ΓΔ: 798.11 -2.39% Τζίρος: 59.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Karamanlis-Kostas
Φωτο: Eurokinissi

Κώστας Καραμανλής: Η Τουρκία να γνωρίζει ότι η Ελλάδα δεν παίζει

Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι οι κάτοικοι της Λέσβου βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή του προσφυγικού προβλήματος, για το οποίο δεν έφεραν ευθύνη, αλλά κλήθηκαν να το διαχειριστούν χωρίς τα απαραίτητα εφόδια και στήριξη από την Πολιτεία.

Αυστηρό μήνυμα προς την Τουρκία έστειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας χθες το βράδυ σε εκδήλωση της Διοικούσας Επιτροπής Εκλογικής Περιφέρειας Λέσβου της Νέας Δημοκρατίας με θέμα «Τα έργα που αλλάζουν την Ελλάδα - Ο εκσυγχρονισμός των υποδομών της Λέσβου». Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στο προσφυγικό, αλλά και στα τρία βασικά έργα, που αλλάζουν τη Λέσβο.

«Όσο και αν η Τουρκία επιμένει να επαναφέρει στο τραπέζι τα σενάρια αναθεωρητισμού, που φτάνουν έως το αδιανόητο θέμα της αποστρατιωτικοποίησης των νησιών, τόσο εμείς, η Ελλάδα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, η κυβέρνηση θα σηκώνουμε ακόμα ψηλότερα το ανάστημά μας», διαμήνυσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Οτιδήποτε άλλο θέτει η Τουρκία πλην της οριοθέτησης Υφαλοκρηπίδας των νησιών και ΑΟΖ, που είναι η μόνη διαφορά προς επίλυση, εντάσσεται στην σφαίρα του παραλόγου», ξεκαθάρισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Και πρέπει όλοι να ξέρουν ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις μας, αναβαθμισμένες και ενισχυμένες, είναι έτοιμες να επιτελέσουν τον σκοπό τους. Να προστατεύσουν την πατρίδα μας και τους πολίτες της. Και αυτό οι γείτονές μας πρέπει να το γνωρίζουν. Η Ελλάδα δεν παίζει. Γίνεται κάθε μέρα και πιο δυνατή, με πανίσχυρες διεθνείς συμμαχίες. Έχει αυτοπεποίθηση, ισχύ και αποφασιστικότητα. Δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι οι κάτοικοι της Λέσβου βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή του προσφυγικού προβλήματος, για το οποίο δεν έφεραν ευθύνη, αλλά κλήθηκαν να το διαχειριστούν χωρίς τα απαραίτητα εφόδια και στήριξη από την Πολιτεία. «Στην πραγματικότητα, βιώσατε από πρώτο χέρι, και με τον πιο επώδυνο τρόπο, πώς εφαρμόστηκε στην πράξη η πρώτη φορά Αριστερά» ανέφερε μεταξύ άλλων και παράλληλα αναφέρθηκε στα μαθήματα ανθρωπισμού που παρέδωσαν οι κάτοικοι της Λέσβου την περίοδο της μεταναστευτικής κρίσης: «… Όπως ήταν η Ευστρατία, η Μαρίτσα κι οι άλλες υπέροχες γιαγιάδες μας, που έδωσαν ανιδιοτελώς στοργή και φροντίδα σε αμέτρητα παιδιά. Αυτή είναι η πραγματική ανθρωπιά. Αυτή είναι η ουσιαστική αλληλεγγύη. Και την προσφέρατε χωρίς να περιμένετε ανταλλάγματα».

Τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση «από την πρώτη στιγμή έκανε σαφές ότι δεν θα επιτρέψει να είναι η Ελλάδα ένα «ξέφραγο αμπέλι»» όπως «ήταν τα σύνορα μας όταν αναλάβαμε» και προσέθεσε: «Αντίθετα, η κυβέρνησή μας εργάστηκε μεθοδικά και πολύπλευρα, ώστε να καταφέρει να εξομαλυνθεί η κατάσταση όσο πιο γρήγορα γινόταν. Και φυσικά, αποδείξαμε στην πράξη ότι η θάλασσα μας και σύνορα έχει και ξέρουμε να τα φυλάμε».

Όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της Λέσβου, ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι η κυβέρνηση στηρίζει έμπρακτα το νησί, τόσο με πρωτοβουλίες άμεσης ανακούφισης, όσο και με μια δέσμη μέτρων που θέτουν τις βάσεις για τη συνολική αναβάθμιση των προοπτικών του νησιού. «Σε αυτό το πλαίσιο, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιούμε ένα πρόγραμμα έργων συνολικού προϋπολογισμού 170 εκατομμυρίων ευρώ», ανέφερε και παρουσίασε τα τρία βασικά έργα αυτού του προγράμματος.

  •  Το νέο λιμάνι στο Σίγρι, η διοικητική παράδοση του οποίου για επιβατική χρήση έγινε την προηγούμενη εβδομάδα και ήδη έχουν ξεκινήσει τα πρώτα δρομολόγια. Ο υπουργός έκανε λόγο για ένα γεγονός καθοριστικής σημασίας για το νησί, καθώς η Δυτική Λέσβος βγαίνει οριστικά από την απομόνωση, αναβαθμίζεται συνολικά η ακτοπλοϊκή κίνηση προς το νησί.
  • Οδική σύνδεση του Λιμένα Σιγρίου με την Καλλονή. Η πρόοδος του έργου, όπως είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει και ο ίδιος ο κ. Καραμανλής κατά την επίσκεψή του στα εργοτάξια νωρίτερα, βρίσκεται αυτή τη στιγμή κοντά στο 70%. «Υπολογίζουμε ότι ως το τέλος της χρονιάς θα παραδοθεί σε κυκλοφορία στο σύνολό του», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επισημαίνοντας ότι αυτός ο οδικός άξονας θα βελτιώσει σημαντικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας και θα αποσυμφορήσει την κυκλοφορία σε πολλούς οικισμούς.
  • Υδροδότηση της Μυτιλήνης, της Καλλονής και εννέα ακόμα οικισμών (Ευεργετούλα, Γέρα, Λουτρόπολη, Αγία Παρασκευή, Μανταμάδος, Πολυχνίτος, Πέτρας και Μήθυμνα). Όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, πρόκειται για την κατασκευή των υποδομών αποθήκευσης, επεξεργασίας και μεταφοράς νερού από το φράγμα Τσικνιά, με προϋπολογισμό 104 εκατομμύρια ευρώ και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο θα δημοπρατηθεί εντός του καλοκαιριού.

«Με τα έργα αυτά η Λέσβος γυρίζει επιτέλους σελίδα. Με αυτές τις υποδομές, η Λέσβος αφήνει οριστικά πίσω της την αποεπένδυση, την υποβάθμιση, τις «Μόριες» και την απογοήτευση», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Karamanlis-Kostas
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Καραμανλής: Αδικαιολόγητη η απεργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ανέφερε πως οι συνδικαλιστές ανακοίνωσαν επίτηδες την απεργία το απόγευμα της Τρίτης και εξέφρασε την άποψη πως δεν είναι λογικό να προκηρύσσεται απεργία ενώ έχει κλείσει η συλλογική σύμβαση εργασίας.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σε τροχιά ανάταξης το σιδηροδρομικό δίκτυο μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης

Δεδομένου ότι χρειάζεται άμεσα παρεμβάσεις, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι βραδυπορίες και να αυξηθεί η χωρητικότητα, επίκειται χρηματοδότηση 20 εκατ. ευρώ για την άμεση συντήρηση του.
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καραμανλής: Ξεκινάει και πάλι ο μετροπόντικας στη νέα Γραμμή 4 του Μετρό

Σε δηλώσεις του ο υπουργός τόνισε ότι πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική μέρα, καθώς πολλά χρόνια μετά την κατασκευή των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό, πλέον τα εργοτάξια για την κατασκευή της Γραμμής 4 έχουν πάρει μπρος.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Καραμανλής: Το 2023 θα τρέχουν στην χώρα έργα υποδομών 13 δισ. ευρώ

Μέσα σε τρία χρόνια δημοπρατήσαμε έργα 8 δις ευρώ, είπε μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Πώς επηρεάζουν οι ανατιμήσεις στα υλικά κατασκευών την πορεία των μεγάλων έργων.