ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Germany-Electric Cars
Shutterstock

Εντείνεται ο συναγωνισμός Ευρώπης και Κίνας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την εισβολή των κινεζικών εταιρειών στην ΕΕ που βλέπουν τα μερίδια τους να μεγαλώνουν συνεχώς.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν μάχη για να αντιμετωπίσουν το προβάδισμα των κινεζικών εταιρειών στην ανάπτυξη προσιτών αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, όπως δήλωσαν αναλυτές και στελέχη του κλάδου στην έκθεση αυτοκινήτου IAA Mobility στο Μόναχο.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των MG, BYD και Xpeng, στοχεύουν στην ευρωπαϊκή αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων(EV), όπου οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν σχεδόν κατά 55% σε περίπου 820.000 οχήματα τους πρώτους επτά μήνες, αποτελώντας περίπου το 13% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων, σύμφωνα με το Automotive News Europe.

Η Κίνα είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά για εξαγωγές οχημάτων προς την ΕΕ, μετά το Ηνωμένο Βασίλειο που κατέχει την πρώτη θέση και τις ΗΠΑ που βρίσκονται στη δεύτερη θέση, όπως αναφέρεται σε έρευνα της ACEA.

Οι ευρωπαϊκές μάρκες αντιπροσωπεύουν περίπου το 6% των κινεζικών πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία το 2022. Οι κινεζικές μάρκες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 4% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ το 2022, από 0,4% μόλις πριν από τρία χρόνια. Το μερίδιο αγοράς των ευρωπαϊκών εμπορικών σημάτων στις κινεζικές πωλήσεις μειώθηκε από 28,5% το 2019 σε 24% το 2022. Το μερίδιο αγοράς των κινεζικών εμπορικών σημάτων στις κινεζικές πωλήσεις αυξήθηκε από περίπου 36% το 2019 σε σχεδόν 45% το 2022.

Η ΕΕ εισήγαγε πάνω από μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής το 2022, περίπου το 63% ήταν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Κόντρα Κίνας με Ευρωπαϊκή Ένωση με φόντο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το Πεκίνο καταγγέλλει την έρευνα της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα ως «ξεκάθαρη πράξη προστατευτισμού». Η έρευνα που θα καθορίσει αν απαιτούνται τιμωρητικοί δασμοί για να προστατευθούν οι παραγωγοί της ΕΕ.
autokinita-car-IX
ΔΙΕΘΝΗ

Πεδίο νέων συγκρούσεων Ευρώπης με Κίνα η βιομηχανία αυτοκινήτων

Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας θα αποτελέσει πεδίο εμπορικής διαμάχης μεταξύ της Ευρώπης και της Κίνας, τονίζει η Alpha Bank. Η Κομισιόν άρχισε έρευνα για τα επιδοτούμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.
ΔΙΕΘΝΗ

Προβληματισμός για την έλλειψη σημείων φόρτισης αυτοκινήτων στην ΕΕ

Όπως αναφέρει έρευνα της McKinsey οι αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται ότι οι κυβερνήσεις δεν επενδύουν ανάλογα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα.
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ δύσκολη η απεξάρτηση της Δύσης από τις κινεζικές μπαταρίες

Σύμφωνα με έκθεση της Goldman Sachs οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επενδύσουν πάνω από 160 δισ. δολάρια για να πετύχουν μια αυτάρκη αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.