ΓΔ: 1422.75 -0.14% Τζίρος: 84.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Italy, Italia, Meloni
Φωτο: Shutterstock

Η Μελόνι απειλεί με veto για το Σύμφωνο Σταθερότητας

Η Ιταλία δεν προτίθεται να επικυρώσει τη μεταρρύθμιση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM), χωρίς μια ικανοποιητική συμφωνία για τους δημοσιονομικούς κανόνες. 

H Ιταλία είναι έτοιμη να θέσει βέτο στην αναθεώρηση του Συμφώνου Σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν οι εταίροι της συνεχίσουν να επιμένουν σε μια συμφωνία που τιμωρεί την υπερχρεωμένη ιταλική οικονομία, ανέφεραν κυβερνητικές πηγές στο Reuters, ενόψει της αυριανής συνεδρίασης των υπουργών Οικονομικών του μπλοκ στις Βρυξέλλες

Το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης τέθηκε σε αναστολή το 2020 λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ σε αναθεωρημένη εκδοχή την επόμενη χρονιά.

Οι πηγές σημείωσαν ότι η Ιταλία δεν προτίθεται να επικυρώσει τη μεταρρύθμιση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM), χωρίς μια ικανοποιητική συμφωνία για τους δημοσιονομικούς κανόνες. 

Πρόσθεσαν ότι η κυβέρνηση της Μελόνι θα προτιμούσε να διατηρηθεί το υφιστάμενο πλαίσιο, ώστε να μη δώσει τη στήριξή της σε ένα πακέτο που θα είναι ακόμα πιο αυστηρό. 

Οι δημοσιονομικοί κανόνες της Ε.Ε. προβλέπουν ότι τα κράτη-μέλη πρέπει να έχουν δημοσιονομικό έλλειμμα μέχρι 3% του ΑΕΠ και δημόσιο χρέος μέχρι 60% του ΑΕΠ. Όσες κυβερνήσεις δεν συμμορφώνονται με τους κανόνες υπόκεινται σε πειθαρχικά μέτρα.

Η Κομισιόν έχει προτείνει μια περίοδο δημοσιονομικής προσαρμογής τεσσάρων έως επτά ετών για τις κυβερνήσεις που υπερβαίνουν τα όρια αυτά.

Ωστόσο, η Γερμανία ζητά οι χώρες με μεγάλο χρέος όπως η Ιταλία να μειώνουν τον λόγο του χρέους προς το ΑΕΠ τουλάχιστον κατά 1 ποσοστιαία μονάδα του ΑΕΠ κάθε χρόνο. 

Οι πηγές ανέφεραν ότι η Ιταλία είναι έτοιμη να συμμορφωθεί με τους δημοσιονομικούς κανόνες αλλά από το 2027 και έπειτα.

Αποχώρηση από το «Νέο Δρόμο του Μεταξιού»

Η κυβέρνηση Μελόνι, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου, αποφάσισε και επίσημα να εγκαταλείψει την οικονομική πρωτοβουλία συνεργασίας του «Νέου Δρόμου του Μεταξιού», γνωστή και ως πρωτοβουλία «Μία ζώνη, ένας δρόμος» (Belt and Road).

Πρόκειται για τη συμφωνία που η κυβέρνηση του Πεκίνου παρουσίασε το 2013 με στόχο την αναδιαμόρφωση της διεθνούς οικονομίας, με έμφαση στον ρόλο των ασιατικών κρατών και τη δημιουργία σειράς υποδομών σε πολλές χώρες του πλανήτη.

Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera, ενόψει της λήξης της συμφωνίας σε τρεις μήνες και της ενδεχόμενης ανανέωσής της, η Ιταλία πληροφόρησε επίσημα την κινεζική κυβέρνηση, μέσω της πρεσβείας της στο Πεκίνο, για τη λήξη της συνεργασίας.

Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι είχε κάνει γνωστή τη σχετική πρόθεσή της ήδη από το καλοκαίρι, επ' ευκαιρία της επίσκεψής της στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Ιταλία ήταν η μόνη χώρα της Ομάδας των Επτά (G7) περισσότερο ανεπτυγμένων βιομηχανικών κρατών, η οποία είχε υπογράψει συνεργασία με την Κίνα για τον «Νέο Δρόμο του Μεταξιού».

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση Μελόνι, παρά τη λήξη της συγκεκριμένης συνεργασίας, διεμήνυσε, μέσω της πρεσβείας της Ιταλίας στο Πεκίνο, ότι οι οικονομικές σχέσεις με την Κίνα θα παραμείνουν στρατηγικής σημασίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Italy, Italia, Meloni
ΔΙΕΘΝΗ

Μελόνι: Βασικής σημασίας το δικαίωμα των ανθρώπων να μην μεταναστεύουν

«Δέσμευσή μας είναι να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα στην πηγή του, με την καταπολέμηση των διακινητών, αλλά και προσφέροντας εναλλακτικές στις χώρες της Αφρικής, με επαγγελματική κατάρτιση, εργασία και διαδικασίες για νόμιμη μετανάστευση», πρόσθεσε η Μελόνι.
Tajani
ΔΙΕΘΝΗ

Ταγιάνι: Δικό της στρατό θα πρέπει να διαθέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση

Ο Ιταλός υπουργός εξωτερικών, δήλωσε επίσης ότι η ΕΕ των 27 εθνών θα πρέπει να εξορθολογίσει την ηγεσία της και να έχει μια ενιαία προεδρία, αντί της τρέχουσας δομής του Προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και του Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
citroen_eC3
ΔΙΕΘΝΗ

ë-C3: Το πρώτο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο από εταιρεία της Ευρώπης

Στην τιμή των 23.300 ευρώ θα διατεθεί το μοντέλο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που αποτελεί την πρώτη απάντηση στην «εισβολή» φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά.