ΓΔ: 802.6 1.29% Τζίρος: 72.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΔΜΗΕ

Μέσα στο 2020 η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης

«Επιδίωξή μας είναι να ηλεκτρίσουμε όσο το δυνατό νωρίτερα εντός του 2020 και σε κάθε περίπτωση πριν το τέλος του έτους», σημείωσε ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ αναφερόμενος στην πορεία των εργασιών για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Πελοποννήσου.

Η μείωση της επιβάρυνσης των καταναλωτών για τη λειτουργία των ακριβών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής στην Κρήτη, η αντιμετώπιση των προβλημάτων ηλεκτροδότησης που παρουσιάζονται τους καλοκαιρινούς μήνες στο νησί, είναι μερικά από τα θετικά στοιχεία που φέρνει η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του ΑΔΜΗΕ Ιωάννη Μάργαρη. 

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο "Ράδιο Κρήτη", ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, ανέφερε πως «το σύστημα της Κρήτης κοστίζει σε όλους τους καταναλωτές στην Ελλάδα περίπου 300 εκατ. ευρώ ετησίως. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε μέρα που η Κρήτη δεν είναι διασυνδεδεμένη, οι καταναλωτές πληρώνουμε 1 εκατ. ευρώ. Μετά την κατασκευή και της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, δεν θα χρειάζεται να λειτουργούν μεγάλες θερμικές μονάδες πάνω στο νησί και άρα αυτό το κόστος των καυσίμων παύει να επιβαρύνει τους καταναλωτές».

Ενημερώνοντας για την πορεία των έργων ο κ. Μάργαρης σημείωσε πως η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου έχει ξεκινήσει εδώ και ενάμιση, περίπου, χρόνο και αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη εντατικές εργασίες στην Κρήτη. Η πόντιση του υποβρυχίου καλωδίου μεταξύ Πελοποννήσου (Νεάπολη) και Κρήτης (Νωπήγεια) θα γίνει τους καλοκαιρινούς μήνες. Τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η πόντιση από τα άκρα της διασύνδεσης, δηλαδή θα ξεκινήσει να ποντίζεται το καλώδιο στο βυθό και θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 2-2,5 μηνών. Στη συνέχεια, θα γίνει η προστασία του καλωδίου μέχρι τα 100 μέτρα βάθος.Το υπόγειο καλώδιο θα φτάσει έως τον υποσταθμό των Χανίων, και από την άλλη, πραγματοποιούνται εργασίες επέκτασης του υποσταθμού των Χανίων για να μπορεί να υποδεχθεί την ισχύ της διασύνδεσης.

«Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί εργασίες στην Κρήτη σε μήκος περίπου 13 χλμ. από περίπου τα 30 συνολικά που είναι κατά μήκος του ΒΟΑΚ. Καθώς η συγκεκριμένη περιοχή παρουσιάζει τουριστική ανάπτυξη, ο ΑΔΜΗΕ αποφάσισε να μην εγκαταστήσει εναέριες γραμμές αλλά υπόγειες, οι οποίες ειρήσθω εν παρόδω δεν έχουν κανενός είδους όχληση και επιβάρυνση, όπως οπτική όχληση κ.λπ.», ανέφερε ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ