ΓΔ: 1021.16 -2.97% Τζίρος: 91.68 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Γιατί δεν βάζουν πλέον ρεζέρβα στα αυτοκίνητα οι κατασκευαστές

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν την αντικατάσταση της ρεζέρβας με κιτ επισκευής, θέλοντας να μειώσουν το κόστος αλλά και το βάρος του αυτοκινήτου για μικρότερη κατανάλωση καυσίμων.

Όλο και περισσότερες εταιρίες τα τελευταία χρόνια αντικαθιστούν την ρεζέρβα με κιτ επισκευής ελαστικού, σύμφωνα με μελέτη της American Automobile Association. Το ποσοστό των νέων αυτοκινήτων που διαθέτουν κιτ επισκευής, τα οποία αγοράστηκαν το 2014 και το 2015 ανέρχονταν στο 36%, ενώ τα τελευταία χρόνια η συντριπτική μερίδα των αυτοκινήτων δεν διαθέτει ρεζέρβα, με το ποσοστό να είναι πολύ μεγαλύτερο.

Ο κυριότερος λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν την αντικατάσταση της ρεζέρβας με κιτ επισκευής είναι η μείωση του κόστους, αλλά και η μείωση του βάρους του αυτοκινήτου και κατά συνέπεια η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Ένα κιτ επισκευής ζυγίζει περίπου 2 κιλά σε αντίθεση με μία ρεζέρβα που ξεπερνάει τα 14 κιλά.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα κιτ επισκευής δεν μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως την ρεζέρβα μιας και αυτά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε περιπτώσεις που το ελαστικό σπάσει εντελώς ή στραβώσει η ζάντα.

Ο τρόπος που λειτουργεί ένα κιτ επισκευής είναι η εισαγωγή του υγρού μέσα στο ελαστικό μέσω μιας τρόμπας, η οποία λειτουργεί με πίεση και ενέργεια που προέρχεται από παροχή του αυτοκινήτου. Φυσικά η επισκευή σε αυτή την περίπτωση γίνεται μόνο όταν η διάμετρος της τρύπας είναι μικρή και μπορεί το υγρό να την καλύψει άμεσα.

Τέλος η έρευνα έδειξε πως το 90% των ανδρών ηλικίας μεταξύ 34-54 ετών γνωρίζει πως να αλλάξει ένα ελαστικό, με το ποσοστό στους άνδρες ηλικίας 18-34 να ανέρχεται στο 78%. Το 97% των ανδρών ανεξαρτήτου ηλικίας δήλωσε πως γνωρίζει να αλλάξει ένα σκασμένο ελαστικό, με το αντίστοιχο ποσοστό των γυναικών να ανέρχεται στο 68%.

Ένας ακόμη λόγος προώθησης του κιτ επισκευής στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι η εξοικονόμηση χώρου, κυρίως στις υβριδικές εκδόσεις και τα ηλεκτρικά, όπου η μπαταρία καταλαμβάνει μεγάλο μέρος των διαθέσιμων χώρων και το επιπλέον εκατοστό πάνω στην πλατφόρμα παίζει σημαντικό ρόλο. Ο χώρος που θα βρούμε το κιτ επισκευής είναι στη θέση της ρεζέρβας μέσα σε μια θήκη.

Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την μεγάλη προσπάθεια που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν το βάρος του αυτοκινήτου, προκειμένου να πιάσουν τα όρια εκπομπών ρύπων, για να μην δεχθούν βαριά πρόστιμα, ενώ η πολιτική των μειωμένων ρύπων επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό και την διαμόρφωση των τελών κυκλοφορίας.

Η αλλαγή του ελαστικού είναι μια διαδικασία που χρειάζεται εξοικείωση. Απαιτείται προσοχή στην τοποθέτηση του γρύλλου σε συγκεκριμένα σημεία του πλαισίου. Πρώτα ξεβιδώνουμε τα μπουλόνια πριν σηκώσουμε το αυτοκίνητο, αφαιρούμε το τροχό με το σκασμένο λάστιχο και τοποθετούμε την ρεζέρβα.

Στην περίπτωση που δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά μόνο κιτ επισκευής, τότε θα πρέπει να δώσουμε την απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια στην τρόμπα μέσω μιας παροχής στο αυτοκίνητο και να προσαρμόσουμε το μπουκαλάκι με το υγρό στη βαλβίδα. Σε περίπτωση που η τρύπα είναι μεγάλου διαμετρήματος, και το υγρό δεν μπορεί την καλύψει, τότε καλούμε την οδική βοήθεια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

autokinito-smartcar-texnologia
ΔΙΕΘΝΗ

Στο επίκεντρο της βιομηχανίας αυτοκινήτων μπαίνει η αυτόνομη οδήγηση

Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2035 τα αυτόνομα οχήματα θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 14% της ευρωπαϊκής αγοράς και έως και το 34% της Κίνας, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν όλο και πιο προηγμένες τεχνολογίες.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάτησαν... «γκάζι» οι πωλήσεις diesel αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Παρά το γεγονός ότι συνεχίζεται η άνοδος των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα πετρελαιοκίνητα αποτελούν το 20% της αγοράς. Υποχώρησαν οι πωλήσεις βενζινοκίνητων και υβριδικών τον Φεβρουάριο.
atyxima-troxaio
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Οι κακές συνήθειες των οδηγών που αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχήματος

Απαραίτητη είναι η χρήση ζώνης καθώς αλλιώς τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου είναι ανούσια, ενώ από τις βασικές αιτίες πολλών ατυχημάτων τα τελευταία χρόνια αποτελεί η χρήση του κινητού τηλεφώνου.
autokinita, autos, cars
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχυμένες οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ

Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 9,9% στις 53.649 μονάδες, με τη Γερμανία που ήταν μέχρι πέρυσι η μεγαλύτερη αγορά κατ' όγκο να καταγράφει την μεγαλύτερη πτώση.