ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
ydrogono-wwf
Φώτο: Shutterstock

Η Ευρώπη επενδύει έως 81 δισ. για να δημιουργήσει δίκτυο υδρογόνου

Το τεράστιο δίκτυο που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2040 και η μεταφορά υδρογόνου άνω των 1.000 χιλιομέτρων θα κοστίζει κατά μέσο όρο 0,11 - 0,21 ευρώ ανά κιλό υδρογόνου.

Τη δημιουργία ενός δικτύου μεταφοράς υδρογόνου μήκους 39.700 χιλιομέτρων έως το 2040, που θα συνδέει 21 ευρωπαϊκές χώρες προτείνουν 23 Διαχειριστές Συστήματος Φυσικού Αερίου - μεταξύ αυτών και ο ΔΕΣΦΑ - που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία European Hydrogen Backbone (EHB). Το πράσινο υδρογόνο, που παράγεται από ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια και έχει μηδενική εκπομπή άνθρακα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο στις μεταφορές και τη ναυτιλία, να υποκαταστήσει το φυσικό αέριο στη θέρμανση και στην παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος αλλά ακόμα και σαν πρώτη ύλη σε βιομηχανικές εφαρμογές.

Περίπου το 69% του προτεινόμενου δικτύου μεταφοράς υδρογόνου αποτελείται από μετασκευασμένους υφιστάμενους αγωγούς φυσικού αερίου. Το υπόλοιπο 31% των νέων αγωγών χρειάζονται για τη σύνδεση νέων χρηστών και βρίσκονται σε χώρες με μικρά δίκτυα φυσικού αερίου σήμερα, αλλά με μεγάλη αναμενόμενη ζήτηση και προσφορά υδρογόνου στο μέλλον.

Όπως επισημάνθηκε κατά την παρουσίαση του σχεδίου, το όραμα για μία «ραχοκοκαλιά» υδρογόνου μήκους περίπου 40.000 χλμ. έως το 2040 απαιτεί μία εκτιμώμενη συνολική επένδυση ύψους 43 - 81 δισ. ευρώ. Η επένδυση ανά χιλιόμετρο αγωγού είναι χαμηλότερη σε σύγκριση με την έκθεση που δημοσίευσε η EHB το περασμένο έτος, ενώ η μεταφορά υδρογόνου άνω των 1.000 χιλιομέτρων θα κοστίζει κατά μέσο όρο 0,11 - 0,21 ευρώ ανά κιλό υδρογόνου, καθιστώντας το σχέδιο EHB μια οικονομικά αποδοτική επιλογή για μεταφορά υδρογόνου σε μεγάλες αποστάσεις.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επενδύσει πολλά στο πράσινο υδρογόνο ώστε να επιτύχει τον στόχο της για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. Σήμερα, το υδρογόνο βρίσκεται κάτω από το 2% της κατανάλωσης ενέργειας στην ΕΕ ενώ παράγεται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου από φυσικό αέριο.

Όπως είχε αναφέρει το Business Daily πριν λίγες μέρες, στην Ελλάδα, η αγορά του υδρογόνου βρίσκεται στα πρώτα της βήματα, αλλά είναι πολλά υποσχόμενη. Μέχρι στιγμής υπάρχει ένα σχέδιο για την παραγωγή υδρογόνου με ηλεκτρόλυση με βάση την ηλιακή ενέργεια που θα προέρχεται από φωτοβολταϊκά συνολικής ισχύος 1,5 GW στη Δυτική Μακεδονία στο πλαίσιο του προγράμματος White Dragon, με προϋπολογισμό 2,5 δισ. ευρώ.

Στο έργο συμμετέχουν οι ΔΕΠΑΔΕΣΦΑMotor OilMytilineosΤΕΡΝΑΕΛΠΕ, η πολωνική Solaris, καθώς επίσης το Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας Δημόκριτος και το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας Ελλάδος, ενώ το συντονισμό του έργου έχει η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Παγκόσμιο φόρο στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προτείνει το ΔΝΤ

Το Ταμείο σημειώνει ότι αρκετές χώρες επικεντρώνουν σε μεγάλο βαθμό την πολιτική τους για τη μείωση των εκπομπών ρύπων σε δημόσιες επενδύσεις για την πράσινη μετάβαση και επιδοτήσεις των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
energeia_ape
ΔΙΕΘΝΗ

Υπέρ της «δίκαιης» κατανομής κόστους για τις ΑΠΕ το γερμανικό ΥΠΟΙΚ

Η διαμάχη μεταξύ των βόρειων και των νότιων κρατιδίων έχει ενταθεί πρόσφατα, με τους κατοίκους των βόρειων να διαμαρτύρονται για τις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή τους, παρά τη φθηνότερη παραγωγή αιολικής ενέργειας εκεί.
Germany-Electric Cars
ΔΙΕΘΝΗ

Λύση στη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δίνει η ηλιακή ενέργεια

Οι ειδικοί τονίζουν τις σημαντικές δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας, όπου χάρη στα ηλιακά πάνελ που θα υπάρχουν στην οροφή του αυτοκινήτου, θα επιτρέπεται η πλήρωση της ηλεκτρικής ενέργειας.