ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Πηγή: Shutterstock

Πλοίο με ουκρανικό καλαμπόκι απέπλευσε από το λιμάνι της Κωστάντζας

Η Ρουμανία δίνει διέξοδο στις εξαγωγές της Ουκρανίας η οποία πριν τον πόλεμο έκανε εξαγωγές 4,5 εκατομμυρίων τόνων αγροτικών προϊόντων μηνιαίως καλύπτοντας μεγάλο ποσοστό της παγκόσμιας παραγωγής σε σίτο και ηλιέλαιο.

Το πρώτο πλοίο που μεταφέρει ουκρανικό καλαμπόκι απέπλευσε σήμερα από το λιμάνι της Κωστάντζας στην Ρουμανία, δίνοντας το σύνθημα για την επανάληψη των εξαγωγών σιτηρών μετά την ρωσική επίθεση κατά της Ουκρανίας, έγινε γνωστό από την εξαγωγική εταιρεία Comvex.

Τα ουκρανικά λιμάνια είναι αποκλεισμένα από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στις 24 Φεβρουαρίου.

«Το πλοίο που μεταφέρει 70.000 τόνους καλαμποκιού σήκωσε άγκυρα στις 04.20», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Βιορέλ Πανέ, χωρίς να αποκαλύψει τον προορισμό του φορτίου.

«Είναι μία πολύ σημαντική στιγμή που μαρτυρά την δέσμευση της Ρουμανίας στο πλευρό της Ουκρανίας σε έλεος του πολέμου», πρόσθεσε ικανοποιημένος από τον ρόλο του πρωτεργάτη στην επιχείρηση αυτή.

Το πλοίο, το Unity T, μήκους 229 μέτρων, φέρει σημαία των Νήσων Μάρσαλ, σύμφωνα με λιμενική πηγή.

Το Βουκουρέστι δεσμεύθηκε τις τελευταίες εβδομάδες για τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών και σιδηροδρομικών υποδομών για να διευκολύνει τις εξαγωγές προϊόντων από την Ουκρανία, με την οποία μοιράζεται σύνορα μήκους 650 χιλιομέτρων.

Το υπουργείο Μεταφορών ξεκίνησε διαδικασία υποβολής προσφορών για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει την πόλη Γκιουργκιουλέστι στην δυτική Μολδαβία με το Γκαλάτσι της ανατολικής Ρουμανίας.

Η σιδηροδρομική αυτή γραμμή, μήκους 5 χιλιομέτρων, είναι ζωτικής σημασία διότι διατηρεί το φάρδος των σιδηροτροχιών που χρησιμοποιείται στην πρώην Σοβιετική Ένωση και τις χώρες δορυφόρους της και αντιστοιχεί στο σύστημα που εξακολουθεί να λειτουργεί στην Ουκρανία, πράγμα που επιτρέπει την μεταφορά των ουκρανικών προϊόντων χωρίς αλλαγή του συστήματος των τροχών των βαγονιών.

«Το λιμάνι του Γκαλάτσι στον Δούναβη θα εξελιχθεί σε πέρασμα κλειδί στην περιοχή, μαζί με το λιμάνι της Κωστάντζας, για την μεταφορά των προϊόντων και των πρώτων υλών που προέρχονται από την Ουκρανία, μέσω της Μολδαβίας», έγραψε στο Facebook ο αντιπρόεδρος της ρουμανικής κυβέρνησης Σορίν Γκριντεάνου.

«Αρχίζει να διαμορφώνεται ένα μεταφορικό δίκτυο στην Ρουμανία για να βοηθηθεί η Ουκρανία να κάνει εξαγωγές αγροτικών προϊόντων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Comvex, προσθέτοντας ότι αυτό θα επιτρέψει την αποφυγή του κινδύνου του λιμού στον κόσμο.

Πριν από τον πόλεμο, η Ουκρανία εξήγε 4,5 εκατομμύρια τόνους αγροτικών προϊόντων μηνιαίως μέσω των ουκρανικών λιμανιών - το 12% του σίτου, το 15% και το 50% του ηλιελαίου της παγκόσμιας παραγωγής.

Όμως ο ρωσικός αποκλεισμός «σταμάτησε ντε φάκτο τις εξαγωγές μας», είχε δηλώσει στο τέλος του Μαρτίου ο υπουργός Γεωργίας της Ουκρανίας Μίκολα Σόλσκι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

NATO
ΔΙΕΘΝΗ

Ο Γιοχάνις ανακοίνωσε την υποψηφιότητά για γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ

«Νομίζω ότι το ΝΑΤΟ πρέπει να ανανεώσει την προοπτική του για την αποστολή του. Η Ανατολική Ευρώπη έχει πολύτιμη συμβολή στις συνομιλίες και τις αποφάσεις του ΝΑΤΟ», ανέφερε ο Ρουμάνος πρόεδρος.
ΔΙΕΘΝΗ

Πιθανή παραβίαση του ρουμανικού εναέριου χώρου από ρωσικά drones

Μετά την αποχώρησή της τον Ιούλιο από τη συμφωνία της Μαύρης Θάλασσας για τις εξαγωγές των ουκρανικών σιτηρών, η Μόσχα έχει εντείνει τις επιθέσεις της εναντίον της Οδησσού και της Μικολάιφ, στο νότιο τμήμα της Ουκρανίας.
Russia, Rossia, Kyroseis, Sanctions
ΔΙΕΘΝΗ

Οδηγίες της ΕΕ στους εξαγωγείς για να μην σπάσουν τις κυρώσεις στη Ρωσία

H Ρωσία έχει αναπτύξει περίτεχνα σχέδια και τεχνικές για να παρακάμψει τις ευρωπαϊκές κυρώσεις και να αποκτήσει τα αγαθά που χρειάζεται ώστε να συνεχίσει την εισβολή της στην Ουκρανία.
ΔΙΕΘΝΗ

«Βέλη» Ρουμανίας προς Ρωσία για τις επιθέσεις στα ουκρανικά λιμάνια

Ο πρόεδρος της Ρουμανίας τόνισε ότι οι ρωσικές επιθέσεις στα λιμάνια που βρίσκονται στο Δούναβη αποτελούν τεράστιο πρόβλημα και καθυστερούν τις εξαγωγες, σημειώνοντας πως θα ενισχυθούν άλλες διαδρομές.