ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Το μέλλον της διύλισης στην Ευρώπη

Tο Διυλιστήριο του μέλλοντος και την παραγωγή καινοτόμων υγρών καυσίμων με χαμηλό αποτύπωμα, παρουσίασε ο κ. Τζον Κούπερ, στο κτίριο του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο και σημείωσε πως οι νέες τεχνολογίες υπόσχονται βιώσιμες λύσεις.

Την πρόταση της Ευρωπαϊκής Διύλισης «Vision 2050» που αφορά στο Διυλιστήριο του μέλλοντος και στην παραγωγή καινοτόμων υγρών καυσίμων με χαμηλό αποτύπωμα, παρουσίασε ο κ. Τζον Κούπερ, Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου FuelsEurope που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό κλάδο Διύλισης στα θεσμικά όργανα της ΕΕ, κατά τη διάρκεια πρόσφατης εκδήλωσης της "FuelsEurope" και του "The Parliament Magazine" στο κτίριο του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο, η οποία φιλοξενήθηκε από την Ελληνίδα ευρωβουλευτή κυρία Ελίζα Βόζεμπεργκ.

Η κα Βόζεμπεργκ, τόνισε στην ομιλία της την ανάγκη στήριξης όλων των καινοτόμων τεχνολογιών χαμηλού άνθρακα, καθώς στην πορεία επίτευξης των στόχων της Κλιματικής Αλλαγής δεν υπάρχει, όπως είπε, «μόνο μια μαγική λύση».

Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο Πρόεδρος της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ κ. Γιάννης Παπαθανασίου, ο οποίος σε πρόσφατες δηλώσεις του είχε αναφερθεί στον θεμελιώδη στόχο του Ομίλου να μετεξελιχθεί σε έναν καινοτόμο όμιλο παροχής ενεργειακών προϊόντων χαμηλών εκπομπών άνθρακα, περιορίζοντας την κατανάλωση ενέργειας και τις εκπομπές διοξειδίου. «Ο Όμιλος ΕΛΠΕ παρακολούθησε στενά τις διεθνείς και ευρωπαϊκές εξελίξεις και συνέβαλλε στη διαμόρφωση της πρότασης Όραμα 2050», τόνισε από την πλευρά της η αρμόδια Διευθύντρια Ενεργειακής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων του Ομίλου, κα Λιάνα Γούτα.

Κατά την παρουσίαση του "Vision 2050" του κλάδου, ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου FuelsEurope, κ. Κούπερ, ανέφερε ότι νέες τεχνολογίες, ανάμεσά τους η ηλεκτροκίνηση, υπόσχονται βιώσιμες λύσεις για επιμέρους τομείς όπως τα επιβατικά ΙΧ και ελαφρά φορτηγά, ωστόσο τα υγρά καύσιμα παραμένουν ασυναγώνιστα σε όλους τους υπόλοιπους κλάδους των Μεταφορών, την αεροπορία, τη ναυτιλία και τις μεταφορές βαρέων οχημάτων, για τους οποίους σήμερα δεν υπάρχει εναλλακτική τεχνολογία μείωσης εκπομπών. Τα υγρά καύσιμα μπορούν να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο, συμβάλλοντας στην ενεργειακή μετάβαση της ΕΕ προς την κλιματική ουδετερότητα το 2050, καθώς στο μέλλον θα προέρχονται όχι μόνο από ορυκτούς, αλλά και από συνθετικούς υδρογονάνθρακες.

Τα καύσιμα του μέλλοντος θα παράγονται με μια παραγωγική διαδικασία χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και με νέες πρώτες ύλες και τεχνολογίες, όπως βιοκαύσιμα και βιομάζα, υδρογονοκατεργασμένα φυτικά έλαια, αστικά ή πλαστικά απόβλητα, άλγη, ανανεώσιμο ηλεκτρισμό και πράσινο υδρογόνο, απορριπτόμενη θερμότητα και ανακυκλούμενο CO2.

Ωστόσο, για τον μετασχηματισμό των διυλιστηρίων και την ανάπτυξη σε μεγάλη κλίμακα των νέων αυτών προϊόντων, απαραίτητων για την ενεργειακή μετάβαση μεγάλων τομέων της οικονομίας και της βιομηχανίας, θα απαιτηθούν μεγάλες επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες, καθώς και ένα υποστηρικτικό, σταθερό και προβλέψιμο θεσμικό πλαίσιο, που να αναγνωρίζει τη συμβολή αυτών των καυσίμων στη μείωση των εκπομπών CO2.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-COP28-Klima
ΔΙΕΘΝΗ

COP28: Εγκρίθηκε ιστορική συμφωνία για μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα

Η συμφωνία που εγκρίθηκε στο Ντουμπάι έπειτα από δύο εβδομάδες σκληρών διαπραγματεύσεων έχει στόχο να στείλει ένα ισχυρό μήνυμα ότι ο κόσμος θέλει να διαρρήξει τους δεσμούς του με τα ορυκτά καύσιμα.
ΔΙΕΘΝΗ

Η κοινή χρήση αυτοκινήτου μειώνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση

Η τάση του carsharing εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο και παρατηρείται κυρίως σε περιοχές υψηλής αστικοποίησης, καθώς οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις επιθυμούν να επωφεληθούν από τις λύσεις αστικής μετακίνησης.