ΓΔ: 1433.73 0.94% Τζίρος: 67.72 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:21:43 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Τρεις υποψήφιοι για τη διάσωση της ιστορικής Brooks Brothers

Μεγάλο το ενδιαφέρον για τη βιομηχανία ενδυμάτων που έντυσε τους Αμερικανούς προέδρους μετά την προσφυγή στον Πτωχευτικό Κώδικα. Δεν επηρεάζονται τα καταστήματα που λειτουργούν στην Ελλάδα.

Τουλάχιστον τρία σχήματα έχουν εκδηλώσει μέχρι στιγμής ενδιαφέρον για την διάσωση της ιστορικής αμερικανικής φίρμας ανδρικής ένδυσης Brooks Brothers, μετά την προσφυγή της στον πτωχευτικό κώδικα και την ανακοίνωση ότι προτίθεται να κλείσει τουλάχιστον 51 καταστήματα και τρία εργοστάσια παραγωγής στην αμερικανική αγορά. Η ιστορική εταιρεία, η οποία έχει ντύσει όλους τους Αμερικανούς προέδρους πλην τεσσάρων, ιδρύθηκε το 1818 κι αποτελεί την πρώτη αμερικανική εταιρεία που παρήγαγε έτοιμα ενδύματα, συμπεριλαμβανομένων των στολών του αμερικανικού στρατού από την εποχή του αμερικανικού εμφυλίου πολέμου έως σήμερα. 

Στην χώρα μας η εταιρεία αντιπροσωπεύεται από την εταιρεία LT Apparel AE, η οποία ελέγχεται από την Soreal ΑΕ και την Amsterdam Water Holdings SAR κι όπως γνωστοποίησε, οι εξελίξεις δεν θα επηρεάσουν την λειτουργία της, με δεδομένο μάλιστα ότι ο λευκός ιππότης που θα την σώσει φαίνεται να βρίσκεται πολύ κοντά. Ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος/διανομέας της αμερικανικής φίρμας, η Soreal ελέγχει δίκτυο καταστημάτων στην Ελλάδα, τη Ρουμανία και το Μονακό, αριθμώντας συνολικά 16 σημεία πώλησης (5 monobrand καταστήματα, 8 shop-in-shop, 3 σημεία outlet και 1 concept store), ενώ διατηρεί επιλεγμένο δίκτυο χονδρικής πώλησης. 

Μεταξύ εκείνων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την διάσωση της εταιρείας συγκαταλέγονται ο όμιλος Simon Property Group Inc, με την στήριξη του ομίλου Authentic Brands, η εταιρεία Solitaire Partners και το σχήμα WHO Global στο οποίο ανήκει μεταξύ άλλων και η φίρμα Anne Klein. Η πρόθεση πάντως της Brooks Brothers να αναζητήσει προστασία στις διατάξεις του πτωχευτικού κώδικα είχε ήδη διαμηνυθεί από τον Μάιο διά στόματος του ιδιοκτήτη της, του Ιταλού βιομηχάνου Claudio Del Vecchio, στον όμιλο του οποίου, Retail Brand Alliance, είχε περάσει η αμερικανική φίρμα μετά την 11η Σεπτεμβρίου, σε τιμή ευκαιρίας. Πλέον, ο ίδιος έχει εκφράσει την άποψη ότι το αίτημα για υπαγωγή στο άρθρο 11 του Πτωχευτικού Κώδικα στις ΗΠΑ θα παρέχει χρόνο και χρήμα στην εταιρεία ώσπου να βρεθεί αγοραστής. Ήδη εκτιμάται ότι έχει κατοχυρώσει ρευστότητα ύψους 75 εκατομμυρίων δολαρίων που θα βοηθήσει τον όμιλο έως ότου κλείσει η συμφωνία πώλησης. 

Η Brooks Brothers διαθέτει 250 καταστήματα στην αμερικανική αγορά και παρουσία σε 45 χώρες μέσω ακόμη 500 σημείων πώλησης. Σύμφωνα με τον Del Vecchio, οι πωλήσεις της παρέμειναν σταθερές σε 1 δισ δολάρια περίπου το διάστημα μεταξύ 2017 και 2019, ενώ το χρέος της αγγίζει τα 300 εκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, η πανδημία εντατικοποίησε τις πιέσεις που δεχόταν ήδη το επίσημο ένδυμα -και δη τα κοστούμια για τα οποία η Brooks Brothers φημίζεται- καθώς ολοένα και περισσότεροι εργαζόμενοι δουλεύουν από το σπίτι. Εκτιμάται ότι τους τελευταίους τρεις μήνες η κάμψη της ζήτησης για ανδρικά κοστούμια στις ΗΠΑ άγγιξε το 74% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ ακόμη και η κατηγορία smart casual υφίσταται απώλειες της τάξεως του 62%, αντικατοπτρίζοντας την δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει το λιανεμπόριο διεθνώς.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Απροσδόκητος διπλασιασμός κερδών για την H&M στο πρώτο τρίμηνο

Ο σουηδικός όμιλος fast fashion κάλυψε τις απώλειες του προηγούμενου έτους. Προτεραιότητες για το 2023 η λύση θεμάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και η επαναδιαπραγμάτευση σημαντικού μέρους των μισθωμάτων του διεθνώς.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρέναραν» οι πωλήσεις της H&M, αύξηση μόνο 3% κατά το γ' τρίμηνο

Η σουηδική αλυσίδα ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων 3% το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, καθώς ο Ιούνιος κινήθηκε πτωτικά ενώ σχετική βελτίωση καταγράφηκε στο τέλος της περιόδου. Νέος country manager για την Ελλάδα, ο Thomas Estrany.
ΔΙΕΘΝΗ

Αύξηση κερδών 80% κατέγραψε η Inditex (Zara) το πρώτο τρίμηνο φέτος

Ο ισπανικός όμιλος είδε τα έσοδα του να διευρύνονται κατά 36% το πρώτο τρίμηνο ενώ η καθαρή κερδοφορία του βελτιώθηκε κατά 80%, καθώς η κίνηση στα φυσικά καταστήματα επανήλθε σε προ πανδημίας επίπεδα.