμιση χρόνο παραδόθηκαν στο επιβατικό κοινό τρεις σταθμοί του Μετρό προς Πειραιά (Νίκαια, Κορυδαλλός και Αγία Βαρβάρα), παρά τις «Κασσάνδρες». Και δήλωσε ότι μέσα στο καλοκαίρι θα παραδοθούν και οι τρεις επόμενοι σταθμοί, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς. «Έτσι ώστε να πετύχουμε το προφανές, το οποίο όμως για πολλές δεκαετίες δεν ήταν προφανές: Να ενώσουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μέσα σε 50 λεπτά με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Αναφέρθηκε επίσης στα υπόλοιπα σημαντικά έργα για τον ευρύτερο Πειραιά, όπως η δυτική περιφερειακή οδός του Αιγάλεω, που θα «ξεμπλοκάρει» το κυκλοφοριακό «έμφραγμα» στο Σχιστό και το Σκαραμαγκά, καθώς και στο ξεμπλοκάρισμα της υποθαλάσσιας σήραγγας Σαλαμίνα - Πέραμα, για την οποία αναμένεται η περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Ο κ. Καραμανλής ανέπτυξε την εθνική στρατηγική, που θα καταστήσει την Ελλάδα κόμβο υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής. Επισήμανε ότι και στην πιο προηγμένη οικονομία της Δύσης, τις ΗΠΑ, ο πρόεδρος Μπάιντεν αποφάσισε να προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις σε έργα υποδομών, διότι αυτά δίνουν πολύ μεγάλη ώθηση στην πραγματική οικονομία. Ανέφερε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει ήδη συμβασιοποιήσει 3,2 δισ. ευρώ έργα μέσα σε δυόμιση χρόνια.

«Τα πιο εμβληματικά έργα θα έλεγα ότι είναι τα σιδηροδρομικά, έτσι ώστε να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών και μετά να μπορεί να γίνει κέντρο logistics, όπως είχε οραματιστεί η κυβέρνηση Καραμανλή με την είσοδο της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προσθέτοντας ότι πρέπει να ενωθούν τα λιμάνια με ένα σύγχρονο ηλεκτροκίνητο σιδηρόδρομο με τα εμπορευματικά κέντρα, έτσι ώστε η Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τη γεωπολιτική θέση που έχει. Επισήμανε δε ότι το λιμάνι του Πειραιά στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού θα μπορεί να δέχεται τα προϊόντα από τη Νοτιοανατολική Ασία και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι ένα λιμάνι εξόδου των προϊόντων από τη Βαλκανική.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης ότι ο κατασκευαστικός κλάδος μπορεί να συμβάλλει ώστε το brain drain να γίνει brain gain, εκφράζοντας τη χαρά του γιατί βλέπει πολιτικούς μηχανικούς, αρχιτέκτονες, μηχανολόγους μηχανικούς και άλλες ειδικότητες του τεχνικού κλάδου να επιστρέφουν σιγά σιγά στη χώρα για να συμμετάσχουν σε αυτό το κατασκευαστικό «μπαμ» .

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Chistos Staikouras
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σταϊκούρας: Τρένο θα συνδέει Ελλάδα – Βουλγαρία – Ρουμανία - Ουκρανία

Ειδικότερα, το τρένο, σε πρώτη φάση πιλοτικά, θα συνδέει τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης, με τα λιμάνια του Ρούσε της Βουλγαρίας και της Κωστάντζας στη Ρουμανία, με την Μολδαβία και την Ουκρανία.
Gerapetritis, Kyvernisi
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ελληνογαλλική συμφωνία για μεταφορά τεχνογνωσίας σε θέματα σιδηροδρόμων

Η εν λόγω συμφωνία θα εξειδικευτεί στη συνέχεια με ειδικότερες συμφωνίες μεταξύ των αρμοδίων φορέων, ιδίως της Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF) και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ).
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μ. Παπαδόπουλος: Τον Σεπτέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση

Ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών σημείωσε πως πρέπει να διασφαλιστούν οι προϋποθέσεις να μην υπάρξει ξανά παρόμοιο δυστύχημα με αυτό που συνέβη στα Τέμπη και να δημιουργηθεί ένα αίσθημα ασφάλειας για τους πολίτες.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνεδριάζει σήμερα το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων

Έχει έδρα την αίθουσα διαχείρισης κρίσεων του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών του ΟΣΕ και σε αυτό θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του ΟΣΕ, του Πυροσβεστικού Σώματος, της Ελληνικής Αστυνομίας, του ΕΚΑΒ και της Hellenic Τrain.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Με δύο σταθμάρχες και μείωση δρομολογίων η επανεκκίνηση για τα τρένα

«Εάν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί», παραδέχθηκε ο υπ. Μεταφορών. Πρώτος στόχος η ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης των σιδηροδρόμων. Επικοινωνία Μητσοτάκη με τον επικεφαλής της Alstom.