Η Ryanair δημοσιοποίησε την Οκτωβριανή της έρευνα για τα online ταξιδιωτικά πρακτορεία (OTA), αποκαλύπτοντας πως πλατφόρμες όπως οι eDreams, Tix και Vola συνεχίζουν να υπερχρεώνουν τους πελάτες με διαφορές που φτάνουν έως και το 176% σε σχέση με τις επίσημες τιμές της αεροπορικής εταιρείας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η eDreams αποτελεί τον μεγαλύτερο «παραβάτη», καθώς χρεώνει 15,67 ευρώ για θέση που στο Ryanair.com κοστίζει μόλις 5,67 ευρώ, ενώ ζητά 27,07 ευρώ για αποσκευή 10 κιλών, περισσότερο από το διπλάσιο της κανονικής τιμής (12,99 ευρώ).
Παρόμοιες πρακτικές παρατηρούνται και από τις Tix και Vola, με αυξήσεις που φτάνουν το 67% και 47% αντίστοιχα σε υπηρεσίες όπως η επιλογή θέσης ή η προτεραιότητα επιβίβασης.
Η Ryanair κατηγορεί τις πλατφόρμες αυτές ότι λειτουργούν χωρίς επίσημες συμφωνίες διανομής, επιδιώκοντας να συνεχίσουν την πολιτική υπερχρεώσεων εις βάρος των καταναλωτών.
Η εταιρεία ζητά από τις κυβερνήσεις της ΕΕ και τις αρχές προστασίας καταναλωτών να παρέμβουν άμεσα και να επιβάλουν υποχρεωτική διαφάνεια τιμών σε όλες τις πλατφόρμες κρατήσεων.
Ο διευθυντής μάρκετινγκ της Ryanair, Ντάρα Μπρέιντι, δήλωσε: «Η έρευνά μας αποδεικνύει ότι eDreams, Tix και Vola συνεχίζουν να βλάπτουν ανυποψίαστους καταναλωτές, χρεώνοντας σχεδόν τριπλάσιες τιμές από τις δικές μας. Παρά τα στοιχεία, πολλές κυβερνήσεις και αρχές προστασίας καταναλωτών, ιδιαίτερα στην Ισπανία, δεν έχουν λάβει κανένα μέτρο».
Η Ryanair κατηγορεί ειδικά τον υπουργό Καταναλωτών της Ισπανίας, Πάμπλο Μπουστιντούι, για «πλήρη αδράνεια», παρά το γεγονός ότι η eDreams εδρεύει στην Ισπανία και εξακολουθεί να υπερχρεώνει τους Ισπανούς πολίτες. Η εταιρεία ζητά άμεση δράση για να μπει τέλος στις πρακτικές που «επιβαρύνουν τους ταξιδιώτες με αδικαιολόγητα κόστη σε ολόκληρη την Ευρώπη».