ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:54:07 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
electric cars-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Προειδοποιήσεις για εκτόξευση των τιμών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Σύμφωνα με τους επικεφαλής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η εκτόξευση των τιμών πρώτων υλών και οι αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα κινδυνεύουν να εκτροχιάσουν τα σχέδια των εταιρειών για την ηλεκτροκίνηση.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία, η πανδημία και οι υψηλές τιμές των πρώτων υλών έχουν εκτροχιάσει τα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, μειώνοντας περαιτέρω τους αρχικούς στόχους που έχουν θέσει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως ισχυρίζονται οι επικεφαλής των μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτων στον κόσμο, προειδοποιώντας ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την εφοδιαστική αλυσίδα και ότι οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το επόμενο διάστημα θα αυξηθούν.

Όπως σημειώνουν τα στελέχη των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως, μπορεί η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης να είναι μεγάλη, αλλά οι ελλείψεις σε υλικά όπως το λίθιο, το οποίο χρησιμοποιείται στην παραγωγή μπαταριών, φρενάρουν την όποια ανάπτυξη και αλλάζουν τα σχέδια και τους στόχους που έχουν θέσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σύμφωνα με την Financial Times ο Έλον Μασκ της Tesla, o Χέρμπερτ Ντίες της VW, o Λούκα ντε Μέο της Renault και ο Κάρλος Ταβάρες  της Stellantis εξέφρασαν τις ανησυχίες τους ότι πολύ σύντομα θα αυξηθεί περαιτέρω το κόστος των πρώτων υλών, με αποτέλεσμα να υπάρξει σημαντικός αντίκτυπος στην ικανότητα παράδοσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και των τιμών τους.

Η VW είχε αρχικά σχεδιάσει να παράγει 700.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέτος, αλλά πρόσφατα αποκάλυψε ότι θα μειώσει τις γραμμές παραγωγής λόγω της έλλειψης των πρώτων υλών, μειώνοντας σημαντικά τις παραγωγές στα εργοστάσιά της. Οι ελλείψεις πρώτων υλών για την Τesla του Έλον Μασκ είναι τόσο έντονες που ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας σκέφτεται να αγοράσει μια εταιρεία εξόρυξης για να προσπαθήσει να ξεπεράσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τις πρώτες ύλες.

Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνονται και οι δηλώσεις του ισχυρού άνδρα του ομίλου Stellantis, Καρλός Ταβάρες , ο οποίος εκτός από το πρόβλημα με τις ελλείψεις των πρώτων υλών προβληματίζεται και για την έλλειψη υποδομών φόρτισης.

Τέλος, το αφεντικό της Renault, Λούκα ντε Μέο, ισχυρίστηκε ότι η μάρκα είναι πλέον απίθανο να πετύχει τον στόχο της να κατασκευάζει τα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικά της αυτοκίνητα στην ίδια τιμή με τις μηχανές της βενζίνης και ντίζελ έως το 2025, επισημαίνοντας ότι οι κανόνες στην ηλεκτροκίνηση το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αλλάξει και θα πρέπει να μπουν νέοι κανόνες που θα καθορίζουν εκ νέου τις γραμμές παραγωγής και την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Οι προκλήσεις που φέρνει στην βιομηχανία αυτοκινήτου η ηλεκτροκίνηση

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμα οδηγοί που θέλουν τους συμβατικούς κινητήρες, η νοοτροπία δείχνει να αλλάζει προς τη βιώσιμη κινητικότητα, με περισσότερο από το 45% των καταναλωτών να σκέφτονται να αγοράσουν ένα EV τα επόμενα χρόνια.
ΔΙΕΘΝΗ

Ανοίγει και πάλι τα εργοστάσια παραγωγής στην Ευρώπη η Jaguar

Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει τους πελάτες να επιστρέφουν στις εκθέσεις και διαπιστώνει ανάκαμψη στις πωλήσεις αυτοκινήτων, με την περίοδο αυτή να είναι κρίσιμη για το μέλλον της εταιρείας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκαν κατά 20% τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα το 2021

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) τα υβριδικά αυτοκίνητα με ηλεκτρική αυτονομία αυξήθηκαν κατά 45%. Αντίθετη πορεία για τα οχήματα με φυσικό αέριο καθώς οι πωλήσεις τους μειώθηκαν κατά 39,5%.