ΓΔ: 855.33 0.49% Τζίρος: 30.98 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:52:45 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
covid-19-metallaxi-koronoios
Φώτο: Shutterstock

Το γενετικό υπόβαθρο πίσω από την απώλεια όσφρησης ή γεύσης λόγω Covid

Σύμφωνα με ερευνητές, ορισμένες γενετικές παραλλαγές που βρίσκονται κοντά σε δύο γονίδια, αυξάνουν κατά 11% την πιθανότητα ενός ατόμου να νιώσει απώλεια όσφρησης ή γεύσης μετά από λοίμωξη λόγω κορονοϊού.

Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανακάλυψαν για πρώτη φορά γενετικούς παράγοντες κινδύνου που παίζουν ρόλο στο κατά πόσο ένας ασθενής με Covid-19 θα εμφανίσει ή όχι απώλεια όσφρησης ή/και γεύσης.

Η απώλεια αυτή αποτελεί διακριτό γνώρισμα της λοίμωξης από κορονοϊό, χωρίς όμως να την εμφανίζουν όλοι οι ασθενείς, χωρίς να είναι ακόμη σαφές γιατί αυτό συμβαίνει. Η νέα μελέτη δείχνει ότι υπάρχει και γενετικό υπόβαθρο στις παρατηρούμενες διαφορές από άνθρωπο σε άνθρωπο, όσον αφορά την απώλεια της όσφρησης και της γεύσης.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα 'Ανταμ Ότον της εταιρείας γενετικών αναλύσεων 23andMe Inc., οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γενετικής "Nature Genetics", ανέλυσαν το πλήρες γονιδίωμα σχεδόν 70.000 ατόμων άνω των 18 ετών από τις ΗΠΑ και τη Βρετανία. Διαπιστώθηκε ότι ορισμένες γενετικές παραλλαγές που βρίσκονται κοντά σε δύο γονίδια (UGT2A1 and UGT2A2), αυξάνουν κατά 11% την πιθανότητα ενός ατόμου να νιώσει απώλεια όσφρησης ή γεύσης μετά από λοίμωξη λόγω κορονοϊού.

Τα δύο αυτά γονίδια κωδικοποιούν ένζυμα που εκφράζονται σε κύτταρα, τα οποία υπάρχουν στο εσωτερικό της μύτης και εμπλέκονται στην ανίχνευση των οσμών. Η ανακάλυψη ρίχνει περισσότερο φως στους υποκείμενους βιολογικούς μηχανισμούς της απώλειας όσφρησης ή γεύσης λόγω Covid-19.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

koronoios, USA, nosokomeio

Διπλάσιες οι εισαγωγές ανεμβολίαστων παιδιών στα νοσοκομεία λόγω Όμικρον

Η εξαιρετικά μεταδοτική παραλλαγή Όμικρον, η οποία εκτόξευσε τις μολύνσεις κορονοϊού σε επίπεδα ρεκόρ τον Ιανουάριο στις ΗΠΑ, οδήγησε σε αύξηση των νοσηλειών ανηλίκων με Covid-19, προκαλώντας ανησυχία σχετικά με τον αντίκτυπο της νόσου.
USA-sxoleia

ΗΠΑ: Καταργείται σταδιακά η υποχρεωτική χρήση μάσκας στα σχολεία

Οι νέες μολύνσεις στις ΗΠΑ καταγράφουν σημαντική μείωση τις τελευταίες ημέρες και κυμαίνονται γύρω στις 300.000 κατά μέσο όρο, σε ημερήσια βάση, πολύ μακριά από τις 800.000 που καταγράφονταν στα μέσα Ιανουάριου.