ΓΔ: 1451.47 1.13% Τζίρος: 81.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:50:33 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Στο αυτοκίνητο στρέφονται πλέον οι Ευρωπαίοι για τις μετακινήσεις τους

Ο φόβος που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού έχει οδηγήσει τους πολίτες να αποφεύγουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με το μποτιλιάρισμα και την ατμοσφαιρική ρύπανση να επανέρχονται στην καθημερινότητα.

Το μποτιλιάρισμα σε ώρες αιχμής επέστρεψε όχι μόνο στις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς οι Ευρωπαίοι πολίτες επιλέγουν πλέον το αυτοκίνητο τους αντί για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για να πάνε στις δουλειές τους.

Η αυξημένη κίνηση των αυτοκινήτων και η αισθητή αύξηση της κατανάλωσης βενζίνης είχε ως συνέπεια την μικρή άνοδο της τιμής της. «Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν περισσότερα αυτοκίνητά τους επειδή φοβούνται να χρησιμοποιήσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες», επιβεβαιώνει μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος της Total, Πατρίκ Πουγιάν.

Το ίδιο συμβαίνει και σε πόλεις της Ασίας που οι αγορές άνοιξαν νωρίτερα από αυτές της Ευρώπης. Όμως εκεί οι άνθρωποι άρχισαν να χρησιμοποιούν και το τρένο. Στους δρόμους του Πεκίνου και της Σαγκάης η πρωινή κίνηση είναι πλέον υψηλότερη από τους μέσους όρους του 2019, ενώ η χρήση του μετρό παραμένει χαμηλότερη από την κανονική, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg.

Μένοντας στα δεδομένα της Ευρώπης, στο Βερολίνο η χρήση δημόσιων συγκοινωνιών παραμένει 61% κάτω από τον μέσο όρο, ενώ ο αριθμός των ατόμων που οδηγούν το αυτοκίνητό τους έχει ανακάμψει και βρίσκεται μόλις 28% κάτω από τον μέσο όρο της προ- κορονοϊού εποχής, σύμφωνα με στοιχεία της Apple, η οποία διαχειρίζεται και παρακολουθεί τα δεδομένα των χαρτών της. Τα συγκεκριμένα δεδομένα της Apple για 27 πόλεις δείχνουν ότι οι οδηγοί επιλέγουν τα αυτοκίνητά τους σε σχέση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Στη Μαδρίτη, η οδήγηση είναι 68% κάτω από τα κανονικά επίπεδα, ενώ η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς παραμένει 87% κάτω από τον μέσο όρο.

Αξιοσημείωτο είναι ότι μαζί με τα αυτοκίνητα αναμένεται να επιστρέψει σύντομα και η ατμοσφαιρική ρύπανση, η οποία τους τελευταίους μήνες μειώθηκε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις. Σε αυτή την περίοδο, όπου όλοι έχουν μεγάλο δείκτη ανασφάλειας, αναλυτές κάνουν λόγο ότι τα ηλεκτρικά οχήματα, που θα βοηθήσουν στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, είναι πιθανό να παραμείνουν στο περιθώριο, καθώς η εύθραυστη οικονομία δεν βοηθά τις πωλήσεις τους. Σημαντικό ρόλο για την απροθυμία αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παίζει η φθηνή βενζίνη και η αυξημένη τιμή των ηλεκτρικών που παρά τις όποιες βελτιώσεις έχουν γίνει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, εξακολουθούν να έχουν υψηλή τιμή κτήσης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

podilata-ilektrika
ΔΙΕΘΝΗ

Στο Παρίσι το ποδήλατο ξεπέρασε το αυτοκίνητο ως μέσο μετακίνησης

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid οι Παριζιάνοι ενθαρρύνονταν να προτιμούν για τις μετακινήσεις τους το ποδήλατο και να αποφεύγουν με αυτόν τον τρόπο τον συνωστισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς, κάτι που έδωσε ώθηση στη χρήση του ποδηλάτου.
Poland-Police
ΔΙΕΘΝΗ

Αυτοκίνητο τραυμάτισε 19 πεζούς σε πόλη στη Πολωνία

«Δεν πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια», διαβεβαίωσε ο εκπρόσωπος της αστυνομίας του Στσέτσιν, Πάβελ Πανκάου. Σύμφωνα με αυτόν, ένας 33χρονος έπεσε με το αυτοκίνητό του, σε μια ομάδα ανθρώπων που περίμεναν το τραμ.
ΔΙΕΘΝΗ

Τουλάχιστον 19 νεκροί σε τροχαίο δυστύχημα με λεωφορείο στο Μεξικό

Οι τοπικές αρχές δεν έχουν προς το παρόν ανακοινώσει κάποιον επίσημο απολογισμό των νεκρών ή των τραυματιών στο δυστύχημα, το οποίο σημειώθηκε κατά μήκος ενός παραλιακού αυτοκινητόδρομου.