ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Lidl-store
Φωτο: Lidl

«Ψαλίδι» μέχρι 37% από τη Lidl στις τιμές 330 προϊόντων private label

Ανεβάζει την ένταση του ανταγωνισμού η γερμανική αλυσίδα, ενώ ο επικεφαλής της στην Ελλάδα τονίζει ότι σε 200 βασικά προϊόντα είναι φθηνότερη έως 10% από την υπόλοιπη αγορά.

Με αιχμή τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η Lidl Hellas δίνει τον τόνο στον ανταγωνισμό του λιανεμπορίου, που επικεντρώνεται τα τελευταία δύο χρόνια στην κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας λόγω των δυσμενών συνθηκών που έχει δημιουργήσει για τους καταναλωτές ο υψηλός πληθωρισμός. 

Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη πως η εν λόγω κατηγορία μήνα με τον μήνα διευρύνεται όλο και περισσότερο, ο ανταγωνισμός των τιμών, ο οποίος πυροδοτείται από τη γερμανική πολυεθνική δημιουργεί «ωστικό κύμα» συνεπειών σ΄όλη την αγορά.

Όπως ανέφερε χθες, σε ειδική εκδήλωση, ο επικεφαλής της Lidl Hellas, Martin Brandenburger σε 330 βασικά προϊόντα η εταιρεία έχει μειώσει τις τιμές μέχρι και 37%. Ενώ επανέλαβε πως σε 200 βασικά προϊόντα η Lidl είναι φθηνότερη ως και 10% από την υπόλοιπη αγορά. Εννοείται βεβαίως ότι πρόκειται για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι, πρώτον, η πίεση που ασκεί στις άλλες μεγάλες μεγάλες αλυσίδες στη συγκεκριμένη κατηγορία – με τον ένα ή τον άλλο τρόπο – τις αναγκάζει σε άλλες περιπτώσεις να μειώσουν τις τιμές των δικών τους προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και σε άλλες να ευθυγραμμιστούν μαζί της, δεδομένου ότι η διαφορά τιμής μεταξύ ενός επωνύμου προϊόντος και του ομοειδούς ιδιωτικής ετικέτας δεν μπορεί να υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο όριο από 30% ως και 40%. Η μείωση τιμών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας πιέζει τις τιμές και στα επώνυμα προϊόντα.

Όπως είπε ο κ. Brandenburger, από τα 4.000 προϊόντα σταθερής διάρκειας που διαθέτει η αλυσίδα, τα 2.800 είναι ιδιωτικής ετικέτας και τα 1.200 είναι επώνυμα. Αναφορικά με τη θέση της στην αγορά, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με έγκυρες πηγές είναι πολύ κοντά με την ΑΒ Βασιλόπουλος. Η δεύτερη και η τρίτη θέση απέχουν μεταξύ τους ελάχιστα  -την πρώτη κατέχει αδιαμφισβήτητα ο όμιλος Σκλαβενίτη.

Επίσης, ο επικεφαλής της γερμανική εταιρείας ανέφερε ακόμη ότι στην τριετία 2024 έως 2026 η αξία των επενδύσεων της θα ανέλθει στα 120 εκατ. ευρώ, ενώ από το 1999 ως και το 2023 έχει επενδύσει 1,4 δισ. ευρώ. Το δίκτυο της αποτελείται από 230 καταστήματα, τα οποία υποστηρίζονται από τέσσερα logistic centers. Επισημαίνεται ακόμη ότι, όπως είπε ο ίδιος, ο μέσος χρόνος πληρωμής των προμηθευτών της είναι 41 ημέρες, ενώ ο μέσος όρος της αγοράς είναι 117 ημέρες. Και πρόσθεσε ότι το 80% των πωλήσεων της Lidl Hellas πραγματοποιείται από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Ο κ. Brandenburger ανέφερε ακόμη ότι από την 1η Δεκεμβρίου ο βασικός μισθός των 6.700 εργαζομένων της εταιρείας θα ανέλθει στα 1.000 ευρώ –στην πλειονότητά τους είναι μερικής απασχόλησης στα καταστήματα και πλήρους απασχόλησης στα logistic centers. Και συνεργάζεται με 450 Έλληνες προμηθευτές, όχι μόνο στην ελληνική αγορά, αφού πραγματοποιούν μέσω της Lidl εξαγωγές σε 31 χώρες συνολικής αξίας 460 εκατ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Lidl και ο σκληρός πόλεμος προσφορών στα προϊόντα private label

Οι μειώσεις τιμών έως 35% από τη γερμανική αλυσίδα, που θα καλυφθούν με τη μείωση της κερδοφορίας της, οδηγούν σε νέα φάση τον ανταγωνισμό αλυσίδων και προμηθευτών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι στρατηγικοί προμηθευτές της Lidl: Τα οφέλη από τη γερμανική αλυσίδα

Τρεις χαρακτηριστικές περιπτώσεις εταιρειών του κλάδου τροφίμων από την Κρήτη που έχουν αναπτυχθεί με «όχημα» τη γερμανική εκπτωτική αλυσίδα. Η ασφάλεια για τις πωλήσεις, η στήριξη εξαγωγών και τα χαμηλά περιθώρια κέρδους.
Lidl-store
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Lidl: Διψήφια η αύξηση πωλήσεων, άφησε πολύ πίσω τον τρίτο της αγοράς

Πώς πέτυχε η γερμανική αλυσίδα να αυξήσει σε περίπου 10% τη διαφορά μεριδίου από την ΑΒ Βασιλόπουλος. Η δύναμη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και η διείσδυση στα νοικοκυριά μεσαίας τάξης.