ΓΔ: 2104.74 0.67% Τζίρος: 178.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Σχέδιο Ανάκαμψης Ευρώπης
Το ευρωπαϊκό σχέδιο ανάκαμψης απεικονίζεται συμβολικά με τη σημαία της ΕΕ και χρήματα στο φόντο.

Γαλλία: Ζητά στήριξη τοπικής παραγωγής στην ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία

Η Γαλλία ζητά από την ΕΕ να θεσπίσει κανόνες που θα απαιτούν συναρμολόγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη με τουλάχιστον 75% τοπικά ανταλλακτικά, ώστε να προστατευτούν θέσεις εργασίας και να στηριχθεί η αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Γαλλία προτείνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση την υιοθέτηση κανόνων που θα απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να συναρμολογούν ηλεκτρικά οχήματα εντός της ΕΕ, όπως μεταδίδει το Bloomberg. Η συζήτηση αυτή διεξάγεται καθώς τα κράτη-μέλη διατυπώνουν διαφορετικές προτάσεις για την αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής σχετικά με τις εκπομπές CO2 του στόλου οχημάτων.

Σύμφωνα με το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών, η κυβέρνηση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν επιδιώκει τα ηλεκτρικά οχήματα που διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά να έχουν τουλάχιστον 75% ανταλλακτικά τοπικής προέλευσης. Το ποσοστό αυτό ανταποκρίνεται στα τρέχοντα επίπεδα για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Γαλλία ήδη εφαρμόζει πρόγραμμα κινήτρων για ηλεκτρικά οχήματα εγχώριας παραγωγής.

Τα μέτρα "made in Europe" αποσκοπούν στην αποτροπή σημαντικών απωλειών θέσεων εργασίας στον κλάδο και στη διατήρηση της κοινωνικής υποστήριξης, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση. Ο υπουργός Βιομηχανίας Σεμπαστιάν Μαρτέν και η υπουργός Οικολογικής Μετάβασης Μονίκ Μπαρμπού συναντήθηκαν με εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας για το υπό διαμόρφωση ευρωπαϊκό πακέτο στήριξης του κλάδου.

Η άνιση μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα έχει προκαλέσει πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα, με αποτέλεσμα πιέσεις για αλλαγές στο σχέδιο της ΕΕ που προβλέπει την απαγόρευση των νέων οχημάτων με εκπομπές καυσαερίων έως το 2035. Ενδεικτικά, η Volkswagen σχεδιάζει να περικόψει πάνω από 35.000 θέσεις εργασίας μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ενώ η Renault βρίσκεται σε διαδικασία αναδιοργάνωσης δραστηριοτήτων, με πιθανές απώλειες θέσεων εργασίας.

Η γαλλική κυβέρνηση ζητά αναλογική προστασία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, τονίζοντας ότι οι προμηθευτές ανταλλακτικών είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στον κινεζικό ανταγωνισμό.

Το υπουργείο Οικονομικών επισημαίνει ότι η Γαλλία παραμένει "ανοιχτή σε ευελιξία" όσον αφορά τις τεχνολογίες που θα συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων εκπομπών CO2, εφόσον διασφαλίζονται κίνητρα για μια ανταγωνιστική βιομηχανική αλυσίδα αξίας στην Ευρώπη.

Η Γαλλία είχε προηγουμένως ευθυγραμμιστεί με την Ισπανία, υποστηρίζοντας τη διατήρηση των στόχων για το 2035. Η στάση αυτή έχει προκαλέσει ανησυχία στα εργατικά συνδικάτα, τα οποία φοβούνται ότι η χαμηλότερη από το αναμενόμενο ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα ενδέχεται να οδηγήσει σε κλείσιμο εργοστασίων.

Αντίθετα, Γερμανία και Ιταλία πιέζουν για χαλάρωση της απαγόρευσης. Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς έχει δηλώσει πως επιθυμεί να επιτραπούν τα plug-in υβριδικά, τα ηλεκτρικά με συστήματα επέκτασης αυτονομίας, καθώς και τα πολύ αποδοτικά συμβατικά οχήματα μετά το 2035.

Οι ηγέτες της βιομηχανίας προσδοκούσαν πιο ευέλικτους κανόνες σε συνάντηση στις Βρυξέλλες στις 10 Δεκεμβρίου. Ωστόσο, ενδέχεται να υπάρξει καθυστέρηση, καθώς η ΕΕ συνεχίζει την επεξεργασία του πακέτου στήριξης για τον κλάδο, όπως δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης ο Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ξηρασία σε αμπελώνα
ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ: Νέοι προβληματισμοί για νόμο αποψίλωσης μετά τις ανησυχίες επιχειρήσεων

Η ΕΕ εξετάζει εκ νέου τον νόμο αποψίλωσης μετά τις αντιδράσεις εταιρειών για υπερβολική γραφειοκρατία. Η αναβολή και απλούστευση του EUDR έως το 2026 προκαλεί αντιπαραθέσεις μεταξύ κρατών και περιβαλλοντικών οργανώσεων.
Σημαίες ΕΕ και Κίνας
ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ προς Κίνα: Κάλεσμα για ισχυρότερη δράση υπέρ του κλίματος

Η ΕΕ καλεί την Κίνα να ηγηθεί των παγκόσμιων δράσεων για το κλίμα, τόνισε ο Επίτροπος Βόπκε Χούκστρα, επισημαίνοντας τη μείωση εκπομπών και την απομάκρυνση της κινεζικής οικονομίας από τον άνθρακα.