ΓΔ: 1421.59 -0.51% Τζίρος: 747.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:36:05 DATA
Φώτο: Shutterstock

Η ΕΕ μπορεί να τερματίσει να εξαρτάται από τις μπαταρίες λιθίου της Κίνας

Τα 2/3 της ζήτησης της Ευρώπης για πρώτες ύλες μπορούν να παραχθούν στην Ευρώπη έως το 2027, σύμφωνα με Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να τερματίσει να εξαρτάται από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που παράγονται στην Κίνα έως το 2027. Η Ευρώπη δουλεύει σκληρά προς αυτή την κατεύθυνση προκειμένου να ανταποκριθεί με τον καλύτερο τρόπο στην πρόκληση της ηλεκτροκίνησης, ενώ παράλληλα στοχεύει να καλύψει πλήρως την εγχώρια ζήτηση μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα και αποθήκευση ενέργειας.

Τα 2/3 της ζήτησης της Ευρώπης για πρώτες ύλες μπορούν να παραχθούν στην Ευρώπη έως το 2027, σύμφωνα με Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Ήδη υπάρχουν μεγάλες εταιρείες που ασχολούνται με θέματα μπαταριών (Umicore στην Πολωνία, Northvolt στη Σουηδία και BASF στη Γερμανία), ενώ σύντομα θα δημιουργηθούν και άλλες για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η εξάρτηση από την Κίνα για την επεξεργασία των μετάλλων των μπαταριών θα μπορούσε επίσης να μειωθεί σημαντικά. Ποσοστό πάνω από το 50% της ζήτησης λιθίου στην Ευρώπη μπορεί να προέλθει από ευρωπαϊκές εταιρείες έως το 2030, σύμφωνα με τις προβλέψεις της T&E (Rock Tech Lithium and Vulcan Energy Resources στη Γερμανία και την Imerys στη Γαλλία). Τα υλικά θα προέρχονται από ορυχεία στο εξωτερικό ή απευθείας από ευρωπαϊκά ορυχεία τα οποία όμως θα πληρούν υψηλά περιβαλλοντικά πρότυπα.

«Η σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ το 2035 έχει ανοίξει το δρόμο για πολλές επενδύσεις. Σήμερα οι μισές από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται στην ΕΕ κατασκευάζονται στην Κίνα. Αλλά ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού και η Ευρώπη πρέπει να επενδύσει μεγαλύτερα ποσά για να μπορέσει να ανταποκριθεί στην πρόκληση», δηλώνει η διευθύντρια οχημάτων και ηλεκτροκίνησης στην T&E, Julia Poliscanova.

Σημαντικό κομμάτι στον τομέα των μπαταριών αποτελεί και η ανακύκλωση. Από αυτήν, μεγάλο ποσοστό πρώτων υλών μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί και να συμβάλει αποφασιστικά στην κατασκευή νέων μπαταριών. Σήμερα τα εργοστάσια στην Ευρώπη είναι ελάχιστα, αλλά πολύ σύντομα θα υπάρξουν κινήσεις για τη δημιουργία εταιρειών που θα έχουν ως κύριο στόχο την ανακύκλωση των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ήδη στην Ευρώπη κυκλοφορούν πολλά παλιά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής και οι μπαταρίες θα πρέπει να ανακυκλωθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν ως μικρές πηγές ενέργειας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ: Σχεδιάζει επιβολή φόρων στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι δασμοί αυτοί, που θα προστεθούν στους φόρους ύψους 10% που έχουν επιβληθεί στα αυτοκίνητα που είναι κατασκευασμένα στην Κίνα, θα επιβληθούν μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, αν εγκριθούν από τα 27 κράτη μέλη της Ένωσης.
electric-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Το Πεκίνο προσφεύγει στον Οργανισμό Εμπορίου για τους δασμούς της ΕΕ

Οι Βρυξέλλες είχαν ανακοινώσει προσωρινούς επιπλέον δασμούς έως 38% στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ, καθώς το Πεκίνο κατηγορείται ότι έχει ευνοήσει παρανόμως τις αυτοκινητοβιομηχανίες του.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Σχέδιο Μπάιντεν για απαγόρευση του software από την Κίνα σε αυτοκίνητα

Η προτεινόμενη απαγόρευση αποσκοπεί στην ασφάλεια των οχημάτων που μπορούν να επικοινωνούν εξωτερικά μέσω Wi-Fi, Bluetooth ... ένα χαρακτηριστικό που είναι όλο και πιο συνηθισμένο στα νέα οχήματα.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.