Φώτο: Shutterstock

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας

Η ηλεκτροκίνηση δείχνει να αποτελεί πλέον μονόδρομο για την αυτοκινητοβιομηχανία και την Ευρώπη που θέλει να πετύχει τους στόχους της για την προστασία του κλίματος όπως επισημαίνει η έκθεση εμπειρογνωμόνων της Commerzbank.

Η ηλεκτροκίνηση δείχνει να αποτελεί πλέον μονόδρομο για την αυτοκινητοβιομηχανία και την Ευρώπη που θέλει να πετύχει τους στόχους της για την προστασία του κλίματος όπως επισημαίνει η έκθεση εμπειρογνωμόνων της Commerzbank, εν όψει του Διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) που θα ξεκινήσει στις 12 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με την έκθεση θα πρέπει να ασκηθούν ακόμα πιο έντονες πιέσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, και οι κατασκευαστές να προωθήσουν όλο και περισσότερο την κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων, υπό τον κίνδυνο νέων προστίμων που θα πρέπει να καταβάλλουν στην ΕΕ.

«Η γερμανική αυτοκινητοδρομία με τα μεγάλα ποσοστά εξαγωγών βρίσκεται ενώπιον μεγάλων προκλήσεων» δηλώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών VDA Μπέρνχαρντ Μάττες, εν όψει του φετινού ΙΑΑ στη Deutsche Welle.

Στο φετινό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο της προσοχής καθώς θα πραγματοποιηθούν πολλές ομιλίες σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. Οι διοργανωτές έχουν καλέσει πάνω από 200 ομιλητές, μεταξύ των οποίων και τους επικεφαλής της IBM και της Daimler.

Παγκοσμίως το 2019 καταγράφεται μείωση της ζήτησης κατά 4% που μεταφράζεται σε πωλήσεις μόνο 81 εκ. νέων αυτοκινήτων. Οι άμεσες επιπτώσεις γίνονται ορατές στον προμηθευτή αυτοκινήτων Σέφλερ. Τον Σεπτέμβριο εκατοντάδες υπάλληλοι θα εργάζονται με μειωμένο ωράριο. «Μέχρι νεωτέρας» 250 από τους 500 εργαζόμενους σε ειδικές μηχανικές στο Φραουενράχ θα πρέπει να αποδίδουν μόνο το 75% του συμφωνημένου ωραρίου τους. Για το ωρομίσθιο που θα χάνουν έχει προβλεφτεί κάποια αποζημίωση από την υπηρεσία εργασίας.

Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, ο όμιλος Σέφλερ, όπως και οι ανταγωνιστές τους Bosch, Continental ή το ZF, αντιμετωπίζουν πρόβλημα από τη γενικότερη μείωση της παραγωγής και την γρήγορη τεχνολογική μετάβαση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε εναλλακτικούς κινητήρες. Ήδη από τον Μάρτιο ο όμιλος έκανε σχέδια για την αντιμετώπιση της κρίσης που προβλέπουν μειωμένο ωράριο εργασίας και τη δυνατότητα να κλείνει το εργοστάσιο σε ημέρες, στις οποίες παρεμβάλλονται αργίες. Επίσης ανακοίνωσε την πρόθεση να διαγράψει 700 θέσεις εργασίας. Ο όμιλος απασχολεί παγκοσμίως 90.000 εργαζόμενους κάνοντας τζίρο το 2018 ύψους 14,2 δις ευρώ.

Στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου ο Σέφλερ θα παρουσιάσει για πρώτη φορά δικούς του ηλεκτρικούς κινητήρες διαφορετικής ιπποδύναμης. Ο στόχος είναι η δημιουργία μεταβατικής τεχνολογίας ανάμεσα στους συμβατικούς κινητήρες και τους ηλεκτρικούς. Παράλληλα θα παρουσιάσει ένα μικρό πούλμαν που κινείται χωρίς οδηγό.

Οι εμπειρογνώμονες της Commerzbank βλέπουν καλές ευκαιρίες στην αγορά, παρά τα προβλήματα. «Οι νέες τεχνολογίες οδηγούν σε άλλα μονοπάτια τις σχέσεις ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές τους» σημειώνει ο Τσέντρικ Πέρλεβιτς, εμπειρογνώμονας της τράπεζας. 30 αυτοκινητοβιομηχανίες ακύρωσαν τη συμμετοχή τους στο φετινό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου. Αλλά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών Μπέρνχαρντ Μάτες φρόντισε να αλλάξει το προφίλ της έκθεσης. «Δεν είναι το πιο τόσο σημαντικό να εκθέτεις τα πάντα, αλλά να δίνεις κάποιες ωθήσεις και να φέρνεις κοντά όλους τους πρωταγωνιστές του κλάδου» υποστηρίζει. «Η ΙΑΑ παρά τις ακυρώσεις παραμένει το βασικό event της κινητικότητας για το μέλλον».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην Θεσσαλονίκη αυξάνεται ο ανταγωνισμός για τα ηλεκτρικά πατίνια

Η Hive, που είναι ήδη παρούσα στην Αθήνα από τον περασμένο Μάρτιο, αποκτά πλέον παρουσία και σε δεύτερη ελληνική πόλη, επιδιώκοντας να εδραιώσει περαιτέρω την παρουσία της και στην ελληνική αγορά.
ΔΙΕΘΝΗ

Μηνιαία άνοδο 7% σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία

Σε ανοδική πορεία βρίσκονται και πάλι οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη Γερμανία με την παραγωγή να αυξάνεται και να επιστρέφει η αισιοδοξία στην αυτοκινητοβιομηχανία μετά την πανδημία.