ΓΔ: 873.12 0.00% Τζίρος: 41.98 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:47:34 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
puig-apivita-kallyntika
Φώτο: Shutterstock

Άντεξαν στην κρίση τα είδη πολυτελείας: Οι προβλέψεις για τις πωλήσεις

Σύμφωνα με ανάλυση της Bain, το πιθανότερο σενάριο για φέτος προβλέπει πωλήσεις μεταξύ 250 και 265 δισ. ευρώ, καθιστώντας εφικτή την επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα στις αρχές του 2022.

Την ανθεκτικότητα της παγκόσμιας αγοράς πολυτελών ειδών πιστοποιούν τα στοιχεία των διεθνών ομίλων για το πρώτο τρίμηνο του έτους, προϊδεάζοντας για πιθανή επιστροφή σε επίπεδα πωλήσεων προ πανδημίας ακόμη και μέσα στο 2021. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που πρόσφατα δημοσίευσε η Bain & Company, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων συνολικά στην αγορά πολυτελών ειδών κατά 0,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, (το 2020 δεν υπολογίζεται ως έτος σύγκρισης λόγω της πανδημίας) -τροφοδοτούμενη κυρίως από την ανάκαμψη της ζήτησης για πολυτελή είδη στην Κίνα αλλά και τις Ηνωμένες Πολιτείες- και αναμένεται αύξηση έως και 5% συνολικά για το έτος.

Αν και είναι πρώιμο να κάνει κανείς προβλέψεις, οι αναλυτές της Bain εκτιμούν ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις πολυτελών αγαθών θα κυμανθούν μεταξύ 250 και 295 δισ. ευρώ φέτος, χάριν στην αναθέρμανση της ζήτησης αλλά και στην ικανότητα των ομίλων να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, στην σκιά των περιορισμών της πανδημίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αξία των διαδικτυακών πωλήσεων πολυτελών αγαθών ανήλθε σε 49 δισ. ευρώ το 2020, έναντι 33 δισ. ευρώ το 2019, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο των αγορών που πραγματοποιήθηκαν μέσω διαδικτύου εκτινάχθηκε σε 23% το 2020 από 12% το 2019. 

Σύμφωνα με την ανάλυση της Bain, που εκπονήθηκε σε συνεργασία με την ιταλική ομοσπονδία πολυτελών ειδών, Fondazione Altagamma, το πιθανότερο σενάριο για φέτος προβλέπει πωλήσεις μεταξύ 250 και 265 δισ. ευρώ, καθιστώντας εφικτή την επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα στις αρχές του 2022. Ωστόσο, η ίδια ανάλυση δίνει πιθανότητες 30% και σε ένα δεύτερο σενάριο κατά το οποίο οι παγκόσμιες πωλήσεις πολυτελών αγαθών δύνανται να αγγίξουν ακόμη και τα 295 δισ. ευρώ φέτος, επιτυγχάνοντας την επιστροφή στα επίπεδα του 2019 εντός του 2021 και σε χρόνο-ρεκόρ. Πολλά θα εξαρτηθούν σε κάθε περίπτωση από την εξέλιξη της τουριστικής αγοράς αλλά και την πορεία του εμβολιαστικού προγράμματος, ειδικά στην ευρωπαϊκή ήπειρο όπου και διαπιστώνονται οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις. 

Το θετικό momentum για την αγορά πολυτελών ειδών επιβεβαιώνουν πάντως και τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Richemont (στο portfolio του περιλαμβάνονται brands πολυτελών αγαθών μεταξύ των οποίων τα κοσμήματα και τα ρολόγια Cartier, Van Cleef & Arpels, IWC Schaffhausen και Piaget, τους κορυφαίους online προορισμούς για είδη μόδας Net-a-Porter, Yoox και Mr Porter, καθώς και ιστορικούς οίκους μόδας και πολυτελών αξεσουάρ όπως Alaia, Chloe, Dunhill και Montblanc).

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η ετήσια κάμψη πωλήσεων για την δωδεκάμηνη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου 2021 περιορίστηκε σε μόλις 5%, συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση, χάριν στην εκτίναξη των πωλήσεων κατά 36% το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης (Ιανουάριος-Μάρτιος 2021), ενώ και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 9% συνολικά στο έτος και κατά 22% στο τέταρτο τρίμηνο. Επιπλέον, ο όμιλος κατέγραψε αύξηση κερδών κατά 38% στην δωδεκάμηνη χρήση, συνολικού ύψους 1,28 δισ. ευρώ. 

Οι εντυπωσιακές επιδόσεις οφείλονται κατά κύριο λόγο στην θετική μεταβολή των πωλήσεων στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, όπου ο τζίρος του ομίλου Richemont ενισχύθηκε κατά 22%, σε αντίθεση με την Ευρώπη όπου η ετήσια κάμψη πωλήσεων άγγιξε το 30%. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι και η γηραιά ήπειρος παρουσίασε ανάκαμψη για τον όμιλο στο τέταρτο τρίμηνο της χρήσης, με την κάμψη των πωλήσεων να περιορίζεται σε 7% συγκριτικά με πέρσι.   

Στην θετική εικόνα για την βιομηχανία πολυτελών αγαθών συνεισφέρουν επίσης τα εντυπωσιακά αποτελέσματα του έτερου κορυφαίου διεθνούς online retailer MyTheresa.com, (ο οποίος ανταγωνίζεται ευθέως το Net-a-Porter του ομίλου Richemont). Το ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών μόδας με έδρα τη Γερμανία είχε αύξηση πωλήσεων κατά 47,5% το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης (διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου 2021), συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, συνολικού ύψους 164.8 εκατ ευρώ, και καθαρά κέρδη 4,5 εκατ ευρώ, έναντι ζημιών 0,1 εκατ ευρώ το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.

Εξίσου θετικά είναι τα αποτελέσματα του MyTheresa.com και στο εννεάμηνο, με τις πωλήσεις να διευρύνονται κατά 36,2% συγκριτικά με πέρσι και τα καθαρά κέρδη να εκτινάσσονται σε 24,5 εκατ ευρώ, από 9,9 εκατ. ευρώ πέρσι. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία αναμένει τώρα αύξηση τζίρου έως και 35% στο τρέχον δωδεκάμηνο συγκριτικά με πέρσι, στα 600 εκατ. ευρώ περίπου, και ενισχυμένα κέρδη EBITDA, μεταξύ 55 και 59 εκατ. ευρώ. 

Την έκθεση της Bain για την αγορά πολυτελών αγαθών πάντως ενισχύει και σχετική ανάλυση της Deloitte, σύμφωνα με την οποία οι πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας αναμένεται να παρουσιάσουν μέση ετήσια αύξηση κατά 5%-6% μέχρι το 2025. Η Deloitte διαπίστωσε ενισχυμένο ενδιαφέρον και δραστηριότητα σε επίπεδο συγχωνεύσεων και εξαγορών στον κλάδο των πολυτελών αγαθών και το δύσκολο έτος 2020, με θετική μεταβολή κατά 6% συγκριτικά με το 2019, συμπεραίνοντας μάλιστα ότι τα πολυτελή προσωπικά αγαθά όπως τα ενδύματα, αξεσουάρ, καλλυντικά και αρώματα, επέδειξαν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα εν μέσω πανδημίας, σε σχέση με πολυτελή είδη όπως τα αυτοκίνητα και τα έπιπλα που επλήγησαν περισσότερο. 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βαρύ το πλήγμα της πανδημίας στην ελληνική αγορά του κοσμήματος

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοποιών (ΠΟΒΑΚΩ) σημειώνει ότι θα χρειαστούν 3-4 χρόνια για να επανέλθει η εγχώρια αγορά κοσμήματος στα προ πανδημίας επίπεδα.