ΓΔ: 1448.43 0.92% Τζίρος: 39.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:41:33 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Fortigo, Truck
Φωτο: Shutterstock

«Κατεβάζουν ταχύτητα» οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ

Παραμένουν σε πτωτική πορεία οι πωλήσεις των νέων επαγγελματικών οχημάτων στην αγορά της ΕΕ, και τον Οκτώβριο ενώ στο δεκάμηνο οι ταξινομήσεις έχουν περιοριστεί κατά 16,8%.

Συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα και τον Οκτώβριο η αγορά της ΕΕ για νέα επαγγελματικά οχήματα, με πτώση για δέκατο έκτο συνεχόμενο μήνα (-8,5%). Αυτό οφείλεται στη μείωση των ταξινομήσεων νέων φορτηγών, που αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία των συνολικών πωλήσεων των επαγγελματικών οχημάτων. Αντίθετα, τα τμήματα φορτηγών και λεωφορείων είχαν καλύτερες επιδόσεις από τον Οκτώβριο του 2021. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση στις συνολικές πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων (-12,4%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία και την Ιταλία με πιο μέτριες απώλειες (- 5,3% και -3,9% αντίστοιχα). Η Ισπανία, από την άλλη, κατάφερε να σημειώσει μικρή άνοδο (+1,2%).

Τους δέκα μήνες του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση συρρικνώθηκαν κατά 16,8% σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες. Η συνολική απόδοση της ΕΕ μειώθηκε από τα αδύναμα αποτελέσματα των τεσσάρων βασικών αγορών της, οι οποίες αντιμετώπισαν διψήφια πτώση: Ισπανία (-20,9%), Γαλλία (-19,1%), Γερμανία (-15,4%) και Ιταλία (-10,4%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους

Τον Οκτώβριο, οι ταξινομήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 13,9%, φτάνοντας συνολικά τις 102.766 μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση τον περασμένο μήνα, ιδιαίτερα η Γερμανία (-16,6%), η Ιταλία (-7,3%) και η Γαλλία (-6,7%), ενώ οι πωλήσεις νέων βαν παρέμειναν σχετικά σταθερές στην Ισπανία (-0,5%).

Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2022, οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 20,6%, σε 1 εκατομμύριο μονάδες. Εκτός από την Τσεχία (+1,6%) και τη Σλοβακία (+0,1%), όλες οι αγορές της ΕΕ συνέβαλαν στη συνολική πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων, οι οποίες αντιμετώπισαν όλες διψήφιες απώλειες: Ισπανία (-25,5%), Γαλλία (-21,1%), Γερμανία (-18,7%) και Ιταλία (-11,9%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16 τόνων και άνω

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασαν επιταχυνόμενη ανάπτυξη, με αύξηση 18% στις 23.592 μονάδες. Οι τέσσερις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη της περιοχής, με την Ιταλία να καταγράφει τη μεγαλύτερη άνοδο (+33,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+7,6%), την Ισπανία (+7,3%) και τη Γερμανία (+1,2%).

Μέχρι στιγμής φέτος, 211.649 νέα βαρέα φορτηγά έχουν ταξινομηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ, αύξηση 5,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Με εξαίρεση τη Γερμανία (-0,6%), όλες οι μεγαλύτερες αγορές στη Δυτική Ευρώπη σημείωσαν ανάπτυξη: η Ισπανία (+ 10,6%), Ιταλία (+3,0%) και Γαλλία (+2,9%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων

Οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων φορτηγών τον Οκτώβριο αυξήθηκαν κατά 16% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι περισσότερες αγορές στην περιοχή κατέγραψαν διψήφια κέρδη, συμπεριλαμβανομένης της Πολωνίας (+24,7%) -η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά φορτηγών στην ΕΕ- και της Ιταλίας (+28,5%). Οι άλλες μεγάλες αγορές σημείωσαν πιο μέτριες αλλά σταθερές αυξήσεις: Ισπανία (+7,3), Γαλλία (+3,9%) και Γερμανία (+3,5%).

Τους δέκα μήνες του 2022, η αγορά της ΕΕ για μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα αυξήθηκε κατά 2,7%, μετρώντας 247.253 πωλήσεις. Οι τέσσερις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Γερμανία και η Γαλλία αντιμετώπισαν πτώση, κατά 3,7% και 0,8% αντίστοιχα. Από την άλλη πλευρά, η Ισπανία κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη (+9,9%), ακολουθούμενη από την Ιταλία με πιο μέτρια αύξηση 0,8%.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων

Τον Οκτώβριο του 2022, οι εγγραφές νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ σημείωσαν ισχυρή αύξηση (+24,4%), μετά από τέσσερις διαδοχικούς μήνες πτώσης. Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης παρείχαν ισχυρή ώθηση σε αυτή τη συνολική αύξηση (+87,1%). Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνο η Γερμανία είχε χειρότερη απόδοση από ό,τι πριν από ένα χρόνο (-27,7%). Αντίθετα, η Ισπανία κατέγραψε διψήφια κέρδη (+25,9%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+6,9%) και τη Γαλλία (+5,6%) με πιο μέτρια αλλά σταθερά αποτελέσματα.

Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, η αγορά της ΕΕ για νέα λεωφορεία και πούλμαν συρρικνώθηκε κατά 2,4% στις 22.832 μονάδες, παρά την ισχυρή ανάκαμψη του περασμένου μήνα. Με εξαίρεση την Ισπανία (+29%), όλες οι βασικές αγορές της περιοχής σημείωσαν σημαντική πτώση: Γερμανία (-23%), Γαλλία (-13,3%) και Ιταλία (-8,4%).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Τουλάχιστον 19 νεκροί σε τροχαίο δυστύχημα με λεωφορείο στο Μεξικό

Οι τοπικές αρχές δεν έχουν προς το παρόν ανακοινώσει κάποιον επίσημο απολογισμό των νεκρών ή των τραυματιών στο δυστύχημα, το οποίο σημειώθηκε κατά μήκος ενός παραλιακού αυτοκινητόδρομου.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Άλμα 17,8% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ στο πρώτο τετράμηνο

Παρά τη βελτίωση που παρατηρείται σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι μειωμένες κατά 22,8% στο πρώτο τετράμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019. Παρέμειναν δυνατές οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και τον Απρίλιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Συνθετικά καύσιμα από το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε μετά από πίεση της Γερμανίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών επιτρέπει τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα.
ydrogono
ΔΙΕΘΝΗ

Ενισχύεται το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο με σταθμούς φόρτισης και υδρογόνου

Σε όλο το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ που περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομους, δρόμους, λιμάνια και τρένα και τα οποία συνδέονται μεταξύ τους θα υπάρχουν σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 200 χλμ.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καταργεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

Η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης και θα μπορούσαν να δώσουν παράταση ζωής στους θερμικούς κινητήρες.