ΓΔ: 1004 1.02% Τζίρος: 72.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

ΗΠΑ: Μπλόκο σε απεργία στα τρένα με νομοσχέδιο που ψήφισε η Βουλή

Μια σιδηροδρομική απεργία θα μπορούσε να παγώσει σχεδόν το 30% των αμερικανικών εμπορευματικών αποστολών και να κοστίσει στην αμερικανική οικονομία έως και 2 δισ. δολάρια ημερησίως.

Η Βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε  υπέρ ενός νομοσχεδίου για την παρεμπόδιση μιας δυνητικής απεργίας των σιδηροδρόμων, αλλά ενέκρινε την πρόταση για να δοθεί άδεια ασθενείας μετ’ αποδοχών. Με ψήφους 290 έναντι 137 αποφασίστηκε να επιβληθεί η προσωρινή συμφωνία σύμβασης που επιτεύχθηκε τον Σεπτέμβριο σε δώδεκα συνδικάτα που εκπροσωπούν 115.000 εργαζόμενους, αφού ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε για τις καταστροφικές επιπτώσεις μιας στάσης εργασίας των σιδηροδρόμων που θα μπορούσε να ξεκινήσει από τις 9 Δεκεμβρίου.

Η Βουλή ψήφισε επίσης με το αποτέλεσμα να είναι 221 προς 207 για να δοθεί επταήμερη άδεια ασθενείας με αποδοχές στους σιδηροδρομικούς υπαλλήλους, αλλά αυτό αντιμετωπίζει αβέβαιη τύχη στη Γερουσία. Οι Δημοκρατικοί και ορισμένοι Ρεπουμπλικάνοι έχουν εκφράσει την οργή τους για την έλλειψη πληρωμένης αναρρωτικής άδειας για τους σιδηροδρομικούς υπαλλήλους.

«Γνωρίζουμε ότι πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα για τους σιδηροδρομικούς εργάτες», δήλωσε η πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων Νάνσι Πελόζι πριν από τις ψηφοφορίες. «Κανείς δεν πρέπει να κινδυνεύει να χάσει τη δουλειά του επειδή μένει στο σπίτι όταν είναι άρρωστος, χρειάζεται να δει γιατρό ή να κάνει μια σωτήρια χειρουργική επέμβαση».

Μια σιδηροδρομική απεργία θα μπορούσε να παγώσει σχεδόν το 30% των αμερικανικών εμπορευματικών αποστολών κατά βάρος, να πυροδοτήσει τον ήδη ραγδαία αυξανόμενο πληθωρισμό και να κοστίσει στην αμερικανική οικονομία έως και 2 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα, και να καθηλώσει εκατομμύρια επιβάτες της Amtrak και των προαστιακών σιδηροδρόμων.

Μετά την ψηφοφορία, ο Μπάιντεν κάλεσε τη Γερουσία να δράσει επειγόντως. «Χωρίς τη βεβαιότητα μιας τελικής ψηφοφορίας για την αποφυγή ενός shutdown αυτή την εβδομάδα, οι σιδηρόδρομοι θα αρχίσουν να σταματούν τη διακίνηση κρίσιμων υλικών, όπως τα χημικά για τον καθαρισμό του πόσιμου νερού μας, ήδη από αυτό το Σαββατοκύριακο», ανέφερε σε δήλωσή του που δεν ασχολήθηκε με την ξεχωριστή πρόταση για την άδεια ασθενείας επί πληρωμή.

Οι σιδηρόδρομοι και το Εμπορικό Επιμελητήριο των ΗΠΑ αντιτίθενται στην τροποποίηση της συμφωνίας για τη σύμβαση που συνήφθη τον Σεπτέμβριο, βάσει των συστάσεων μιας επιτροπής έκτακτης ανάγκης που διορίστηκε από τον Μπάιντεν. Το λόμπι των επιχειρηματιών δήλωσε ότι η άδεια ασθενείας, εάν περάσει και υπογραφεί σε νόμο, «θα επιβάλει μια μη εφαρμόσιμη, μονόπλευρη τροποποίηση σε μια εργασιακή συμφωνία».

Ο Μπάιντεν εξήρε τη Δευτέρα την προτεινόμενη σύμβαση που περιλαμβάνει 24% αύξηση των μισθών με ανατοκισμό σε πέντε χρόνια και πέντε ετήσιες εφάπαξ πληρωμές ύψους 1.000 δολαρίων και είχε ζητήσει από το Κογκρέσο να επιβάλει τη συμφωνία χωρίς τροποποιήσεις.

Δεν υπάρχουν πληρωμένες ημέρες βραχυχρόνιας ασθένειας βάσει της προσωρινής συμφωνίας, αφού τα συνδικάτα ζήτησαν 15 και οι σιδηρόδρομοι συμβιβάστηκαν με μία προσωπική ημέρα.

«Όλα αυτά θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν οι σιδηρόδρομοι ήταν πρόθυμοι να παράσχουν στους υπαλλήλους τους μια βασική προστασία και αυτό που τόσοι πολλοί Αμερικανοί έχουν ήδη: πληρωμένο χρόνο ασθενείας», δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής των Αντιπροσώπων Peter DeFazio.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Αμερικανικών Σιδηροδρόμων Ian Jefferies δήλωσε ότι η δράση της Βουλής των Αντιπροσώπων σχετικά με τις αναρρωτικές άδειες θα μπορούσε να υπονομεύσει τις μελλοντικές συλλογικές διαπραγματεύσεις και υποστήριξε ότι τα συνδικάτα έχουν ιστορικά διαπραγματευτεί για υψηλότερους συνολικούς μισθούς και μια πιο γενναιόδωρη πολιτική μακροχρόνιων αδειών.

Οκτώ από τα 12 συνδικάτα έχουν επικυρώσει τη συμφωνία. Αλλά ορισμένοι ηγέτες των εργατικών οργανώσεων επέκριναν τον Μπάιντεν επειδή ζήτησε από το Κογκρέσο να επιβάλει μια σύμβαση την οποία οι εργαζόμενοι σε τέσσερα συνδικάτα απέρριψαν λόγω της έλλειψης άδειας ασθενείας μετ' αποδοχών.

Οι συμβάσεις καλύπτουν 115.000 εργαζόμενους σε μεταφορείς όπως η Union Pacific, η BNSF της Berkshire Hathaway Inc, η CSX, η Norfolk Southern Corp και η Kansas City Southern. Τόσο ο υπουργός Μεταφορών Pete Buttigieg όσο και ο υπουργός Εργασίας Marty Walsh πρόκειται να μιλήσουν στους Δημοκρατικούς της Γερουσίας την Πέμπτη για το ζήτημα της εργασίας στους σιδηροδρόμους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Νέες απεργιακές κινητοποίησεις παραλύουν τους βρετανικούς σιδηροδρόμους

Το συνδικάτο των οδηγών απέρριψε την τελευταία πρόταση που υπήρξε και περιελάμβανε αναδρομική αύξηση μισθού 4% για το 2022 ακολουθούμενη από περαιτέρω αύξηση μισθού 4% το 2023, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο να συνεχιστούν οι συνομιλίες.
New York Times, Media
ΔΙΕΘΝΗ

Για πρώτη φορά μετά από 42 χρόνια απεργούν οι εργαζόμενοι των New York Times

Εργαζόμενοι και διοίκηση της ιστορικής εφημερίδας βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για τη νέα συλλογική σύμβαση, ωστόσο παραμένει το χάσμα απόψεων για τις αυξήσεις μισθών και την πολιτική για την τηλεργασία.
ΔΙΕΘΝΗ

Πέρασε από το Κογκρέσο η απαγόρευση της απεργίας στους σιδηροδρόμους

Ο Αμερικανός πρόεδρος δήλωσε πως οι συνέπειες της απεργίας θα ήταν πάρα πολύ μεγάλες και διαβεβαίωσε πως διαπραγματεύτηκε μια σύμβαση που δεν μπορούσε να κάνει κανείς άλλος. Οργή από τα συνδικάτα των εργαζομένων.