ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
germany-recession
Φωτο: Shutterstock

Έξι φορές πιο ακριβός από το Brexit ένας εμπορικός πόλεμος με Κίνα

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Ifo του Μονάχου η Γερμανία θα πλήρωνε βαρύ τίμημα σε έναν τέτοιο εμπορικό πόλεμο, με μεγαλύτερο θύμα την αυτοκινητοβιομηχανία.

Έως και έξι φορές ακριβότερος από το Brexit θα ήταν για τη Γερμανία ένας πιθανός εμπορικός «πόλεμος» της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Κίνα, εκτιμά το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Ifo του Μονάχου και προτείνει εναλλακτικούς τρόπους περιορισμού της εξάρτησης από χώρες με απολυταρχικά καθεστώτα.

«Η αποπαγκοσμιοποίηση μας κάνει φτωχότερους. Αντί να απομακρυνθούμε από σημαντικούς εμπορικούς εταίρους χωρίς επαρκείς λόγους, οι εταιρίες πρέπει να αναζητήσουν εναλλακτικούς εταίρους σε άλλες χώρες, προκειμένου να περιορίσουμε τις μονόπλευρες και κρίσιμες εξαρτήσεις από συγκεκριμένες αγορές και απολυταρχικά καθεστώτα», τονίζει η οικονομολόγος Λιζάντρα Φλαχ, επικεφαλής της έρευνας, η οποία διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ένωσης Βαυαρικής Βιομηχανίας (vbw).

Ειδικά στη Γερμανία, προειδοποιεί το Ινστιτούτο, εκείνοι που θα έχουν τις σημαντικότερες απώλειες θα είναι η αυτοκινητοβιομηχανία (-8,47% σε προστιθέμενη αξία, -8,306 δισεκατομμύρια δολάρια), οι εταιρίες κατασκευής εξοπλισμού μεταφορών (-5.,4%, -1,529 δισεκατομμύρια) και οι κατασκευαστές μηχανολογικού εξοπλισμού (-4,34%, -5,201 δισεκατομμύρια).

«Αν η Γερμανία, ως εξαγωγική χώρα, θέλει να επαναπροσδιορίσει το επιχειρηματικό μοντέλο της, τότε ο επαναπατρισμός των εφοδιαστικών αλυσίδων δεν αποτελεί λύση η οποία θα βοηθήσει την οικονομία», προειδοποιεί το Ifo και εξηγεί ότι μια περισσότερα υποσχόμενη επιλογή θα ήταν η δημιουργία στρατηγικών εταιρικών σχέσεων και η σύναψη συμφωνιών ελεύθερου εμπορίου με χώρες παρόμοιας νοοτροπίας, όπως π.χ. οι ΗΠΑ. «Αυτός θα πρέπει να είναι ο στόχος της γερμανικής και της ευρωπαϊκής οικονομικής πολιτικής», σχολιάζει ο εκ των συντακτών της έρευνας Φλόριαν Ντορν.

Το Ifo μελέτησε πέντε πιθανά σενάρια, συμπεριλαμβανομένου και αυτού της διάστασης μεταξύ των δυτικών χωρών και της Κίνας, σε συνδυασμό με μια εμπορική συμφωνία ΕΕ-ΗΠΑ.

Μια τέτοια συμφωνία θα μπορούσε, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, να αντισταθμίσει σε κάποιο βαθμό τις αρνητικές επιπτώσεις της απομάκρυνσης των οικονομιών Ευρώπης και Κίνας, αλλά όχι και να τις εκμηδενίσει.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

electric-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η ηλεκτροκίνηση ενισχύει τις σχέσεις μεταξύ Γερμανίας και Κίνας

Οι επικεφαλής των BMW και Mercedes-Benz στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Μονάχου, τονίζουν πως οι δυο χώρες πρέπει να δημιουργήσουν μια βαθύτερη σχέση και να αρθούν οι περιορισμοί στο εμπόριο.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Γερμανία θεωρεί την Κίνα «εταίρο, ανταγωνιστή και συστημικό αντίπαλο»

«Βλέπουμε ότι τα στοιχεία του ανταγωνισμού έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια» στη σχέση με την Κίνα, επισήμανε ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς παρουσιάζοντας την Εθνική Στρατηγική Ασφάλειας.