ΓΔ: 1392.31 0.81% Τζίρος: 61.66 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:33:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Επιταχύνει τις προσπάθειες να κυριαρχήσει στις μπαταρίες EV η Ευρώπη

Η Ευρώπη έχει μόνο μικρές εταιρείες μπαταριών. Η Κίνα, η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών κατάλληλων για ηλεκτρικά οχήματα.

Έξω από την γερμανική πόλη Άρνσταντ, οι εργαζόμενοι στη σύγχρονη τεχνολογία της Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) της Κίνας, κατασκευάζουν το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Ο χώρος, ο οποίος καλύπτει μια έκταση ισοδύναμη με περίπου 100 γήπεδα ποδοσφαίρου, στέγαζε στο παρελθόν ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια ηλιακής ενέργειας της ηπείρου, αναφέρει το Bloomberg. Το έργο, ύψους 2 δισ. δολαρίων, είναι ένα από τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών μπαταριών που βρίσκονται υπό κατασκευή, μόνο στη Γερμανία.

Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη αναμένεται να περάσουν στα 7,7 εκατομμύρια το 2030, όταν ήταν λιγότερο από μισό εκατομμύριο το 2019, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Bloomberg. Αυτά τα οχήματα θα τροφοδοτούνται κυρίως από μπαταρίες από ασιατικούς κατασκευαστές, όπως η CATL, εκτός εάν οι ευρωπαϊκές εταιρείες καταφέρουν να αποκτήσουν μια τοπική αλυσίδα εφοδιασμού.

Οι ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες και οι καθαρές μεταφορές βρίσκονται στο επίκεντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει προϋπολογισμό πάνω από 1,1 τρισεκατομμύρια ευρώ) με στόχο να καταστήσει την ΕΕ ουδέτερη σε σχέση με τον άνθρακα μέχρι το 2050. Το σχέδιο περιλαμβάνει την αντικατάσταση των μεγάλων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με μικρότερες, τοπικές, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ εξαλείφουν τους κινητήρες καύσης σε λεωφορεία, αυτοκίνητα και φορτηγά.

Η Ευρώπη έχει μόνο μικρές εταιρείες μπαταριών. Η Κίνα, η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών κατάλληλων για ηλεκτρικά οχήματα.

Για να το αλλάξει αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημιούργησε την πρωτοβουλία Battery Alliance. Τον Δεκέμβριο ενέκρινε ενίσχυση ύψους 3,2 δισ. ευρώ, για σχέδια που εγκρίθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη σε 17 εταιρείες, μεταξύ των οποίων η BASF, η BMW και η Fortum. Το μέτρο έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε εργοστάσια από αυτές και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Άλμα 17,8% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ στο πρώτο τετράμηνο

Παρά τη βελτίωση που παρατηρείται σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι μειωμένες κατά 22,8% στο πρώτο τετράμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019. Παρέμειναν δυνατές οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και τον Απρίλιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Συνθετικά καύσιμα από το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε μετά από πίεση της Γερμανίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών επιτρέπει τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα.
ydrogono
ΔΙΕΘΝΗ

Ενισχύεται το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο με σταθμούς φόρτισης και υδρογόνου

Σε όλο το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ που περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομους, δρόμους, λιμάνια και τρένα και τα οποία συνδέονται μεταξύ τους θα υπάρχουν σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 200 χλμ.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καταργεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

Η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης και θα μπορούσαν να δώσουν παράταση ζωής στους θερμικούς κινητήρες.
ΔΙΕΘΝΗ

Συμφωνία Ευρώπης - Γερμανίας για εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και e-fuels

Το Βερολίνο εξέπληξε τους εταίρους του, στις αρχές Μαρτίου, μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.