ΓΔ: 894.74 0.69% Τζίρος: 60.66 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Σημαντική αύξηση για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση έγινε μέρος της καθημερινότητας και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αστικού χαρακτήρα πρωταγωνιστούν στις επιλογές όσων θέλουν να αγοράσουν καινούριο όχημα.

Στα 2.150 έφτασαν τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2020 στην Ελλάδα και αντιστοιχούν στο 2,6% του συνόλου των ταξινομήσεων στη χώρα, ενώ πέρσι τον Δεκέμβριο παρατηρήθηκε έκρηξη πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων κοντά στο 10% των συνολικών ταξινομήσεων. Ο αρχικός στόχος των περίπου 1.300 ταξινομήσεων για όλη τη χρονιά, ξεπεράστηκε κατά πολύ και παρά την πανδημία, αναμένεται αύξηση των συνολικών πωλήσεων. Σημαντικό ρόλο σ΄ αυτό παίζουν τα κίνητρα που έδωσε η κυβέρνηση θέτοντας ως κύριο μέλημά της την περαιτέρω ώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα, που -παράλληλα- αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα όλων όσων ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση, είναι η αύξηση της αυτονομίας αλλά και των σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δύο προβλήματα που απασχολούν εδώ και πολλά χρόνια τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 200 δημόσια σημεία φόρτισης. Αριθμός σχετικά μικρός, όταν σε κάποιες άλλες χώρες στην Ευρώπη τα αντίστοιχα σημεία είναι πολλαπλάσια. Όμως η συμμετοχή των δήμων στη δημιουργία Σημείων Φόρτισης (ΣΦΗΟ) αναμένεται να αλλάξει σημαντικά το τοπίο. Εκτιμάτε δε ότι η δημιουργία των χιλιάδων επιπλέων δημόσιων προσβάσιμων σημείων θα συνεισφέρει στην αγορά τζίρο κοντά στα 100 εκατομμύρια ευρώ, δημιουργώντας ταυτόχρονα και πολλές νέες θέσεις εργασίας.

Παράλληλα με τους Δήμους, «τρέχουν» καθημερινά και πολλές επενδύσεις ιδιωτών που θέλουν να μπουν στο αναπτυσσόμενο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, ενώ δεν πρέπει να παραβλέψουμε και την τακτική πολλών αντιπροσωπειών και κατ’ επέκταση των ντίλερς, να δημιουργούν νέα σημεία φόρτισης για τους πελάτες τους.

Την ίδια ώρα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρείες κατασκευής μπαταριών προσπαθούν να παράξουν μπαταρίες με μεγαλύτερες χωρητικότητες, με λιγότερο βάρος και με χαμηλότερο κόστος. Είναι το επόμενο στοίχημα που θέλουν να κερδίσου και ευελπιστούν μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια να το επιτύχουν.

Πάντως ήδη κάθε μήνα οι αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν στην παραγωγή δεκάδες νέες εκδόσεις. Αναμένεται ότι τα επόμενα δύο χρόνια οι ηλεκτρικές εκδόσεις θα ξεπεράσουν σε αριθμό τις 350.

Τα οικονομικά κίνητρα δίνουν ώθηση στις πωλήσεις στην Ελλάδα

Εκπρόσωποι της αγοράς αυτοκινήτου εκτιμούν ότι τα κίνητρα απόκτησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου που δόθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Να θυμίσουμε ότι για την αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος λιανικής τιμής προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση φθάνει στο 20% της αξίας με ανώτατο ποσό τις 6.000 ευρώ. Για την αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος λιανικής τιμής προ φόρων από 30.001 έως και 50.000 ευρώ, η επιδότηση διαμορφώνεται στο 15% της αξίας και με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ, ενώ για την αγορά δικύκλου ή τρικύκλου το οικολογικό bonus φθάνει στο 20% της αξίας με μέγιστο ποσό τα 800 ευρώ. Τέλος, για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου δίνεται ποσοστό 40% επί της αξίας και με μέγιστο ποσό τα 800 ευρώ. Το σημαντικότερο όμως όλων είναι ότι αυτά τα κίνητρα αυτά διαρκώς βελτιώνονται. Αυτός είναι ο βασικός λόγος της έκρηξης πωλήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τη στιγμή που όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες γνωρίζουν σημαντική πτώση.

Στα θετικά της ηλεκτροκίνησης προσμετράται και η ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας. Για τα υβριδικά και τα συμβατικής τεχνολογίας οχήματα (με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ) παραμένει η προϋπόθεση της εκπομπής χαμηλών ρύπων.

Η κατηγορία Β είναι η αγαπημένη των Ελλήνων οδηγών

Η αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων οδηγών είναι η κατηγορία Β. Είναι αυτή με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Οι μηνιαίες πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας ξεπερνούν το 50% του συνόλου των πωλήσεων. Δηλαδή ένας στους δύο καταναλωτές επιλέγει αυτή την κατηγορία, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην αγορά SUV που τα τελευταία χρόνια αποτελεί πρωταρχική επιλογή. Είναι η τάση που ακολουθείται παντού στη Ευρώπη, καθώς οι οδηγοί θέλουν να έχουν ένα όχημα που θα είναι ευέλικτο και οικονομικό μέσα στην πόλη και άνετο και ευρύχωρο για τις εκτός πόλης διαδρομές. Είναι τα λεγόμενα αυτοκίνητα που έχουν αστικό προσανατολισμό, με μέγιστη πρακτικότητα και δυνατότητες σύντομων ταξιδιών περιφερειακά αυτής, χωρίς να κάνουν εκπτώσεις στην ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ