ΓΔ: 878.76 -0.45% Τζίρος: 44.15 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Γιατί η Ελλάδα έχει μείνει πίσω στην αξιοποίηση παλιών smartphone

Σύμφωνα με έρευνα του ELTRUN για startup Pandas, οι Έλληνες προτιμούν να αφήνουν τα smartphones που δεν χρησιμοποιούν να... μαζεύουν σκόνη στο συρτάρι παρά να τα αξιοποιούν λαμβάνοντας οικονομικό όφελος.

Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνιας οι καταναλωτές ανεξαρτήτως ηλικίας αλλάζουν συχνά smartphones με μέσο όρο περίπου 1 συσκευή ανά 1,6 έτη, οι Έλληνες εμφανίζονται διστακτικοί στο  να «αποχωριστούν» τα smartphones που δεν χρησιμοποιούν πια, με το 83% των ερωτηθέντων να δηλώνει πως όταν δεν χρησιμοποιεί πλέον μια συσκευή, την αφήνει ξεχασμένη στο σπίτι.

Όπως καταγράφει η έρευνα «Κυκλική Οικονομία και Χρήση Smartphones» που εκπόνησε πανελλαδικά το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της Pandas στα τέλη του 2021, παρουσιάζει αυξητικές τάσεις το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που φαίνεται πρόθυμο να πραγματοποιήσει στο μέλλον αγορά μεταχειρισμένων smartphones.

Παράλληλα επισημαίνει ότι οσο αυξάνεται η συχνότητα αντικατάστασης των smartphones με νεότερα μοντέλα, τόσο αυξάνονται τα λειτουργικά smartphone που μένουν αναξιοποίητα σε κάθε σπίτι. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, 4 στα 10 νοικοκυριά έχουν περισσότερα smartphones από τα μέλη που αποτελούνται, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι 7 στα 10 νοικοκυριά που αποτελούνται από 1 έως 2 άτομα, φαίνεται να έχουν 3 ή περισσότερα λειτουργικά smartphones στην κατοχή τους.

Λόγοι που οδηγούν τους καταναλωτές στην αγορά smartphone

Ως προς την κύρια αφορμή που οδηγεί τους καταναλωτές στην αγορά ενός νέου smartphone, 8 στους 10 (83%) δήλωσαν ότι το κάνουν όταν υπάρχει σημαντική βλάβη ή φθορά στη συσκευή τους, που απαιτεί υψηλό κόστος επισκευής. Παράλληλα, 6 στους 10 (60%) δήλωσαν ότι προχωρούν σε αγορά νέου smartphone, όταν τα χαρακτηριστικά της υπάρχουσας συσκευής δεν καλύπτουν πλέον τις καθημερινές τους ανάγκες.

Ταυτόχρονα, ενώ το 15% καταναλωτών αναφέρει πως έχει ήδη αγοράσει μεταχειρισμένο smartphone, το διπλάσιο ποσοστό – 30% των καταναλωτών, δήλωσε ενδιαφέρον στο να αγοράσει στο μέλλον μεταχειρισμένη συσκευή, γεγονός που αναδεικνύει την προοπτική ανάπτυξης που παρουσιάζει η εν λόγω αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο.

Όπως αναφέρει η έρευνα, οι καταναλωτές αποφασίζουν να κρατήσουν το παλιό τους smartphone ως backup συσκευή που ενδεχομένως θα αξιοποιηθεί κάποια στιγμή στο μέλλον από τους ίδιους (28%) ή από συγγενικά/φιλικά πρόσωπα (32%). Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 25% ανέφερε και το συναισθηματικό δέσιμο ως βασικό λόγο για να κρατήσει την παλιά του συσκευή. Όμως, ένα 15% απάντησε πως δε γνωρίζει καν εναλλακτικούς τρόπους αξιοποίησης παλιών συσκευών.

Πώληση smartphone και Κυκλική Οικονομία

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 88% των καταναλωτών θα αντάλλαζε το παλιό του smartphone για εκπτωτικό voucher, μέσω του οποίου θα μπορούσε να αγοράσει το καινούριο σε καλύτερη τιμή, ενώ ένα 75% δήλωσε ότι θα επιθυμούσε να λάβει το μέγιστο χρηματικό αντίτιμο. Παράλληλα, φαίνεται πως η εκπαίδευση των καταναλωτών και η διευκόλυνση της διαδικασίας που αφορά στην πώληση μεταχειρισμένων smartphones είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς 7 στους 10 αναφέρουν πως μια απλή, γρήγορη, και ασφαλής διαδικασία είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να προχωρήσουν στην πώληση ενός smartphone.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι εξίσου σημαντική με την παροχή κινήτρων είναι και η εκπαίδευση των καταναλωτών στην έννοια και την αξία της κυκλικής οικονομίας, καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 39% δηλώνει πως δεν είναι εξοικειωμένο με το συγκεκριμένο όρο.

Ο Φάνης Κουτουβέλης, Ιδρυτής και CEO της Pandas ανέφερε σχετικά: «Κάθε smartphone έχει αξία ακόμα και όταν πάψει να αξιοποιείται από τον χρήστη. Σκοπός της Pandas μέσω των trade-in προγραμμάτων που σχεδιάζει και υλοποιεί, είναι να επεκτείνει τον κύκλο ζωής κάθε smartphone που παραμένει αναξιοποίητο, προσφέροντας άμεσο όφελος στον ίδιο τον χρήστη, στις συνεργαζόμενες εταιρείες, αλλά και στον πλανήτη μας.»

Pandas (πρώην Green Panda) ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2020 ως re-commerce start-up και δίνει τη δυνατότητα σε όσους επιθυμούν να επιστρέψουν το smartphone τους, με άμεσο όφελος για τους ίδιους, κάνοντας παράλληλα καλό στον πλανήτη. Για να το πετύχει αυτό, η εταιρεία διαθέτει την υπηρεσία trade-in at store, μέσω της οποίας ο εκάστοτε καταναλωτής επισκέπτεται ένα από τα συνεργαζόμενα καταστήματα για να ανταλλάξει το κινητό του και να λάβει εκπτωτικό voucher στη στιγμή. Παράλληλα παρέχει την υπηρεσία trade-in at home, μέσω της οποίας το Pandas scooter πηγαίνει στον χώρο του εκάστοτε ενδιαφερόμενου, για άμεση αξιολόγηση και αγορά του smartphone του.

Μετά την πρόσφατη ολοκλήρωση του rebranding της εταιρείας, στο επόμενο διάστημα η Pandas αναμένεται να εστιάσει στην επίτευξη περαιτέρω συνεργασιών σε Ελλάδα και εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2020 μέχρι και σήμερα, μέσω των trade-in προγραμμάτων που υλοποιεί σε συνεργασία με κορυφαίους retailers της Ελληνικής αγοράς, όπως iStorm, Πλαίσιο, Xiaomi Store, Wind, you.gr αλλά και με την ΑΒ Βασιλόπουλος, έχουν επιστραφεί συνολικά πάνω από 15.000 smartphones, τα οποία αντιστοιχούν σε 900.000+ κιλά λιγότερων εκπομπών CO2 για τον πλανήτη και πάνω από 1 εκατ. ευρώ έχουν διατεθεί από την Pandas ως οικονομικό όφελος σε χρήστες για την πώληση των συσκευών τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ποιες είναι οι απαιτήσεις των καταναλωτών από τα προϊόντα τεχνολογίας

Η διάρκεια της μπαταρίας και το μέγεθος ενός έξυπνου κινητού ήταν μέχρι πρόσφατα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος ενός καταναλωτή. Ωστόσο πλέον οι καταναλωτές αναζητούν περισσότερα χαρακτηριστικά τεχνολογικά και σχεδιαστικά.
smartphone-charger
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ευρωπαϊκή συμφωνία για καθιέρωση κοινού φορτιστή σε όλες τις συσκευές

Η αναθεώρηση αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη προσπάθεια της Ε.Ε. να καταστήσει τα προϊόντα πιο βιώσιμα, ιδίως τα ηλεκτρονικά προϊόντα στην ευρωπαϊκή αγορά και να μειώσει τα ηλεκτρονικά απόβλητα. Στα 250 εκατ. ευρώ το κέρδος των καταναλωτών.
vivo-smartphone
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Vivo: Έρχεται στην Ελλάδα η ανερχόμενη μάρκα κινητών smartphone

Ξεκινώντας από τον Μάιο, η Vivo που έχει παρουσία σε περισσότερες από 60 χώρες και με παγκόσμιο μερίδιο αγοράς που φτάνει το 9%, έχει προγραμματίσει να λανσάρει στην Ελλάδα smartphones στην μεσαία και high-end κατηγορία.
5G-diktyo-texnologia-tilepikoinwnies-smartphones
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Παγκόσμια στροφή από τους καταναλωτές στα smartphones για δίκτυα 5G

Το 2022 αναμένεται να είναι η χρονιά καθιέρωσης των συσκευών 5G, καθώς τα δίκτυα νέας γενιάς αναπτύσσονται ταχύτατα, ενώ μεγαλώνουν οι ανάγκες για γρηγορότερη και μεγαλύτερη κατανάλωση δεδομένων.
Honor-kinito
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τη νέα σειρά smartphone και smartwatches παρουσίασε η Honor στη Βαρκελώνη

Τα νέα έξυπνα κινητά τηλέφωνα που θα έρθουν στην Ελλάδα στο δεύτερο τρίμηνο του 2022, δίνουν μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια και στην διασφάλιση της ιδιωτικότητας/απορρήτου κατά την διάρκεια της χρήσης τους.