Φώτο: Shutterstock

Επιταχύνει τις προσπάθειες να κυριαρχήσει στις μπαταρίες EV η Ευρώπη

Η Ευρώπη έχει μόνο μικρές εταιρείες μπαταριών. Η Κίνα, η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών κατάλληλων για ηλεκτρικά οχήματα.

Έξω από την γερμανική πόλη Άρνσταντ, οι εργαζόμενοι στη σύγχρονη τεχνολογία της Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) της Κίνας, κατασκευάζουν το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Ο χώρος, ο οποίος καλύπτει μια έκταση ισοδύναμη με περίπου 100 γήπεδα ποδοσφαίρου, στέγαζε στο παρελθόν ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια ηλιακής ενέργειας της ηπείρου, αναφέρει το Bloomberg. Το έργο, ύψους 2 δισ. δολαρίων, είναι ένα από τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών μπαταριών που βρίσκονται υπό κατασκευή, μόνο στη Γερμανία.

Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη αναμένεται να περάσουν στα 7,7 εκατομμύρια το 2030, όταν ήταν λιγότερο από μισό εκατομμύριο το 2019, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Bloomberg. Αυτά τα οχήματα θα τροφοδοτούνται κυρίως από μπαταρίες από ασιατικούς κατασκευαστές, όπως η CATL, εκτός εάν οι ευρωπαϊκές εταιρείες καταφέρουν να αποκτήσουν μια τοπική αλυσίδα εφοδιασμού.

Οι ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες και οι καθαρές μεταφορές βρίσκονται στο επίκεντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει προϋπολογισμό πάνω από 1,1 τρισεκατομμύρια ευρώ) με στόχο να καταστήσει την ΕΕ ουδέτερη σε σχέση με τον άνθρακα μέχρι το 2050. Το σχέδιο περιλαμβάνει την αντικατάσταση των μεγάλων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με μικρότερες, τοπικές, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ εξαλείφουν τους κινητήρες καύσης σε λεωφορεία, αυτοκίνητα και φορτηγά.

Η Ευρώπη έχει μόνο μικρές εταιρείες μπαταριών. Η Κίνα, η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών κατάλληλων για ηλεκτρικά οχήματα.

Για να το αλλάξει αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημιούργησε την πρωτοβουλία Battery Alliance. Τον Δεκέμβριο ενέκρινε ενίσχυση ύψους 3,2 δισ. ευρώ, για σχέδια που εγκρίθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη σε 17 εταιρείες, μεταξύ των οποίων η BASF, η BMW και η Fortum. Το μέτρο έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε εργοστάσια από αυτές και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Χωρίς συμφωνία η Σύνοδος Κορυφής για τα ομόλογα κορονοϊού

Μετά τις διαφωνίες Βορρά-Νότου, και το ιταλικό βέτο, το ακανθώδες ζήτημα της χρηματοδότησης των μέτρων για τον κορονοϊό παραπέμπεται εκ νέου στους υπ. Οικονομικών για να υποβάλλουν νέες προτάσεις.
ΔΙΕΘΝΗ

Παίρνει και πάλι μπρος η παραγωγή αυτοκινήτων στη Κίνα

Καθώς τα κρούσματα κορονοϊού μειώνονται στη Κίνα, οι γραμμές παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν αρχίσει και κινούνται ξανά με τις μεγαλύτερες εταιρείες να ανακοινώνουν την επανέναρξη της λειτουργίας τους.