ΓΔ: 1441.59 -0.49% Τζίρος: 5.05 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:54:40 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
smartphone
Πηγή: Shutterstock

Κατασκευασμένα στην Κίνα 7 στα 10 smartphones που πωλούνται στις ΗΠΑ

Η πανδημία μετέβαλε την αγορά smartphones στις ΗΠΑ, ρίχνοντας την μέση τιμή πώλησης κατά 10% και στρέφοντας τους καταναλωτές σε φθηνότερες - και λιγότερο γνωστές επιλογές.

Παρά τις συνεχιζόμενες εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, η αμερικανική αγορά smartphones κατακλύζεται από κινητά που κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Μάλιστα στο δεύτερο τρίμηνο του 2020, περίπου επτά στα δέκα (70%) smartphones, που πωλήθηκαν στην στις ΗΠΑ κατασκευάστηκαν στην Κίνα.

Σύμφωνα με άρθρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος το προηγούμενο τρίμηνο το ποσοστό αυτό έφτανε το 60%. Η αγορά των smartphones κατέγραψε άνοδο 5% στην Αμερική το δεύτερο τρίμηνο του 2020 αγγίζοντας συνολικά το ποσό των 31,9 εκατ. δολ. Σε επίπεδο τριμήνου πρόκειται για μία αύξηση της τάξης του 11%.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Canalys, οι βασικοί παράγοντες στην ανοδική πορεία της αγοράς ήταν η επανέναρξη της λειτουργίας των εργοστασίων στην Κίνα στα τέλη Μαρτίου και το άνοιγμα των καταστημάτων τον Μάιο και τον Ιούνιο. Παράλληλα, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η μείωση της μέσης τιμής διάθεσης ενός smartphone στη χώρα που άγγιξε τα 503 δολ. το εξεταζόμενο διάστημα, σημειώνοντας δηλαδή πτώση 10% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2019.

«Η εμπορική ένταση μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχει κλιμακωθεί τα τελευταία χρόνια, δημιουργώντας μια διαρκή κατάσταση αβεβαιότητας για όλους τους πωλητές smartphones, εκτός των Samsung και LG. Η επιδείνωση των διμερών εμπορικών σχέσεων έχει οδηγήσει σε ακραία αστάθεια. Ως εκ τούτου οι κατασκευαστές smartphones -και όχι μόνο- αναμένουν με ενδιαφέρον τις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου, η έκβαση των οποίων μπορεί να οδηγήσει είτε σε εκτόνωση της έντασης ανάμεσα στις δύο χώρες είτε σε αναζωπύρωσή τους» αναφέρουν οι αναλυτές της Canalys.

Apple και η Samsung οι πιο δυνατοί της αγοράς

Τα σκήπτρα της αμερικανικής αγοράς κατέχουν η Apple και η Samsung. Σύμφωνα με την έρευνα της Canalys οι δύο αυτές εταιρείες καλύπτουν το 70% των πωλήσεων στη χώρα με την Αpple μάλιστα να πιάνει και νέο ρεκόρ στο 2ο τρίμηνο πουλώντας 15 εκατ. iPhone και αποκτώντας έτσι το 47% του μεριδίου της αγοράς των ΗΠΑ. Σταθερές στα επίπεδα του 2019 έμειναν οι πωλήσεις της Samsung.

Σχολιάζοντας την αργή μετάβαση της αμερικανικής αγοράς από την εποχή του 4G στο 5G οι αναλυτές της Canalys αναφέρουν χαρακτηριστικά «καθώς η πανδημία του COVID-19 ανάγκασε τους πολίτες να μείνουν στο σπίτι, η υιοθέτηση του 5G στις ΗΠΑ δεν κατάφερε να απογειωθεί. Ο φόβος για την εξάπλωση του ιού, το κλείσιμο των καταστημάτων, οι στενοί προϋπολογισμοί και η περαιτέρω μείωση της αγοραστικής δύναμης απέτρεψαν τους καταναλωτές από την αγορά του 5G, δίνοντάς τους αρκετούς λόγους να αγοράσουν μια συσκευή 4G».

Στροφή σε πιο φθηνές επιλογές

Η πανδημία ωστόσο αποτέλεσε «ευκαιρία» για άλλες εταιρείες, λιγότερο γνωστές που διαθέτουν στην αγορά επιλογές πιο φθηνές. Μάλιστα σύμφωνα με την παραπάνω ανάλυση, οι διανομείς αυξάνουν τις παραγγελίες για smartphone Android χαμηλού επιπέδου από μάρκες, όπως οι Unimax και Wiko«Η μεγαλύτερη ανεργία μείωσε τις επιλογές των καταναλωτών, περιορίζοντας τη δυνατότητα αγοράς νέας συσκευής. Με τις οικονομικές προκλήσεις να παραμείνουν, το τμήμα της αγοράς των smartphones με τιμή έως 400 δολ. είναι έτοιμο να κερδίσει μεγαλύτερα μερίδια αγοράς» σημειώνει η ανάλυση της Canalys.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

smartphone-kinita-texnologia
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ναυάγιο το 2022 στις πωλήσεις smartphones, θα διασωθεί μόνο η Apple

Θα ξεπεράσει το 9% η μείωση πωλήσεων «έξυπνων» κινητών φέτος, ενώ από τους μεγάλους κατασκευαστές μόνο η Apple αύξησε το μερίδιό της στην αγορά. Οι καταναλωτές αποφεύγουν πλέον τις συχνές αλλαγές συσκευών.
semi-conductors-chips-technology
ΔΙΕΘΝΗ

Πώς «φρενάρουν» οι Αμερικανοί την Κίνα με την απαγόρευση στα μικροτσίπ

Μόνο με ειδική άδεια από την Ουάσιγκτον θα εξάγονται πλέον κρίσιμης σημασίας τεχνολογίες στην Κίνα. Στόχος, να συγκρατηθεί η τεχνολογική και οικονομική ανάπτυξη του μεγάλου ανταγωνιστή.