ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Freenow

FreeΝow: Πώς η μετονομασία από BEAT την φόρτωσε ζημιές εκατομμυρίων

Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών της πάνω από 50%, η Free Now εμφάνισε πέρυσι έκρηξη ζημιών. Πώς τις δικαιολογεί η διοίκηση της εταιρείας.

Κομβική χρονιά ήταν η περσινή για τη μεγαλύτερη πλατφόρμα για κλήση ταξί στην Ελλάδα, καθώς η εταιρεία που ξεκίνησε με την εμπορική επωνυμία Taxi Beat άλλαξε για δεύτερη φορά επωνυμία και από BEAT μετονομάστηκε στις 17 Οκτωβρίου σε FreeNow με παράλληλη ενσωμάτωση της στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα του ομίλου που την εξαγόρασε. Η παραπάνω κίνηση οδήγησε στην κατακόρυφη αύξηση των ζημιών παρά τη σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών.

Το 2022 η FreeNow παρουσίασε κύκλο εργασιών ύψους 9,024 εκατ. ευρών αυξημένο κατά 51,1% σε σχέση με το 2021 όπου ο κύκλος εργασιών είχε διαμορφωθεί σε 5,97 εκατ. ευρώ. Να υπενθυμίσουμε ότι η σημαντική αυτή αύξηση οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι σε ένα μεγάλο μέρος του 2021 υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις εξαιτίας της πανδημίας.

Σε επίπεδο αποτελεσμάτων μετά από φόρους η FreeNow εμφάνισε ζημιές ύψους 4,47 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 735 χιλ. ευρώ το 2021. Σύμφωνα με την διοίκηση η αύξηση ζημιών οφείλεται κατά κύριο λόγο στις πολύ αυξημένες δαπάνες για σκοπούς marketing, αφού κατά τη διάρκεια της κλειόμενης χρήσης όπως προαναφέρθηκε η εταιρεία προέβη σε μετάβαση απο την πλατφόρμα της ΒΕΑΤ στην πλατφόρμα της FreeNow.

Συγκεκριμένα όπως επισημαίνει προκειμένου το επίπεδο αναγνωρισιμότητας της εταιρείας (brand awareness ) να παραμείνει στα ίδια υψηλά επίπεδα με τις προηγούμενες χρήσεις η εταιρεία προέβη σε πολύμηνη διαφημιστική καμπάνια προκειμένου να διατηρηθεί η πελατειακή της βάση παρά την μεγάλη αυτή αλλαγή. Συγκεκριμένα οι εμπορικές υποχρεώσεις φέρεται να αυξήθηκαν κατά 3,42 εκατ. ευρώ για τον συγκεκριμένο σκοπό.

Επίσης οι αποσβέσεις της πελατειακής βάσης δεδομένων που μεταβιβάστηκαν από την εταιρεία BEAT Mobility Services A.E. επηρεάζουν σημαντικά το αποτέλεσμα της χρήσης όπως φυσικά και οι λοιπές δαπάνες, η αύξηση εξόδων μισθοδοσίας αφού οι δραστηριότηες της εταιρείας αναπτύχθηκαν.

Στο τέλος της περσινής χρήσης η Καθαρή Θέση της εταιρείας παρέμεινε αρνητική και για τον λόγο αυτό το διοικητικό συμβούλιο συγκάλεσε φέτος τον Φεβρουάριο Γενική Συνέλευση των μετόχων με θέμα τη λήψη κατάλληλων μέτρων, η οποία με δεδομένη την ύπαρξη διαβεβαίωσης από τη μοναδική μέτοχο της εταιρείας ότι προτίθεται να χορηγήσει οικονομική ενίσχυση στην εταιρεία στο βαθμό που θα καταστεί απαραίτητο, αποφάσισε την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 1 εκατ. ευρώ η οποία και πραγματοποιήθηκε αμέσως μετά την απόφαση, στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Επιπροσθέτως η εταιρεία έλαβε εκ νέου διαβεβαίωση απο την μητρική εταιρεία πως θα λάβει τα απαιτούμενα μέτρα ώστε να συνεχίσει να την ενισχύει οικονομικά τουλάχιστον για τους ερχόμενους 18 μήνες.

Σύμφωνα με την έκθεση της διοίκησης η πορεία της εταιρείας κρίνεται ικανοποιητική για το τρέχον έτος. Η μετάβαση απο την πλατφόρμα της ΒΕΑΤ στην πλατφόρμα της FreeNow πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία και οι νέες δυνατότητες που υπάρχουν επιτρέπουν στη διοίκηση της εταιρείας να σχεδιάζει την ανάπτυξη της εταιρείας στηριζόμενη στα νέα δεδομένα. Έχει τεθεί ως βασικός στόχος η σταθερή αύξηση των πωλήσεων με εντονότερη προβολή των υπηρεσιών της νέας πλατφόρμας, προσφέροντας υψηλών προδιαγραφών υπηρεσίες εξυπηρετώντας τις ανάγκες των πελατών της.

Στη χρήση 2023 προβλέπεται περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης της εταιρείας και των οικονομικών μεγεθών της. Επίσης, για πρώτη φορά ο χρήστης θα μπορεί να δοκιμάσει τα ηλεκτρικά ποδήλατα (eBikes) χάρη στην ενσωμάτωση των υπηρεσιών του παρόχου μικροκινητικότητας RideMovi – προσφέρεται ήδη στην Θεσσαλονίκη, για πιο ευέλικτες και φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις, ενώ στη νέα εφαρμογή ο χρήστης θα μπορεί να βρεί πολλές περισσότερες λειτουργίες και τεχνικές δυνατότητες. Κι ενώ το ταξί θα βρίσκεται στον επίκεντρο των υπηρεσιών της εταιρείας ταυτόχρονα θα γίνεται και η μετάβαση στην εποχή του Mobility-As-A-Service.

Όπως καταλήγει η διοίκηση τo FreeNow θα συνεχίσει με την ίδια ομάδα του BEAT σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και θα συνεργάζεται με το ίδιο δίκτυο των 8.000 οδηγών ταξί, ενώ θα διασφαλίσει ότι αυτό το δίκτυο θα επεκταθεί. Στα πλαίσια αυτά πρόσφατα η πλατφόρμα επέκτεινε τις δραστηριότητες της στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Freenow: Άλλαξε όνομα και κατέγραψε αύξηση 25% των εσόδων το 2022

Η εφαρμογή που από Beat έγινε Freenow συνεχίζει να επενδύσει στην Ελλάδα λειτουργώντας ήδη δυο hubs που εξυπηρετούν τις κεντρικές λειτουργίες στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου την εξυπηρέτηση πελατών και την εγγραφή των νέων οδηγών στην πλατφόρμα.
beat
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στο κεντρικό πλάνο της Free Now η Αθήνα, θα διπλασιαστεί το προσωπικό

Στους πρώτους μήνες του 2023 πρόκειται να αρχίσει η λειτουργία του δεύτερου hub της εταιρείας στην Ελλάδα που θα εξυπηρετεί τις κεντρικές λειτουργίες της Ευρώπης. διπλασιάζοντας το προσωπικό που απασχολείται στη χώρα μας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τίτλοι τέλους για το σήμα της BEAT στην Ελλάδα μετά από 11 χρόνια

Η εφαρμογή αλλάζει και γίνεται FREE NOW οδηγώντας στην εποχή της σύγχρονης μετακίνησης καθώς  για πρώτη φορά οι χρήστες πέρα από τα ταξί, θα μπορούν να νοικιάσουν στην ίδια εφαρμογή τα ηλεκτρικά ποδήλατα της RideMovi.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ολοταχώς στο... παρελθόν γυρίζει η BEAT για να δελεάσει τους οδηγούς

Εν μέσω μειωμένου ενδιαφέροντος από τους οδηγούς για τη χρήση της εφαρμογής της, η καινοτόμος εταιρεία επαναφέρει την πρακτική των πληρωμένων ραντεβού που η ίδια συνέβαλε να καταργηθεί.