ΓΔ: 886.8 0.91% Τζίρος: 27.58 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:43:38 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
eurobank-egg-bahtalia-Ρούλα Μπαχταλιά
Φώτο: Ρούλα Μπαχταλιά, Διευθύντρια του egg.

Νέο μεγάλο στοίχημα καινοτομίας για το egg η ψηφιοποίηση του τουρισμού

Νέο cluster επιχειρήσεων με την υποστήριξη από το egg της Eurobank θα δημιουργήσει ψηφιακές εφαρμογές για τον πολιτισμό και τον τουρισμό. Μιλάει στο Business Daily η Ρούλα Μπαχταλιά, Διευθύντρια του egg.

Νέες ευκαιρίες ανοίγει η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού σε όσους θέλουν να καινοτομήσουν και να δημιουργήσουν νέα επιχειρηματικά σχήματα. Το egg, που μετά από οκτώ χρόνια λειτουργίας έχει μεγαλώσει, δίνει τη δυνατότητα στις καινοτόμες εταιρείες να δώσουν το στίγμα τους στην αγορά. Αποτελεί την «φωλιά» επιχειρηματικότητας που έρχεται να επιταχύνει την ανάπτυξη των εταιρειών και να τις βοηθήσει να ανοίξουν τα φτερά τους και να συνεργαστούν με μεγάλους παίκτες.

«Το egg στηρίζει τους νέους επιχειρηματίες που έχουν ένα καινοτόμο τεχνολογικό προϊόνκαι θέλουν να αναπτύξουν την εταιρεία τους διεθνώς, ενώ γνωρίζει πως θα τους βοηθήσει ώστε να προσελκύσουν την κατάλληλη χρηματοδότηση για την περαιτέρω εξέλιξή της», αναφέρει στο Business Daily, η κ. Ρούλα Μπαχταλιά, Διευθύντρια και Μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του egg – enter•grow•go , σημειώνοντας ότι οι αιτήσεις για ένταξη στο egg που υπήρξαν εν μέσω πανδημίας ήταν από τις πλέον ποιοτικές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αποδεικνύοντας το υψηλό επίπεδο έρευνας αλλά και επιχειρηματικής ωριμότητας.

Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά «οι παγκόσμιες τάσεις επηρεάζουν και πυροδοτούν τη δημιουργικότητα και την επιχειρηματικότητα» και υπογραμμίζει ότι στην Ελλάδα χρειαζόμαστε περισσότερες καινοτόμες εταιρείες,γιατί αυτό θα βοηθήσει στον ταχύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομίας.

Τώρα, το egg, που αποτελεί μια πρωτοβουλία της Eurobank με την υποστήριξη του Corallia, αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στον μετασχηματισμό του τουριστικού προϊόντος της χώρας με στόχο την ανάδειξη και αξιοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομίας. «Ο τρόπος με τον οποίο ταξιδεύουν οι άνθρωποι αλλάζει συνεχώς όσον αφορά στο τι θέλουν να ζήσουν, πού θέλουν να πάνε, πώς σχεδιάζουν τα ταξίδια τους και πώς επιλέγουν προορισμούς. Ζούμε σε έναν πλήρως ψηφιακό κόσμο που σημαίνει ότι όλα όσα κάνουμε πρέπει να είναι ψηφιακά, όχι μόνο για να επικοινωνήσουμε το εμπορικό σήμα και να προωθήσουμε σε επίπεδο marketing τι έχει να προσφέρει ο προορισμός, αλλά και για να μεγιστοποιήσουμε την εμπειρία του πελάτη κάνοντας το ταξίδι όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτο».

Το cluster για τον τουρισμό

Όπως στην ταινία «Μια νύχτα στο μουσείο» η ιστορία ζωντάνευε μέσα από μυστηριακά θαύματα, τώρα ο πολιτισμός και η κουλτούρα της Ελλάδας μέσω της τεχνολογίας θα μπορεί να βρεθεί στην οθόνη. Από την παρακολούθηση μιας παράστασης στην Επίδαυρο, μέχρι την οργάνωση του ταξιδιού σε κάποιο ελληνικό νησί, ένας νέος συνεργατικός σχηματισμός καινοτομίας (cluster) για τον τουρισμό έρχεται να εκσυγχρονίσει τον κλάδο και να του δώσει νέα προοπτική στην μετά την πανδημία εποχή.

Το 2019 παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης των τουριστών κατά 9,8% και σε συνδυασμό με την επερχόμενη αύξηση της διεθνούς τουριστικής ζήτησης, κρίνεται αναγκαία η διαφοροποίηση του υπάρχοντος προϊοντικού μείγματος μέσω της ανάδειξης νέων πτυχών του πολιτισμού, αναβάθμισης των δημόσιων και ιδιωτικών υποδομών και  σύνθεσης προσωποποιημένων ταξιδιωτικών εμπειριών.

Σύμφωνα με την κ. Μπαχταλιά, «το cluster καινοτομίας στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του τουριστικού και πολιτιστικού προϊόντος αξιοποιώντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχει η χώρα μας, καθώς η εφαρμογή νέων τεχνολογιών και εφαρμογών θα δίνουν στον επισκέπτη τη δυνατότητα να βιώσει μια νέα, τελείως διαφορετική εμπειρία».

Στο cluster που έχει δημιουργηθεί συμμετέχουν ήδη 13 επιχειρήσεις, εκ των οποίων οι οκτώ startups έχουν υποστηριχθεί από το egg, ενώ στόχος είναι ο αριθμός των επιχειρήσεων να φτάσει τις 30 μέσα στη διετία. Ανάμεσα στις επιχειρήσεις που συμμετέχουν (Greeking.me, Keeano, Mentor, Moptil, SaMMy, Simpleapps, Triparound, Ferryhopper, Marketing Greece, Tamasenco, Toulange και Santikos Collection) βρίσκεται και η TEKMON που εξειδικεύεται στην ψηφιοποίηση διαδικασιών και αναπτύσσει τεχνολογίες αιχμής, που συμμετέχει ως επιστημονικός συντονιστής.

«Ο εκσυγχρονισμός του τουριστικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος θα έρθει μέσα από πρωτοβουλίες όπως αυτή της δημιουργίας του συγκεκριμένου σχηματισμού καινοτομίας. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετές καινοτόμες εταιρείες που αντιλαμβάνονται τις παγκόσμιες τάσεις και έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν νέα προϊόντα, αναπτύσσοντας έτσι υπεραξία. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει η ώριμη επιχειρηματικότητα στον κλάδο του τουρισμού, δηλαδή ένα σημαντικό πλήθος μεγάλων επιχειρήσεων που έχουν ανάγκη να ενσωματώσουν στις διαδικασίες τους τέτοιου είδους τεχνολογικά προϊόντα», επισημαίνει η κα. Μπαχταλιά που αναφέρει ότι κάποια τεχνολογικά trends δείχνουν πως με κάποιον τρόπο θα εξελιχθούν και θα μείνουν στο τουριστικό προϊόν.

Τα βιώσιμα ταξίδια είναι καίριας σημασίας, καθώς και η συνεργασία, οι εταιρικές σχέσεις και η εμπλοκή των ενδιαφερομένων μερών είναι απαραίτητες για να διασφαλιστεί η καλύτερη εμπειρία για τον πελάτη, με την κα Μπαχταλιά να υπογραμμίζει πως όποιος κάνει καλύτερη χρήση των δεδομένων (data analytics) και προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς στο νέο ψηφιακό κόσμο, θα είναι σημαντικός επιχειρηματικός παίκτης διεθνώς.

Παράλληλα αναφέρει πως, «Αν ορίσουμε τον Πολιτισμό ως το σύνολο των επιτευγμάτων του ανθρώπου, στο πρακτικό, ψυχικό και πνευματικό επίπεδο, άρα ως το σύνολο των τεχνολογικών, ηθικών και ιδεολογικών κατακτήσεων της ανθρωπότητας στην πορεία της ιστορίας, τότε θα αποδεχτούμε τον όρο "ψηφιακός Πολιτισμός". Η ανάπτυξη τεχνολογικών προϊόντων και υπηρεσιών στον ευρύτερο χώρο του Πολιτισμού, θα συμβάλλουν αναμφισβήτητα στην άνοδο του γνωστικού επιπέδου και στην εξέλιξή του».

Τα project από το τουριστικό cluster

Ποια είναι τα project τα οποία έχουν κατατεθεί προς χρηματοδότηση και τα οποία πρόκειται να ενεργοποιήσουν οι εταιρείες που συμμετέχουν :

  • Βιωματική εμπειρία περιήγησης σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους με την βοήθεια της τεχνολογίας AR, AI και VR.
  • Βελτίωση ταξιδιωτικής εμπειρίας και ενίσχυση της οργανωτικής και επιχειρησιακής λειτουργίας φορέων διαχείρισης τουριστικών υποδομών.
  • Δυναμική σύνθεση και παροχή προσωποποιημένων τουριστικών προϊόντων για τουριστικές επιχειρήσεις (SaaS).
  • Δημιουργία ταξιδιωτικού διαδικτυακού B2B marketplace, το οποίο συνδέει τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού.
  • Δημιουργία business simulation mobile app για smartphones, μέσα από το οποίο ξετυλίγονται πτυχές της αρχαίας και σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.
  • Αναβάθμιση του θαλάσσιου τουρισμού μέσα από ένα web app με δυναμική σύνθεση προσωποποιημένου ταξιδιού για σκάφη αναψυχής, skippers και agents, το οποίο προσφέρει στους τουρίστες έτοιμες ταξιδιωτικές επιλογές (Peer2Peer Trip Planning).

Ένας ισχυρός σύμμαχος για την ανάπτυξη της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας

Το egg - enter•grow•go αποτελεί ένα θερμοκήπιο επιχειρηματικότητας που επιταχύνει την εξέλιξη μιας εταιρείας και της παρέχει στήριξη ενώ αναπτύσσεται στον επιχειρηματικό στίβο, έχοντας υποστηρίξει μέχρι τώρα περισσότερους από 1.000 νέους επιχειρηματίες και 245 startups από τις οποίες οι 130 δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. «Σου δίνει την βοήθεια, την υποστήριξη, το να νιώθεις ότι έχεις κάποιον στο πλευρό σου στην προσπάθεια να μεγαλώσεις αυτό που αγαπάς και έχεις πάθος για αυτό που κάνεις», όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά από τη διευθύντρια του egg.

Η Eurobank έχει επενδύσει περισσότερα από 12 εκατ. ευρώ την τελευταία επταετία για τη λειτουργία του egg και περισσότερα από 2,5 εκατ. ευρώ σε χρηματοδότηση των startups. Οι ίδιες οι εταιρείες, με την υποστήριξη του egg έχουν προσελκύσει περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ σε equity funding. Η Eurobank επίσης, συμμετέχει ως ιδιώτης επενδυτής σε τρία Funds το Big Pi, το Uni.fund και το Velocity.Partners, που υποστηρίζονται από την επενδυτική πλατφόρμα Equifund. Η Eurobank είναι επίσημος υποστηρικτής του Εθνικού Μητρώου Νεοφυών Επιχειρήσεων Elevate Greece, με ένα σημαντικό ποσό που θα διατεθεί ως επιχορήγηση σε πολλές από τις εγγεγραμμένες επιχειρήσεις στην πλατφόρμα. 

Όπως τονίζει η κα Μπαχταλιά, το egg απευθύνεται σε αυτούς που είναι αποφασισμένοι να επιχειρήσουν και διασυνδέει τα σπουδαία μυαλά που υπάρχουν με την επιχειρηματικότητα. Παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στις καινοτόμες επιχειρήσεις να αναπτύξουν την εξωστρέφεια τους και να συνδεθούν τόσο με μεγάλους πελάτες, αλλά και με οικοσυστήματα startups στο εξωτερικό (ΗΠΑ, Καναδά, Ισραήλ αλλά και Γαλλία) που μπορούν να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να αναπτύξουν περισσότερες ιδέες.

Ήδη αρκετές ελληνικές εταιρείες καινοτομίας που έχουν «μεγαλώσει» στο egg, έχουν χρηματοδοτηθεί από equity funds του εξωτερικού και έχουν ανοίξει γραφεία εκτός Ελλάδος. Εταιρείες αγροτεχνολογίας, όπως η Augmenta που πρόσφατα άντλησε ακόμα 8 εκατ. δολάρια από αμερικανικά funds, ή τουριστικές όπως η Triparound, η οποία συγκέντρωσε χρηματοδότηση πάνω από 3 εκατ. δολάρια, η Bespot και η Exit Bee αποτελούν από τα κυριότερα παραδείγματα επιτυχίας του egg.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

venetsianos-eurobank
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Σπ. Βενετσιάνος (Eurobank): Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον στον τουρισμό

Οι επενδυτές στρέφονται σε εξαγορές μονάδων λόγω της αύξησης του κατασκευαστικού κόστους, τονίζει στο BD ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Eurobank, επικεφαλής Τομέα Structured Finance, Σπύρος Βενετσιάνος.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Θ. Κώτσανης (Bayer): Ευκαιρίες για ανάπτυξη καινοτομίας στην Ελλάδα

Την δημιουργία ενός οικοσυστήματος που θα ενισχύσει την ανάπτυξη της καινοτομίας και των κλινικών ερευνών στην Ελλάδα υλοποιεί η Bayer και φέρνει πιο κοντά τις ελληνικές startup με τις γερμανικές επιχειρήσεις.
dimarxos astypalaias
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ν. Κομηνέας: Πρότυπο πράσινης μετάβασης και τουριστικής ανάπτυξης η Αστυπάλαια

Σε συνέντευξή του στο Business Daily o δήμαρχος της Αστυπάλαιας, Νίκος Κομηνέας εξηγεί πως το πρόγραμμα μετατροπής του νησιού σε πρότυπο αειφορίας και βιωσιμότητας δημιουργεί μία ελκυστική νέα τουριστική ταυτότητα.
vivestia
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Vivestia: Κρατήσεις σε ξενοδοχεία με «οδηγό» το virtual reality

Η τουριστική startup απεικονίζει ψηφιακά τους χώρους ξενοδοχείων για να αποφεύγει ο καταναλωτής δυσάρεστες εκπλήξεις από παραπλανητικές φωτογραφίες. Επεκτείνεται στη διεθνή αγορά και αναζητεί επενδυτές.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Σ. Κόκκινος - FEAC Engineering: Η Ελλάδα παράγει τεχνολογία, παράγει καινοτομία

Ο διευθ. σύμβουλος της FEAC, που ειδικεύεται σε υπολογιστικές προσομοιώσεις και συνεργάζεται με κολοσσούς μιλά στο BD για την επιτυχία των ελληνικών εταιριών στην παραγωγή τεχνολογίας.