ΓΔ: 1357.3 -2.40% Τζίρος: 150.93 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Germany-Electric Cars
Shutterstock

Εντείνεται ο ανταγωνισμός στα ηλεκτρικά οχήματα με «έπαθλο» την Κίνα

Η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου καθώς κυκλοφορούν 5,9 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με την BofA να εκτιμά ότι θα παραμείνει σε αυτή τη θέση έως και το 2025.

Νέος γύρος έντονου ανταγωνισμού έχει ξεσπάσει μεταξύ των κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως, οι οποίες σκοπεύουν να αυξήσουν την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων έχοντας ως βασικό στόχο την αχανή κινεζική αγορά. 

Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στον κόσμο με 5,9 εκατομμύρια μονάδες που θα πωληθούν το 2022, καταλαμβάνοντας το 59% των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται παγκοσμίως, σύμφωνα με την Canalys. Τα στοιχεία της Counterpoint Research έδειξαν ότι οι κινεζικές εταιρείες κατέχουν το 81% της αγοράς , με τις BYD, Wuling, Chery, Changan και GAC μεταξύ των κορυφαίων παικτών.

«Οι εγχώριες μάρκες της Κίνας ηγούνται της αγοράς στην ανάπτυξη και την εφαρμογή προηγμένων συστημάτων υποβοηθούμενης οδήγησης, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της πρώιμης εισόδου τους στον τομέα των ηλεκτρικών και ευφυών οχημάτων», ανέφερε η εταιρεία ερευνών Canalys σε πρόσφατη έκθεσή της. Προσθέτει ακόμη ότι« αυτές οι μάρκες έχουν πλεονέκτημα έναντι άλλων κοινοπραξιών στον σχεδιασμό και την εκτέλεση έξυπνων συστημάτων υποβοηθούμενης οδήγησης».

Η BofA σε έκθεση του Μαΐου ανέφερε ότι αναμένει ότι η Κίνα θα εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο το 2025, με μερίδιο αγοράς 40% - 45%. «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας επιταχύνουν την πλατφόρμα οχημάτων, την τεχνολογική αναβάθμιση ή την καινοτομία, οδηγώντας σε μία εξαιρετική εμπειρία χρήστη. Τα προϊόντα EV της Κίνας είναι πολύ πιο ανταγωνιστικά από ό, τι πριν, και η Κίνα θα συνεχίσει να βλέπει τη διείσδυση των EV να επεκτείνεται, κατά την άποψή μας», ανέφεραν οι αναλυτές της BofA.

Η BMW China ανακοίνωσε ότι επιταχύνει την ανάπτυξη λειτουργιών αυτόνομης οδήγησης χωρίς χέρια, γνωστές και ως λειτουργίες επιπέδου 3 ή L3. Η BMW China δήλωσε ότι σχεδιάζει να τις αναπτύξει μέχρι το τέλος του 2023 ή τις αρχές του 2024 και θα διασφαλίσει τη συμμόρφωση με τους τοπικούς κανονισμούς. Η αυτόνομη οδήγηση L3 δεν έχει εγκριθεί ευρέως στην Κίνα, αν και ορισμένες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της εγχώριας κατασκευάστριας εταιρείας EV Xpeng, έχουν εξουσιοδοτηθεί να δοκιμάσουν την τεχνολογία.

Την περασμένη εβδομάδα, ο γερμανικός όμιλος Volkswagen δήλωσε ότι επενδύει περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια στην Xpeng και αναλαμβάνει μερίδιο 4,99% στην εταιρεία. «Επιταχύνουμε τώρα την επέκταση του τοπικού ηλεκτρικού χαρτοφυλακίου μας και ταυτόχρονα προετοιμαζόμαστε για το επόμενο βήμα καινοτομίας», δήλωσε ο Ρ. Μπράντστατερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen για την Κίνα. Η Volkswagen και η Xpeng θα αναπτύξουν από κοινού δύο νέα EV που θα ενσωματώνουν το προηγμένο λογισμικό υποβοήθησης οδηγού της για την κινεζική αγορά και στοχεύει να τα διαθέσει το 2026.

Η Tesla και οι κινεζικές μάρκες EV προωθούν την τεχνολογία αυτόματης οδήγησης για να προσελκύσουν αγοραστές - με στόχο την πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Για παράδειγμα, η BYD συνεργάζεται με την Nvidia και την Horizon Robotics για την ανάπτυξη τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης. 

«Η κινεζική αγορά αναπτύσσεται με πρωτοφανή ρυθμό. Η Toyota θα συνεργαστεί επίσης ως ομάδα για να μεταρρυθμίσει τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε & σκεφτόμαστε για να επιβιώσουμε στην Κίνα», δήλωσε ο Τ. Ουέντα, επικεφαλής της Toyota για την Κίνα και συμπλήρωσε ότι «με την προώθηση της τοπικής ανάπτυξης ... θα προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε και να παρέχουμε ανταγωνιστικά προϊόντα που μπορούν να ικανοποιήσουν τους Κινέζους πελάτες με γρήγορο ρυθμό».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Κόντρα Κίνας με Ευρωπαϊκή Ένωση με φόντο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το Πεκίνο καταγγέλλει την έρευνα της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα ως «ξεκάθαρη πράξη προστατευτισμού». Η έρευνα που θα καθορίσει αν απαιτούνται τιμωρητικοί δασμοί για να προστατευθούν οι παραγωγοί της ΕΕ.
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ δύσκολη η απεξάρτηση της Δύσης από τις κινεζικές μπαταρίες

Σύμφωνα με έκθεση της Goldman Sachs οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επενδύσουν πάνω από 160 δισ. δολάρια για να πετύχουν μια αυτάρκη αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Σημαντική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να πετύχουν την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα μέσα από την αύξηση της αυτονομίας των μπαταριών στα ηλεκτρονικά οχήματα.