ΓΔ: 1829.61 -0.34% Τζίρος: 131.65 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:38:34
Φώτο: Shutterstock

Πιο ανθεκτικά σε ζημιές τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έναντι των συμβατικών

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν δυόμισι φορές λιγότερες πιθανότητες να χαλάσουν σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν δυόμισι φορές λιγότερες πιθανότητες να χαλάσουν σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα. Επίσης, υπερτερούν στον τομέα των εκπομπών ρύπων, στην απόδοση και στην αξιοπιστία. Αυτό αναφέρει μελέτη της γερμανικής ένωσης αυτοκινήτων ADAC, μετά από ανάλυση δεδομένων 3,6 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που πραγματοποίησε το 2024.

Η πιο πιθανή αιτία βλαβών, τόσο για τα ηλεκτρικά όσο και για τα συμβατικά αυτοκίνητα, παραμένει η μπαταρία εκκίνησης. Το 2017 αυτή η αιτία αφορούσε το 35,7% όλων των βλαβών, ποσοστό που εκτινάχθηκε στο 46,3% το 2020 (πιθανόν να οφείλεται στην ακινησία των αυτοκινήτων λόγω κορονοϊού), ενώ το ποσοστό πέρυσι πήγε στο 44,9%.

Ο δεύτερος συχνότερος λόγος βλαβών είναι πρόβλημα με τον κινητήρα ή τα ηλεκτρονικά (22,1%). Για τα συμβατικά οχήματα αυτό περιλαμβάνει σφάλματα στα συστήματα ψεκασμού καυσίμου ή ανάφλεξης, ενώ για τα ηλεκτρικά είναι συνήθως το σύστημα υψηλής τάσης. Οι λιγότερο συχνές αιτίες περιελάμβαναν βλάβες στη μίζα, στον εναλλάκτη, στο ηλεκτρικό σύστημα ή στα φώτα (10,6%), στις ζημιές ελαστικών (8,8%) και στα προβλήματα με τα συστήματα κλειδώματος (6,9%).

Αναλύοντας δεδομένα οχημάτων τεσσάρων ετών, διαπιστώθηκαν πως υπήρχαν 12,9 βλάβες ανά 1.000 συμβατικά οχήματα και μόλις 8,5 βλάβες ανά 1.000 ηλεκτρικά. Αυτή η διαφορά είναι μεγαλύτερη για οχήματα ηλικίας από 2 έως 4ετών, όπου έχουμε 9,4 βλάβες ανά 1.000 οχήματα για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αντί 3,8 βλαβών ανά 1.000 για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο μικρότερος αριθμός βλαβών των καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποδηλώνει ότι η αξιοπιστία έχει αυξηθεί σημαντικά, καθώς οι κατασκευαστές καταφέρνουν να λύσουν πολλά προβλήματα πριν βγουν τα αυτοκίνητα από το εργοστάσιο. Η μπαταρία εκκίνησης είναι η πιο κοινή αιτία βλαβών και για τα δύο συστήματα μετάδοσης κίνησης (EV έχουν 50% βλάβες και τα ICE έχουν 45% βλάβες), ενώ τα EV υποφέρουν συχνά από προβλήματα με τα ηλεκτρονικά του οχήματος επειδή αυτά τα συστήματα τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 12 volt που είναι ευάλωτη στις γρήγορες εκφορτίσεις. Ένας άλλος λόγος είναι ότι οι χρήστες EV ενεργοποιούν τα οχήματά τους από απόσταση (μέσω εφαρμογών) πιο συχνά από ό,τι περίμεναν οι κατασκευαστές, γεγονός που αδειάζει τη μπαταρία.

Τα ICE υποφέρουν περισσότερο από προβλήματα στον κινητήρα γιατί τα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης είναι πολύ λιγότερο περίπλοκα και επομένως είναι λιγότερο πιθανό να παρουσιάσουν προβλήματα. Τα EV δεν παράγουν τόση θερμότητα, γεγονός που σημαίνει λιγότερη φθορά.

Τέλος, τα EV αναφέρουν λιγότερα προβλήματα με τα συστήματα κλειδώματος, πιθανότατα λόγω του υψηλότερου βαθμού συνδεσιμότητας, ενώ τα ελαστικά έχουν μεγαλύτερη επιβάρυνση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (1,3/1.000 βλάβες) από ό,τι στα ICE (0,9/1.000). Αυτό συμβαίνει, κυρίως, λόγω βάρους και υψηλότερων επιδόσεων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στα plug in υβριδικά αυτοκίνητα επικεντρώνονται οι βιομηχανίες αυτοκινήτων

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, μειώνοντας τους ρύπους και προωθώντας την ηλεκτροκίνηση, με τους Κινέζους να διακρίνονται ήδη με ανταγωνιστικά νέα μοντέλα.
Škoda Enyaq SUV αυτοκίνητο
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Αυτοκίνητο: Η Skoda παρουσίασε τα νέα Skoda Enyaq RS και Skoda Enyaq Coupe RS

Η Skoda παρουσίασε τις κορυφαίες εκδόσεις RS στην οικογένεια Enyaq. Τα νέα Skoda Enyaq RS και Skoda Enyaq Coupe RS είναι τα μοντέλα παραγωγής της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την ταχύτερη φόρτιση και επιτάχυνση.
αυτοκίνητο
BUSINESS LIFE

Έτοιμο να σπιντάρει στους ευρωπαϊκούς δρόμους το Ariya NISMO της Nissan

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα του Ariya e-4ORCE 87 kWh με μια σειρά από σημαντικές μηχανικές αναβαθμίσεις για να προσφέρει μια ακόμα πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.
ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Επιβραδύνεται η ζήτηση μεταχειρίσμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη, εξαιτίας των υψηλών τιμών και της χαμηλής αυτονομίας.