ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutteerstock

Κόβει κέρδη 10 δισ. η επιδημία από τις εταιρείες ειδών πολυτελείας

Οι πωλήσεις που θα χαθούν φέτος εξαιτίας της επιδημίας θα είναι της τάξεως των 30 - 40 δισ. ευρώ και η διεθνής αγορά ειδών πολυτελείας θα πέσει στο χαμηλότερο σημείο από το 2015.

Καθώς η επιδημία του κοροναϊού χτυπά την πόρτα της Ευρώπης, η ιταλική επιτροπή Altagamma, επίσημο όργανο της βιομηχανίας ειδών πολυτελείας της γειτονικής χώρας, κάνει λόγο για απώλειες κερδών που δύνανται να αγγίξουν ακόμη και τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ στην διάρκεια του 2020 για τις εταιρείες πολυτελών αγαθών, δίνοντας ελάχιστες πιθανότητες να καλυφθεί το χαμένο έδαφος πριν το 2021.

Σύμφωνα με έρευνα που εκπόνησε το ιταλικό όργανο σε συνεργασία με τις εταιρείες συμβούλων επιχειρήσεων Boston Consulting Group και Bernstein σε δείγμα CEOs και CFOs της βιομηχανίας της μόδας, οι ίδιοι αναμένουν μείωση πωλήσεων μεταξύ 30 και 40 δισ. ευρώ, εξέλιξη που περιορίζει την αξία της αγοράς προσωπικών ειδών πολυτελείας σε 309 - 319 δισεκατομμύρια ευρώ, φέρνοντάς την στο χειρότερο σημείο της από το 2015. 

Πρόκειται για δραματική μεταστροφή στις απόψεις εκπροσώπων της βιομηχανίας της μόδας, η πλειονότητα των οποίων έως πρότινος έκανε λόγο για χρονικά περιορισμένο οικονομικό αντίκτυπο της επιδημίας. Ωστόσο, οι αριθμοί αποκαλύπτουν την αλήθεια. Καθώς οι Κινέζοι πραγματοποιούν το ένα τρίτο των αγορών πολυτελών αγαθών παγκοσμίως, ο περιορισμός των μετακινήσεων τους επιφέρει σοβαρό πλήγμα στις πωλήσεις εκτός Κίνας. Ως εκ τούτου, οι CEOs εκτιμούν ότι η επίδραση της επιδημίας θα γίνει πιο εμφατική στα εταιρικά αποτελέσματα πωλήσεων και κερδών EBITDA μέσα στο επόμενο εξάμηνο, τόσο επί κινεζικού εδάφους όσο και διεθνώς. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Global Blue, το 39% των καταναλωτών που ανήκουν στην κατηγορία Elite και συνεισφέρουν το 17% των παγκόσμιων πωλήσεων tax free προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή της Κίνας. Οι αγορές στα αεροδρόμια μάλιστα αναδεικνύονται στο δεύτερο σημαντικότερο κανάλι λιανικών πωλήσεων πολυτελών αγαθών, αντιστοιχώντας, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Bain, στο 6% του συνόλου των πωλήσεών τους. Αυτές ακριβώς οι αγορές πλήττονται επιπρόσθετα από τους περιορισμούς των πτήσεων από και προς την ασιατική χώρα. 

Η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη για κάποιες εταιρείες, όπως οι οίκοι Gucci, Bottega Veneta, Hermes και Burberry οι οποίοι πραγματοποίησαν σχεδόν το ήμισυ των πωλήσεών τους στην περιοχή Ασίας - Ειρηνικού το 2019. Το γεγονός αυτό ώθησε ήδη τον επικεφαλής του ομίλου Kering (Gucci), Francois Henry Pinault, να δηλώσει ότι επανεξετάζονται όλα τα σχέδια που αφορούν σε άνοιγμα νέων καταστημάτων αλλά και θέματα που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα του ομίλου στην περιοχή, υπογραμμίζοντας ότι αναζητούνται εναλλακτικές. 

Πάντως, υπάρχουν κι εκείνοι που αψηφούν τον κίνδυνο, καθώς η Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη από χθες, εκτελώντας κανονικά την παρουσίαση 96 brands και την διενέργεια 70 επιδείξεων μόδας έως τις 3 Μαρτίου. Μόνη εξαίρεση αποτελούν πέντε Κινέζοι σχεδιαστές αλλά και μία ομάδα 1.000 Κινέζων αγοραστών οι οποίοι αναγκαστικά απέχουν από τις εκδηλώσεις λόγω του ταξιδιωτικού αποκλεισμού. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες φίρμες στα πολυκαταστήματα Attica, διψήφια αύξηση πωλήσεων το 2023

Διεύρυνση εμπορικών συνεργασιών με νέα διεθνή brands, τόσο στην ένδυση όσο και στα καλλυντικά. Μέχρι τον Σεπτέμβριο η ριζική ανακαίνιση του Attica στο Golden Hall. Αύξηση πωλήσεων 12% και καθαρών κερδών 25% το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην... επίθεση η πολωνική Pepco, έφτασε τα 27 καταστήματα στην Ελλάδα

Ο πολωνικός όμιλος είχε αυξημένα έσοδα κατά 11% το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, κυρίως χάρη στη συστηματική επέκταση των αλυσίδων του. Προβληματισμός για την Ερυθρά Θάλασσα και τις επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επεκτατικά σχέδια από τη Marks & Spencer, έμφαση σε Ευρώπη και Ινδία

Η αλυσίδα επενδύει στην περιοχή της Νοτίου Ευρώπης με τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στην Κροατία. Οι διεθνείς πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 10% το πρώτο εξάμηνο 2023. Στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 14% το 2022.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ρεκόρ πωλήσεων για την ισπανική Mango, πώς κινείται στην ελληνική αγορά

Ο ισπανικός όμιλος θα προσθέσει ακόμη 500 καταστήματα στο δίκτυο του διεθνώς το 2024, έτος συμπλήρωσης 40 ετών από την ίδρυσή του. Στην Ελλάδα λειτουργεί 9 καταστήματα. Η θυγατρική του ομίλου είχε αύξηση εσόδων 40% το 2022.