ΓΔ: 1024.75 0.91% Τζίρος: 88.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Fortigo, Truck
Φωτο: Shutterstock

«Κατεβάζουν ταχύτητα» οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ

Παραμένουν σε πτωτική πορεία οι πωλήσεις των νέων επαγγελματικών οχημάτων στην αγορά της ΕΕ, και τον Οκτώβριο ενώ στο δεκάμηνο οι ταξινομήσεις έχουν περιοριστεί κατά 16,8%.

Συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα και τον Οκτώβριο η αγορά της ΕΕ για νέα επαγγελματικά οχήματα, με πτώση για δέκατο έκτο συνεχόμενο μήνα (-8,5%). Αυτό οφείλεται στη μείωση των ταξινομήσεων νέων φορτηγών, που αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία των συνολικών πωλήσεων των επαγγελματικών οχημάτων. Αντίθετα, τα τμήματα φορτηγών και λεωφορείων είχαν καλύτερες επιδόσεις από τον Οκτώβριο του 2021. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση στις συνολικές πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων (-12,4%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία και την Ιταλία με πιο μέτριες απώλειες (- 5,3% και -3,9% αντίστοιχα). Η Ισπανία, από την άλλη, κατάφερε να σημειώσει μικρή άνοδο (+1,2%).

Τους δέκα μήνες του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση συρρικνώθηκαν κατά 16,8% σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες. Η συνολική απόδοση της ΕΕ μειώθηκε από τα αδύναμα αποτελέσματα των τεσσάρων βασικών αγορών της, οι οποίες αντιμετώπισαν διψήφια πτώση: Ισπανία (-20,9%), Γαλλία (-19,1%), Γερμανία (-15,4%) και Ιταλία (-10,4%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους

Τον Οκτώβριο, οι ταξινομήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 13,9%, φτάνοντας συνολικά τις 102.766 μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση τον περασμένο μήνα, ιδιαίτερα η Γερμανία (-16,6%), η Ιταλία (-7,3%) και η Γαλλία (-6,7%), ενώ οι πωλήσεις νέων βαν παρέμειναν σχετικά σταθερές στην Ισπανία (-0,5%).

Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2022, οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 20,6%, σε 1 εκατομμύριο μονάδες. Εκτός από την Τσεχία (+1,6%) και τη Σλοβακία (+0,1%), όλες οι αγορές της ΕΕ συνέβαλαν στη συνολική πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων, οι οποίες αντιμετώπισαν όλες διψήφιες απώλειες: Ισπανία (-25,5%), Γαλλία (-21,1%), Γερμανία (-18,7%) και Ιταλία (-11,9%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16 τόνων και άνω

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασαν επιταχυνόμενη ανάπτυξη, με αύξηση 18% στις 23.592 μονάδες. Οι τέσσερις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη της περιοχής, με την Ιταλία να καταγράφει τη μεγαλύτερη άνοδο (+33,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+7,6%), την Ισπανία (+7,3%) και τη Γερμανία (+1,2%).

Μέχρι στιγμής φέτος, 211.649 νέα βαρέα φορτηγά έχουν ταξινομηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ, αύξηση 5,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Με εξαίρεση τη Γερμανία (-0,6%), όλες οι μεγαλύτερες αγορές στη Δυτική Ευρώπη σημείωσαν ανάπτυξη: η Ισπανία (+ 10,6%), Ιταλία (+3,0%) και Γαλλία (+2,9%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων

Οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων φορτηγών τον Οκτώβριο αυξήθηκαν κατά 16% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι περισσότερες αγορές στην περιοχή κατέγραψαν διψήφια κέρδη, συμπεριλαμβανομένης της Πολωνίας (+24,7%) -η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά φορτηγών στην ΕΕ- και της Ιταλίας (+28,5%). Οι άλλες μεγάλες αγορές σημείωσαν πιο μέτριες αλλά σταθερές αυξήσεις: Ισπανία (+7,3), Γαλλία (+3,9%) και Γερμανία (+3,5%).

Τους δέκα μήνες του 2022, η αγορά της ΕΕ για μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα αυξήθηκε κατά 2,7%, μετρώντας 247.253 πωλήσεις. Οι τέσσερις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Γερμανία και η Γαλλία αντιμετώπισαν πτώση, κατά 3,7% και 0,8% αντίστοιχα. Από την άλλη πλευρά, η Ισπανία κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη (+9,9%), ακολουθούμενη από την Ιταλία με πιο μέτρια αύξηση 0,8%.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων

Τον Οκτώβριο του 2022, οι εγγραφές νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ σημείωσαν ισχυρή αύξηση (+24,4%), μετά από τέσσερις διαδοχικούς μήνες πτώσης. Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης παρείχαν ισχυρή ώθηση σε αυτή τη συνολική αύξηση (+87,1%). Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνο η Γερμανία είχε χειρότερη απόδοση από ό,τι πριν από ένα χρόνο (-27,7%). Αντίθετα, η Ισπανία κατέγραψε διψήφια κέρδη (+25,9%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+6,9%) και τη Γαλλία (+5,6%) με πιο μέτρια αλλά σταθερά αποτελέσματα.

Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, η αγορά της ΕΕ για νέα λεωφορεία και πούλμαν συρρικνώθηκε κατά 2,4% στις 22.832 μονάδες, παρά την ισχυρή ανάκαμψη του περασμένου μήνα. Με εξαίρεση την Ισπανία (+29%), όλες οι βασικές αγορές της περιοχής σημείωσαν σημαντική πτώση: Γερμανία (-23%), Γαλλία (-13,3%) και Ιταλία (-8,4%).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Τράβηξαν «χειρόφρενο» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο εννεάμηνο του 2022

Έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων επισημαίνει ότι η παγκόσμια αγορά παρέμεινε ευάλωτη στις συνεχιζόμενες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και στις αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις.
ΔΙΕΘΝΗ

Τα νέα αυστηρά πρότυπα για ρύπους ανεβάζουν τις τιμές των αυτοκινήτων

Ο γενικός διευθυντής της Ford Ευρώπης, Μάρτιν Σάντερ, δήλωσε απογοητευμένος από το πρότυπο Euro7 για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, προτρέποντας να επενδύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποκλειστικά σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών ρύπων.
ΔΙΕΘΝΗ

Πρωτοβουλίες για μείωση των ορίων ταχύτητας στους δρόμους από την ΕΕ

Την μείωση του ορίου ταχύτητας στους επαρχιακούς δρόμους στα 80 χλμ την ώρα περιλαμβάνει το εθνικό σχέδιο της χώρας, με την μέγιστη ταχύτητα σε κατοικημένες περιοχές να είναι στα 30 χλμ την ώρα.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Από το 2019 η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη έχει υποχωρήσει κατά 25%

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων αναθεώρησε την αρχική της πρόβλεψη ότι η αγορά του αυτοκινήτου θα επιστρέψει στην ανάπτυξη μέσα στο έτος, δηλώνοντας πως αναμένει συρρίκνωση κατά 9,6 εκατ. μονάδες.
ΔΙΕΘΝΗ

Υπό πίεση η βιομηχανία αυτοκινήτου για την επίτευξη των πράσινων στόχων

Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί στην ΕΕ για πράσινους στόχους επιχειρώντας μια στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα, ωστόσο η έκρηξη των τιμών πρώτων υλών περιορίζει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους τους.