ΓΔ: 1464.96 0.58% Τζίρος: 144.62 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 DATA
vodafone-car

Ψηφιακή πλατφόρμα για μεγαλύτερη οδική ασφάλεια από τη Vodafone

Η Vodafone παρουσιάζει μία νέα πλατφόρμα που διασυνδέει τους οδηγούς - χρήστες των οδικών υποδομών απευθείας με τις συγκοινωνιακές αρχές, παρέχοντας πληροφορίες ασφαλείας, προειδοποιήσεις κινδύνου και ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο.

Οι συγκοινωνιακές αρχές σήμερα συχνά περιορίζονται στο να αναβαθμίζουν την οδική ασφάλεια μέσω των οδικών υποδομών – όπως σήμανση, φωτεινές επιγραφές κτλ – ή μέσω ενός περιορισμένου αριθμού τεχνολογιών που αναπτύσσονται από ανεξάρτητους κατασκευαστές, όπως τα συστήματα πλοήγησης εντός του οχήματος. 

Η Vodafone παρουσιάζει μία νέα πλατφόρμα που σχεδιάστηκε για να διασυνδέει τους οδηγούς - χρήστες των οδικών υποδομών απευθείας με τις συγκοινωνιακές αρχές, παρέχοντας πληροφορίες ασφαλείας, προειδοποιήσεις κινδύνου και ενημερώσεις για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, ανεξαρτήτως της συσκευής ή του συστήματος εντός του οχήματος που χρησιμοποιούν. 

Η πλατφόρμα είναι συμβατή με όλες τις εφαρμογές τρίτων μερών (third-party apps) και συστήματα πλοήγησης εντός οχήματος. Η Vodafone συνεργάζεται με αρκετούς συνεργάτες για να φέρει νέες τεχνολογίες σε χρήστες οδικών υποδομών και σχεδιάζει να διαθέσει τη συγκεκριμένη πλατφόρμα μέσα από τις δικές εφαρμογές της Vodafone Automotive εντός του έτους. 

Η νέα πλατφόρμα, που φέρει το ακρωνύμιο STEP (Safer Transport for Europe Platform), στοχεύει να επιλύσει το πρόβλημα του κατακερματισμού των δεδομένων και των πληροφοριών που περιορίζουν τα οφέλη τα οποία μπορεί να φέρει η συνδεσιμότητα στην οδική ασφάλεια. 

Ο Joakim Reiter, διευθυντής εξωτερικών και εταιρικών υποθέσεων του Ομίλου Vodafone, δήλωσε: «Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι ακόμη μία μεγάλη πρόκληση για την Ευρώπη. Πιστεύουμε ότι οι ανοιχτές πλατφόρμες για ταχύτερη και πιο αποτελεσματική ανταλλαγή δεδομένων μπορούν να διαδραματίσουν έναν σημαντικό ρόλο και να συμβάλουν στη αποτροπή θανάτων από δυστυχήματα και περιττών τραυματισμών που σημειώνονται στους δρόμους κάθε χρόνο». Το STEP είναι σχεδιασμένο ώστε να είναι συμβατό με όλες τις εφαρμογές χαρτών και τα συστήματα πλοήγησης εντός του οχήματος, που αναπτύσσονται από οργανισμούς – συνεργάτες, ενώ οι χρήστες θα ωφεληθούν από την ελεύθερη πρόσβαση στην πλατφόρμα και τα χαρακτηριστικά ασφαλείας της. 

Ο Vinod Kumar, διευθύνων σύμβουλος του Vodafone Business δήλωσε πως «αυτή η κλιμακούμενη πλατφόρμα καθιστά εφικτή τη διανομή ζωτικών πληροφοριών για την ασφάλεια σε όλους τους χρήστες των αυτοκινητόδρομων, ανεξαρτήτως της εφαρμογής ή του συστήματος, στο οποίο στηρίζονται. Το STEP ενθαρρύνει τη συνεργασία ανάμεσα σε συγκοινωνιακές αρχές, app developers και την αυτοκινητοβιομηχανία με στόχο να ξεκλειδώσει η πλήρης αξία των δεδομένων και της συνδεσιμότητας, βοηθώντας έτσι στο να γίνουν οι δρόμοι της Ευρώπης πιο ασφαλείς».

Σε αυτό το αρχικό στάδιο, το STEP θα μπορεί να εξυπηρετήσει τη μεταφορά μηνυμάτων ασφαλείας και στοχευμένων ενημερώσεων από φορείς λειτουργίας αυτοκινητόδρομων σχετικά με διακοπές ή περιορισμό κυκλοφορίας και τροχαία ατυχήματα μέσα από μία ποικιλία συστημάτων εντός οχήματος, αλλά και εφαρμογών πλοήγησης. 

Επίσης, το STEP μπορεί να καταστήσει εφικτή τη μοντελοποίηση του οδικού δικτύου σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας ασφαλή, ανωνυμοποιημένα και συγκεντρωτικά στοιχεία θέσης των οχημάτων. Η μακροπρόθεσμη φιλοδοξία της Vodafone είναι να αναπτύξει περαιτέρω τη λειτουργικότητα ασφαλείας της πλατφόρμας ώστε να περιλαμβάνει ειδοποίηση εντοπισμού για ευάλωτους χρήστες του δρόμου – για παράδειγμα, ο οδηγός ενός βαρέος οχήματος να μπορεί να λάβει ειδοποίηση για παρακείμενους ποδηλάτες ή πεζούς εκτός ορατότητας - όπως επίσης για τη διαχείριση στόλου, εντοπισμό κλεμμένων οχημάτων και υποστήριξη της ασφάλισης οχήματος βάσει χρήσης. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πέντε φορές πιο ακριβά τα δίκτυα 5G, ανάγκη επενδύσεων ύψους 1,3 τρισ.

Όπως ανέφερε ο διευθυντής εξωτερικών υποθέσεων του ομίλου Vodafone από την Βαρκελώνη, το οικονομικό κόστος για να καλύψει η Ευρώπη το χάσμα που έχει στην ψηφιακή αρένα ήταν 315 δισ. ευρώ το 2021.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τι είναι το 5G SA που ακούμε τελευταία και γιατί το χρειαζόμαστε

Τα αυτόνομα δίκτυα 5G αξιοποιούν καινοτόμες, σύγχρονες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και η μηχανική μάθηση (machine learning), που επιτρέπουν στους υπολογιστές να «μαθαίνουν» από μεγάλο όγκο δεδομένων.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ουραγοί στην Ευρώπη τα ελληνικά δίκτυα κινητής: Άργησε το «γνήσιο» 5G

Cosmote, Vodafone και Nova βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις των ομίλων τους με κριτήριο την ποιότητα δικτύου, σύμφωνα με διεθνή έρευνα. Με καθυστέρηση η ανάπτυξη του 5G Stand Alone. Γιατί μπαίνουν «κόφτες» στη χρήση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

«Έδεσε» στην Κρήτη το καλώδιο της Vodafone που συνδέει Ινδία με Ευρώπη

Tο καλωδιακό σύστημα India-Europe-Xpress (IEX), μήκους 10.000 χιλιομέτρων συνδέει τη Βομβάη με την Ευρώπη και αποτελεί μέρος ενός διηπειρωτικού έργου που θα συνδεθεί με το σύστημα IAX φτάνοντας ως την Σιγκαπούρη.