ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
eav-lockheed martin-aeroplano
Φώτο: Shutterstock

Το δύσκολο «σταυρόλεξο» των εξοπλιστικών και τα C-130 που ...έρχονται

Οι δημοσιονομικές προτεραιότητες και οι νέες ανάγκες που δημιουργούνται για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών εντείνουν την αβεβαιότητα για βασικά εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων.

Σε «σταυρόλεξο» για δυνατούς λύτες τείνει να εξελιχθεί το εξοπλιστικό πρόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας, καθώς λόγω των στενών δημοσιονομικών αλλά και των αναγκών που προέκυψαν μετά την κακοκαιρία Daniel έχουν αλλάξει τα δεδομένα.

Και μπορεί τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού να αναθάρρησαν με την καθέλκυση της φρεγάτας FDI Κίμων, καθώς μία καινούργια σελίδα ανοίγει στην ιστορία του, αφού μετά από 24 χρόνια ενισχύεται ο στόλος με ένα καινούργιο πλοίο, είναι όμως αμφίβολο αν θα ενισχυθεί επιπλέον και με καινούργιες κορβέτες. 

Αμφίβολη δυστυχώς είναι και η τύχη των φρεγατών ΜΕΚΟ και του προγράμματος εκσυχρονισμού των τεσσάρων φρεγατών. Μπορεί μέχρι πρόσφατα να ήταν στις άμεσες προτεραιότητες της στρατιωτικής και της πολιτικής ηγεσίας, καθώς τα πλοία έχουν ξεπεράσει την ηλικία Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής. Όμως οι πληροφορίες για την πορεία των διαπραγματεύσεων δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες καθώς γίνεται λόγος για οικονομικά κυρίως εμπόδια. 

Ωστόσο, οι φυσικές καταστροφές που έχουν συμβεί τους τελευταίους μήνες έχουν δείξει στην κυβέρνηση ότι χρειάζεται να επενδύσει σε μέσα τα οποία μπορεί να μην αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά να έχουν έναν διπλό ρόλο να είναι μέρος του μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας, ο οποίος όμως με την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα μέσα δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά. 

Και μπορεί μέχρι πρότινος προτεραιότητα να είχαν καθαρά αμυντικά μέσα όπως τα 24 Rafale της Πολεμικής Αεροπορίας και οι τρεις φρεγάτες FDI για το Πολεμικό Ναυτικό, καθώς και ο εκσυγχρονισμός των 84 F-16 σε έκδοση Viper όμως όπως όλα δείχνουν οι προτεραιότητες έχουν αλλάξει.

Έρχονται για ακόμα μία φορά στο προσκήνιο οι άμεσες ανάγκες και μεγάλες ελλείψεις που υπάρχουν στα μεταγωγικά αεροσκάφη C-130, C-27J Spartan αλλά και στα ελικόπτερα Chinook της Αεροπορίας Στρατού
Τα C-27J Spartan έχουν και αυτά πλέον χαμηλές διαθεσιμότητες, καθώς έχουν αντικαταστήσει επάξια τα C-130, τα οποία όμως και αυτά πετούν στα όρια των δυνατοτήτων τους.

Τα Chinook και αυτά έχουν φτάσει πια τα όρια των δυνατοτήτων τους, καθώς καλύπτουν ένα τεράστιο εύρος αποστολών. Από το στρατιωτικό κομμάτι, τις αεροδιακομιδές ασθενών και φυσικά την πυρόσβεση, ενώ φέτος μαζί με τα πληρώματά τους ξεπέρασαν τον εαυτό τους κυριολεκτικά.

Η πικρή ιστορία των C-130 και η πολύπαθη ΕΑΒ

Μπορεί πριν μερικές ημέρες να παρουσιάστηκε δημοσίευμα που ανακοίνωνε πανηγυρικά ότι αρχές Νοεμβρίου θα παραδοθεί από την ΕΑΒ στην Πολεμική Αεροπορία ένα αναβαθμισμένο μεταγωγικό αεροσκάφος C-130 στο οποίο και εκτός από τις εργασίες της προγραμματισμένης συντήρησης, εκτελέστηκαν εργασίες δομικής αναβάθμισης στην περιοχή της άρμοσης των πτερύγων με την άτρακτο, προσδίδοντάς του μεγαλύτερη αξιοπιστία και ασφάλεια και διευρύνοντας τον διαθέσιμο χρόνο αξιοποίησής του. 

Ο «Ηρακλής» της Πολεμικής Αεροπορίας, που οι διαθεσιμότητές του είναι σχεδόν οριακές είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίος όχι μόνο για την Πολεμική Αεροπορία αλλά συνολικά για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Μάλιστα η έλλειψή του ήταν ιδιαίτερα εμφανής όταν χρειαζόταν να μεταφέρει κλιμάκιο της ΕΜΑΚ στην Τουρκία και δεν μπορούσε για τον μεγάλο σεισμό ή όταν έπρεπε να φέρει από την Βεγγάζη την ελληνική αποστολή.  

Ωστόσο όμως ως γνωστόν …ένα αεροσκάφος, που θα παραδώσει η ΕΑΒ τον Νοέμβριο, δεν λύνει το πρόβλημα των διαθεσιμοτήτων όταν κανονικά θα έπρεπε να είχαν παραδοθεί δύο αεροσκάφη στο τέλος του 2022 και άλλα δύο στο τέλος του 2023. 

Αντί αυτού όμως, όπως ανακοίνωσε η ΕΑΒ μέσω του δημοσιεύματος, πραγματοποίησε τις τελευταίες παραδόσεις δύο τέτοιων αεροσκαφών μέσα στο 2020 και τo 2021. Πλέον, «επιταχύνει» τις παραδόσεις των C-130 στην Πολεμική Αεροπορία, προγραμματίζοντας να παραδώσει άλλα δύο αεροσκάφη μέσα στο 2024 και τρία μέσα στο 2025!

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Diakopoulos-Alexandros-EAB
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέα διοίκηση από Δένδια στην ΕΑΒ, εφαρμογή σχεδίου εξυγίανσης

Ο Αντιναύαρχος (ε.α) Αλέξανδρος Διακόπουλος αναλαμβάνει χρέη προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στη νέα διοίκηση της ΕΑΒ, που καλείται να εφαρμόσει σχέδιο εξυγίανσης της αμυντικής βιομηχανίας.
businessdaily-Dendias-Nikos
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Μπάχαλο» στην κρατική αμυντική βιομηχανία: Τι συμβαίνει σε ΕΑΒ και ΕΑΣ

Με μελανά χρώματα περιγράφει ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Δένδιας, την κατάσταση που επικρατεί στις δύο κρατικές αμυντικές βιομηχανίες. Το υπ. Άμυνας παίρνει την αρμοδιότητα εποπτείας από το υπ. Οικονομικών.
businessdaily-Iron-Dome-Israel
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο ελληνικός αντιαεροπορικός θόλος θα στηθεί με συνδρομή από το Ισραήλ

Δύο μεγάλες ισραηλινές επιχειρήσεις είναι σίγουρο ότι θα διεκδικήσουν μερίδιο στο ελληνικό πρόγραμμα, το οποίο θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ: Η Rafael και η Israel Aerospace Industries, οι οποίες δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα.
F-35
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η κρίσιμη διαπραγμάτευση για τα F-35 και το «όχι» Μητσοτάκη σε μεσάζοντες

Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις με τους Αμερικανούς για τον αριθμό αεροσκαφών, τον τύπο τους και την τελική τιμή. «Όχι, ευχαριστώ» στα αντισταθμιστικά, που θα ωφελήσουν μόνο τους μεσάζοντες, όπως έχει τονίσει ο πρωθυπουργός.
businessdaily-Constellation-Fincantieri
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έπεσε σε... κύματα το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του Πολεμικού Ναυτικού

Η τριετής καθυστέρηση στο αμερικανικό πρόγραμμα για τις φρεγάτες Constellation δημιουργεί νέα δεδομένα και στα ελληνικά εξοπλιστικά προγράμματα. Επανέρχεται στο προσκήνιο το πρόγραμμα για τις κορβέτες.