ΓΔ: 1373.65 -1.23% Τζίρος: 5.56 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:42:07 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Η μεταμόρφωση της Apple με στροφή σε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες

Ο κολοσσός της τεχνολογίας δεν αρκείται στην παγκόσμια κυριαρχία του iPhone και καθιερώνει πλήθος υπηρεσιών που έχουν φέρει την Apple όλο και πιο κοντά στον τομέα του fintech: από ανέπαφες μεταφορές χρημάτων μέχρι κάρτα για πληρωμές.

Έχοντας χτίσει ένα σημαντικό brand στην παγκόσμια αγορά, η Apple αναζητώντας νέες ροές εσόδων που θα επιτρέψουν στον τεχνολογικό κολοσσό να παραμένει σε κερδοφόρα πορεία, θεμελιώνει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

Παρά το γεγονός ότι από το iPhone προέρχεται το 50% των εσόδων της Apple που έχει καθιερωθεί ως μια από τις κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως, ο κολοσσός πάντα έβλεπε τον εαυτό του ως κάτι παραπάνω από μια εταιρεία τεχνολογίας. Γι' αυτό εξάλλου και η Apple έχει ασχοληθεί με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, έχει δημιουργήσει το Apple Music αλλά και την πλατφόρμα Apple TV+ ενώ έχει μπει και στη μετάδοση αθλητικών εκπομπών.

Παράλληλα η Apple επιδίωκε πάντα να ελέγχει την συνολική εμπειρία του χρήστη, δημιουργώντας ένα οικοσύστημα όπου όλες οι εφαρμογές συνεργάζονται μεταξύ τους. Γι' αυτό και η είσοδος στην αγορά του fintech δεν φαίνεται και τόσο ακραίο βήμα για την Apple καθώς έχει αποδείξει ότι είναι αξιόπιστη στις οικονομικές σχέσεις με τους πελάτες της, ενώ διαθέτει και μια σημαντική φήμη που μπορεί να προσελκύσει όσους ενδιαφέρονται για μια διαφορετική τραπεζική λύση.

Στο πλαίσιο αυτό η Apple έχει δημιουργήσει μια σειρά από εφαρμογές σε ένα οικοσύστημα τεχνολογίας και υπηρεσιών που έχει ανοίξει την όρεξη στον κολοσσό να ελέγξει και τα χρήματα που διακινούνται μέσω αυτών των υπηρεσιών.

Εξάλλου ο τεχνολογικός κολοσσός εδώ και χρόνια χτίζει το προφίλ της και στις fintech υπηρεσίες, αλλάζοντας παράλληλα για πάντα τον τρόπο που γίνονται οι αγορές, φέρνοντας το Apple Pay πριν από μια δεκαετία. Παράλληλα τα τελευταία χρόνια, η Apple έχει προσθέσει νέες λειτουργίες για να κάνει πιο εύκολες και ασφαλείς τις πληρωμές μέσω του smartphone, ενώ έχει δημιουργήσει και υπηρεσίες για την υποστήριξη ευαίσθητων εγγράφων όπως αρχεία εμβολιασμού και ταυτότητες.

Πώς η Apple άλλαξε για πάντα τον τρόπο που γίνονται οι αγορές

Οι φιλοδοξίες της Apple ξεκίνησαν με το Apple Pay. Η ιδέα ήταν να φέρει τις πληρωμές με πιστωτικές κάρτες στο iPhone μετατρέποντας την συσκευή στο πορτοφόλι του χρήστη, δημιουργώντας ένα σημείο που συγκεντρώνονταν όλες οι κάρτες και τα loyalty προγράμματα. Βασιζόταν στην τεχνολογία NFC και σε ένα τσιπ εξασφάλιζε αυξημένη ιδιωτικότητα για τον τελικό χρήστη.

Το πλεονέκτημα του Apple Pay ήταν ότι ανωνυμοποιεί τις πληροφορίες της κάρτας του χρήστη, καθιστώντας την κλοπή ταυτότητας πιο δύσκολη, ενώ παράλληλα η μεγάλη δημοτικότητα των iPhone επηρέασε άμεσα και τις υποδομές των μηχανών POS στις ΗΠΑ και στον κόσμο. Αμέσως μετά την κυκλοφορία της εφαρμογής από την Apple, τα τερματικά στις ΗΠΑ άρχισαν να υποστηρίζουν τη μέθοδο πληρωμής χωρίς επαφή και σήμερα τα περισσότερα τερματικά παγκοσμίως δέχονται το Apple Pay.

Πλέον το Apple Pay έχει διεισδύσει και στον κόσμο των online πληρωμών, με τους περισσότερους χρήστες iPhone να το προτιμούν για να πραγματοποιήσουν τις πληρωμές τους. Χαρακτηριστικά το 2020, πάνω από 507 εκατ. χρήστες χρησιμοποίησαν το Apple Pay, με τους αριθμούς αυτούς να αυξάνονται  κάθε χρόνο. Η Apple μέσα σε λιγότερο από 10 χρόνια άλλαξε παγκοσμίως τον τρόπο που κάνουν οι καταναλωτές τις πληρωμές τους, χτίζοντας παράλληλα το brand της στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

Επίσης το 2017 η Apple εισήγαγε την υπηρεσία Apple Cash θέλοντας να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη τάση για την μεταφορά χρημάτων από λογαριασμό σε λογαριασμό. Το Apple Cash προσέφερε την ευκολία των άλλων εφαρμογών P2P, αλλά με την πρόσθετη ευκολία ότι ήταν ενσωματωμένο στο iPhone και ως εκ τούτου δεν απαιτούσε την εγκατάσταση εφαρμογής τρίτου μέρους ή τη δημιουργία νέου λογαριασμού. Το Apple Cash είναι επίσης ενσωματωμένο στο iMessage ενώ η ενσωμάτωση του στο Apple Wallet δίνει την δυνατότητα τα χρήματα που μεταφέρονται να μπορούν να ξοδευτούν μέσω του Apple Pay χωρίς απαραίτητα να υπάρχει ένας τραπεζικός λογαριασμός, κάνοντας ακόμα πιο απλή την ζωή των χρηστών του.

Η δημιουργία φυσικής κάρτας Apple Card

Εκτός όμως από τις αλλαγές στις ηλεκτρονικές πληρωμές και τις ανέπαφες μεταφορές χρημάτων, η Apple διαπίστωσε πως ακόμα υπάρχει η ανάγκη για την ύπαρξη φυσικής κάρτας. Η λύση ήρθε με τη δημιουργία της Apple Card που αντανακλά την φιλοσοφία του τεχνολογικού κολοσσού όλα αυτά τα χρόνια.

Ένας εξαιρετικά απλός σχεδιασμός χωρίς αριθμούς ή γράμματα σε μια κάρτα από τιτάνιο όπου το όνομα του χρήστη χαράζεται με λέιζερ, με τους αριθμούς να αποθηκεύονται με ασφάλεια στο Apple Wallet, διασφαλίζοντας και πάλι ότι ο χρήστης είναι πλήρως συνδεδεμένος με το ασφαλές οικονομικό σύστημα της Apple που έχει δημιουργήσει με το Apple Pay και το Apple Cash.

Παράλληλα η Apple έχει δημιουργήσει κίνητρα για τους χρήστες της Apple Card όπως η επιστροφή χρημάτων υπό την μορφή του Daily Cash.Η εταιρεία προσφέρει υψηλότερες επιστροφές μετρητών όταν χρησιμοποιούν την κάρτα με το Apple Pay και όταν πραγματοποιούν αγορές προϊόντων Apple, ενθαρρύνοντας ουσιαστικά τους χρήστες να διπλασιάσουν το οικοσύστημα της εταιρείας.

Η κάρτα χρηματοδοτείται επίσης μέσω της Goldman Sachs, εδραιώνοντας περαιτέρω το αίσθημα ποιότητας και αξιοπιστίας που η Apple γνωρίζει ότι οι πελάτες της περιμένουν από αυτήν ως εταιρεία, δεν θα πρέπει να διαφέρει ούτε όσον αφορά τις οικονομικές φιλοδοξίες της εταιρείας.

Επίσης η Apple διέκρινε την αύξηση της τάσης των καταναλωτών να αγοράζουν προϊόντα με δόσεις ή να μπορούν να πληρώσουν σε μεταγενέστερο χρόνο μια ακριβή συσκευή. Γι αυτό και παρουσίασε το Apple Pay Later που είναι μια υπηρεσία buy now pay later, που σημαίνει ότι επιτρέπει στους πελάτες να χωρίσουν μια αγορά σε 4 άτοκες πληρωμές σε διάστημα έξι εβδομάδων.

Ήδη υπάρχουν πολλές εφαρμογές όπως η Klarna που βασίζονται σε αυτή τη στρατηγική, ωστόσο το πρόβλημα τους είναι πως πρέπει να συνάψουν συνεργασίες με καταστήματα για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Η Apple έχει καταφέρει να προσπεράσει και αυτό τον σκόπελο, προσφέροντας την υπηρεσία pay later απευθείας στο Apple Pay.

Σε έναν ιδανικό κόσμο, η Apple θα ήθελε οι πελάτες της να μπορούν να κάνουν τραπεζική συναλλαγή με την Apple, να χρησιμοποιούν μια κάρτα Apple και να πληρώνουν με το Apple Pay, σε ένα Apple Store, ενώ αγοράζουν το νέο τους iPhone. Το τελευταίο κομμάτι αυτού του παζλ του οικοσυστήματος είναι να γίνει πραγματικότητα η Apple ως εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Και αυτή η μέρα μπορεί να έρθει νωρίτερα απ' ό,τι νομίζουμε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Λατρεία των smartphones από τους Έλληνες: Ξοδέψαμε 826 εκατ. ευρώ το 2023

Κόντρα στις πιέσεις από τον υψηλό πληθωρισμό στην αγοραστική τους δύναμη, οι Έλληνες καταναλωτές ξόδεψαν πέρυσι 17% περισσότερα για smartphones. Κυριαρχούν Samsung, Apple και Xiaomi με συνολικό μερίδιο 95%.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα καλύτερα tablet της αγοράς για απλούς και απαιτητικούς χρήστες

Σε μια αγορά που τα iPad της Apple κυριαρχούν τεχνολογικά, υπάρχουν αξιόλογες προτάσεις που απευθύνονται σε κάθε χρήστη και τσέπη. Πώς θα επιλέξετε το σωστό tablet και ποια είναι τα σημαντικά χαρακτηριστικά.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Crash test στις πέντε ναυαρχίδες smartphones: Τα καλύτερα κινητά στην αγορά

Καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται, τα πέντε κορυφαία κινητά των μεγαλύτερων εταιρειών έρχονται να προσφέρουν μοναδικές δυνατότητες στους χρήστες, ενώ μπαίνει στο παιχνίδι και η Τεχνητή Νοημοσύνη.