ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Αεροδρόμιο Καλαμάτας
Φωτο: Αεροδρόμιο Καλαμάτας, Shuttesrock

«Απογειώνεται» τον Μάρτιο ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Και τα τέσσερα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον έχουν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για να αναλάβουν την παραχώρηση του αεροδρομίου για 40 χρόνια. Στόχος εντός του 2025 να αρχίσουν τα έργα αναβάθμισης.

Μια μεγάλη ιδιωτικοποίηση εισέρχεται στην τελική ευθεία. Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου θα υποβληθούν οι δεσμευτικές οικονομικές  προσφορές για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Στο διαγωνισμό του Υπερταμείου και τα τέσσερα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον έχουν περάσει στη δεύτερη φάση.

Πρόκειται για διεθνείς διαχειριστές αεροδρομίων σε συνεργασία με γνωστούς ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους. Στόχος του Υπερταμείου -αν δεν υπάρξουν ενστάσεις- είναι ο ανάδοχος να έχει αναδειχθεί εντός του έτους και τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου να αρχίσουν το 2025.

Τα τέσσερα σχήματα που έχουν δικαίωμα να υποβάλουν οικονομικές δεσμευτικές προσφορές είναι: 
 

1. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (51%)- GMR Airports Limited (49%). Πρόκειται για το σχήμα που έχει κερδίσει το διαγωνισμό για την παραχώρηση του αεροδρομίου στο Καστέλι. Η GMR Airports είναι ινδική εταιρεία με μεγάλη πείρα στη διαχείριση αεροδρομίων.

2. ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε. (70%)-CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A.(30%). Η Corporation America είναι λατινοαμερικάνικη εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων με παρουσία σε 56 αεροδρόμια, από τα οποία μεταφέρονται ετησίως 80 εκατ. επιβάτες.

3. Egis Airport Operation (45%) -AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S.A. (45%)- Aéroports de la Cote d’Azur (10%). Η Ακτωρ Παραχωρήσεις, θυγατρική της Ελλάκτωρ των Ολλανδών της Reggeborgh είναι η ελληνική παρουσία σε αυτή την κοινοπραξία. Οι άλλες δύο γαλλικές εταιρείες έχουν μεγάλη πείρα στη διαχείριση αεροδρομίων. 

4. FRAPORT AG (51%)- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E. (24,5%)- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε (24,5%). Στην κοινοπραξία αυτή η γερμανική Fraport είναι ο operator. Γνωστή πλέον στην Ελλάδα αφού έχει κερδίσει το διαγωνισμό για την εκμετάλλευση 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδορμίων, τα αποτελέσματα των οποίων μέχρι σήμερα είναι άκρως ικανοποιητικά αφού έχουν αναβαθμίσει τις υπηρεσίες τους και έχουν συμβάλλει στην άνοδο του τουριστικού προϊόντος. Η Delta Airport Investments είναι συμφερόντων του επιχειρηματία Δημήτρη Κοπελούζου και η Πηλέας ανήκει στην οικογένεια Κωνσταντακόπουλου που ελέγχει το Costα Νavarino.

Η περίοδος παραχώρησης έχει οριστεί για 40 χρόνια και στόχος της ιδιωτικοποίησης είναι οι επενδύσεις υποδομών από τον παραχωρησιούχο που θα αναβαθμίσουν το αεροδρόμιο.

Οι επενδύσεις θα επικεντρωθούν στο εκσυγχρονισμό και την επέκταση του κτιρίου των επιβατών (terminal) αλλά και στους χώρους στάθμευσης των αεροσκαφών. Για τις ανάγκες επέκτασης του αεροδρομίου έχουν απαλλοτριωθεί 50 στρέμματα, ενώ σήμερα  υπάρχει δυνατότητα στάθμευσης μόνο για 4 αεροσκάφη.

Πτώση της επιβατικής κίνησης το 2023

Όπως υποστηρίζουν από το Υπερταμείο, η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα αλλάξει άρδην την εικόνα της χώρας στον τομέα των μεταφορών, ο οποίος είναι κρίσιμος για τη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης των πολιτών, αλλά και για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας.

Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας με την επωνυμία «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» εμφανίζει τα τελευταία χρόνια υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης καθώς διακινούνται περί τους 350.000 ετησίως με το 90% εξ αυτών να προέρχεται από το εξωτερικό. «Παραφωνία» είναι η περσινή χρονιά, όπου κατεγράφη μείωση της επιβατικής κίνησης.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για το διάστημα Ιανουάριος-Νοέμβριος 2023 το σύνολο των διακινηθέντων επιβατών εξωτερικού – εσωτερικού ανήλθε σε 296.732, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022 στον αερολιμένα Καλαμάτας είχαν διακινηθεί 348.027 επιβάτες.

Η αεροπορική κίνηση του εξωτερικού ανήλθε στο 11μηνο του 2023 σε 271.757 επιβάτες και του εσωτερικού σε 25.157επιβάτες, ενώ το 2022 από και προς το εξωτερικό μετακινήθηκαν 324.965 επιβάτες και από και προς το εσωτερικό 23.062 επιβάτες.

Υπενθυμίζεται πως τμήμα του αεροδρομίου της Καλαμάτας χρησιμοποιείται από την Πολεμική Αεροπορία για την πτητική εκπαίδευση των πιλότων της σχολής Ικάρων, ενώ μετά από συμφωνία συνεργασίας με ισραηλινό όμιλο, στόχος είναι η Καλαμάτα να καταστεί διεθνές κέντρο πτητικής εκπαίδευσης. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Autohellas
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς θα δώσει ώθηση στα κέρδη η Autohellas με το ομολογιακό των 200 εκατ.

Εξόφληση παλαιών δανείων και επενδύσεις στον στόλο οχημάτων προγραμματίζει η Autohellas. Από 17-19 Ιανουαρίου η δημόσια προσφορά για το ομόλογο. Νέο ιστορικό ρεκόρ το 2023 σε πωλήσεις και κέρδη.
Aerodromio-Airport-Kalamatas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλη «μάχη» επιχειρηματικών ομίλων για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Περιστέρης, Μυτιληναίος, Κοπελούζος, Κωνσταντακόπουλος μαζί με μεγάλους ξένους διαχειριστές αεροδρομίων εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την παραχώρηση. Τον Φεβρουάριο ο σύμβουλος για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια.