ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Βρυξέλλες και Λονδίνο άρχισαν έρευνα για τη συμφωνία Google, Facebook

Οι Βρυξέλλες και το Λονδίνο υποψιάζονται πως το Facebook και η Google χειραγώγησαν το σύστημα που καθορίζει ποιες διαφημίσεις αναρτώνται στις ιστοσελίδες ανάλογα με το προφίλ του χρήστη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού ανακοίνωσαν σήμερα ότι ξεκίνησαν χωριστές έρευνες για τη συμφωνία στην οποία κατέληξαν το 2018 οι Aμερικανοί κολοσσοί του διαδικτύου Google και Meta (Facebook) για τη διαδικτυακή διαφήμιση, που φέρεται να τους παρέχει ένα παράνομο μονοπώλιο.

Η συμφωνία αυτή, η επονομαζόμενη "Jedi Blue", βρίσκεται ήδη από το 2020 στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης, με τους δύο ομίλους να κατηγορούνται ότι κατέληξαν σε μια «παράνομη» συνεννόηση προκειμένου να εδραιώσουν την κυριαρχία τους στην αγορά της ψηφιακής διαφήμισης εκδιώκοντας κάθε ανταγωνισμό.

Οι Βρυξέλλες και το Λονδίνο υποψιάζονται πως το Facebook και η Google χειραγώγησαν το σύστημα που καθορίζει ποιες διαφημίσεις αναρτώνται στις ιστοσελίδες ανάλογα με το προφίλ του χρήστη -- ενδεχομένως μια συμφωνία που αντίκειται στον ελεύθερο ανταγωνισμό ή κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης.

Η Επιτροπή, θεματοφύλακας της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ, και η βρετανική Αρχή ανταγωνισμού (CMA) ανακοίνωσαν η κάθε μία χωριστά την έναρξη έρευνας με στόχο τους καλιφορνέζικους κολοσσούς, και δήλωσαν πως εργάζονται «στενά» μεταξύ τους.

«Αν η έρευνά μας το επιβεβαιώσει, θα σημαίνει πως στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό σε μια ήδη πολύ συγκεντρωτική αγορά, εις βάρος των αντιπάλων τους, των εκδοτών (περιεχομένου) και εντέλει των καταναλωτών», δήλωσε η Επίτροπος για τον Ανταγωνισμό Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

«Ανησυχούμε για το γεγονός ότι η Google συνέπραξε με το Meta προκειμένου να αποκλείσουν ανταγωνιστές που παρέχουν στους εκδότες σημαντικές υπηρεσίες διαδικτυακής διαφήμισης», κάτι που δυσκολεύει την πρόσβαση στην αγορά μικρών επιχειρήσεων και «μπορεί να περιορίσει την επιλογή των πελατών», δήλωσε ο Αντρέα Κοσέλι, γενικός διευθυντής της CMA.

«Η έναρξη επίσημης έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμά της», υπενθυμίζουν οι Βρυξέλλες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Τί αλλάζει για τους τεχνολογικούς κολοσσούς μετά την απόφαση της ΕΕ

Σε περίπτωση που κάποιος από τους έξι κολοσσούς δεν συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις που προβλέπονται στην Πράξη για τις Ψηφιακές Αγορές κινδυνεύει με πρόστιμα έως και 20% του παγκόσμιου τζίρου του.
ΔΙΕΘΝΗ

Γαλλία: Επιβολή προστίμου 150 εκατ. σε Google και 60 εκατ. σε Facebook

Αφορά το θέμα των cookies και οι ι δύο πλατφόρμες έχουν στην διάθεσή τους τρεις μήνες για να συμμορφωθούν, καθώς στην αντίθετη περίπτωση «οι εταιρείες θα πρέπει έκαστη να καταβάλλει χρηματική ποινή 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης».
ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ: Google, Facebook, Microsoft στην κορυφή των δαπανών για lobbying

Ο τομέας της τεχνολογίας ξοδεύει περισσότερα από τους τομείς των φαρμάκων, των ορυκτών καυσίμων, των χημικών και τον χρηματοπιστωτικό τομέα, που κυριαρχούσαν άλλοτε στην παρασκηνιακή πολιτική πίεση (lobbying).