ΓΔ: 827.69 0.32% Τζίρος: 21.05 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:43:36 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Βγαίνει από το ράφι το σχέδιο για νέο ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

Εντός του έτους αναβιώνει το φιλόδοξο σχέδιο των 100 εκατ. ευρώ για νέο σταθμό ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, που έχει «στοιχειώσει» από την περίοδο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, επιχειρείται η ανάπτυξη του νέου τερματικού σταθμού υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ στην περιοχή του Ελαιώνα, μια επένδυση άνω των 100 εκατ. ευρώ, η οποία παραμένει «στοιχειωμένη» μέχρι σήμερα, παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες που έχουν γίνει για να προχωρήσει.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο αναμένεται να αναβιώσει εντός του έτους, αξιοποιώντας και την ήδη διαθέσιμη μελέτη που εκπονήσει το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, για λογαριασμό των ΚΤΕΛ, από το 2016.

Το έργο είναι ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για εταιρείες ακινήτων και κατασκευαστικούς ομίλους, καθώς θα προωθηθεί είτε με βάση το εργαλείο των ΣΔΙΤ, ή των συμβάσεων παραχώρησης, δηλαδή θα προσφέρει στους ιδιώτες την πολυετή εκμετάλλευση – πιθανότατα άνω των 25 ετών, όλων των εμπορικών χρήσεων, που θα συνδυάζονται με τον επιβατικό σταθμό.

Ιδιοκτήτης του ακινήτου των 90 στρεμμάτων είναι η Αττικό ΜΕΤΡΟ, καθώς ο χώρος που έχει επιλεγεί βρίσκεται πλησίον του υφιστάμενου Αμαξοστασίου της εταιρείας και σχεδόν δίπλα στο Σταθμό ΜΕΤΡΟ «Ελαιώνας», έχοντας μάλιστα λάβει χωροθέτηση για τον σκοπό αυτό (δηλαδή του τερματικού σταθμού των ΚΤΕΛ), ήδη από το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για τον Ελαιώνα, που εκδόθηκε το 2005.

Σύμφωνα με τις τελευταίες ενδείξεις, η βασική εκκρεμότητα για την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού είναι η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης, κάτι που αναμένεται να συμβεί εντός των προσεχών μηνών. Στο πλαίσιο αυτό, στελέχη της αγοράς ακινήτων εκτιμούν ότι είναι εφικτή η ολοκλήρωση του διαγωνισμού έως τις αρχές του 2021, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Με βάση το σχετικό σχεδιασμό, ο νέος σταθμός θα είναι επιφάνειας 38.500 τ.μ., εκ των οποίων περίπου 11.500 – 12.000 τ.μ. θα αφορούν σε χρήσεις καταστημάτων κι εστίασης. Επιπλέον προβλέπονται χώροι πρασίνου συνολικής επιφάνειας άνω των 20 στρεμμάτων και περίπου 500 θέσεις στάθμευσης. Πρόκειται δηλαδή για μια ολοκληρωμένη ανάπτυξη ακινήτου, με σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, λόγω και του σημείου που βρίσκεται, το οποίο στερείται τέτοιων χρήσεων.

Η ανάγκη για τον νέο σταθμό ΚΤΕΛ είναι δεδομένη, καθώς μόλις κατασκευαστεί θα επιτρέψει την μετακίνηση των σημερινών σταθμών από τον Κηφισό και την Λιοσίων, οι οποίοι εξυπηρετούν πάνω από 16 εκατ. επιβάτες ετησίως. Πέραν του προφανούς οφέλους που θα έχει μια τέτοια κίνηση, σε ό,τι αφορά την αποσυμφόρηση λίαν επιβαρυμμένων περιοχών, που επί χρόνια έχουν φτάσει στο όριό τους σε ό,τι αφορά την χρήση που γίνεται, εκτιμάται ότι η μεταφορά των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, θα αναβαθμίσει και την ίδια την περιοχή, καθώς πρόθεση των ιθυνόντων είναι να υλοποιηθούν και συνοδευτικά έργα εξωραϊσμού και καλλωπισμού των γύρω δρόμων.

Επιπλέον, σημαντικός παράγοντας είναι και η καταλληλότητα της περιοχής, καθώς εξυπηρετείται συγκοινωνιακά από τον σταθμό του ΜΕΤΡΟ, ενώ διαθέτει και οδικές προσβάσεις μέσω της Ιεράς Οδού και της Πέτρου Ράλλη. Σημειωτέον δε ότι σε κοντινή απόσταση βρίσκεται ένα ακόμα σημαντικό ακίνητο, στο οποίο έχει ανεγερθεί σε ποσοστό 75% το εμπορικό κέντρο που προσδοκούσε να κατασκευάσει η Μπάμπης Βωβός στον Βοτανικό.

Σήμερα, το ακίνητο αυτό έχει περάσει υπό τον έλεγχο των πιστωτριών τραπεζών και δη της Alpha Bank και της Τράπεζας Πειραιώς, ενώ υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και από την πλευρά του επιχειρηματία κ. Δημ. Γιαννακόπουλου για την αναβίωση του σχεδίου ανέγερσης γηπέδων για τον ποδοσφαιρικό και μπασκετικό Παναθηναϊκό, στο πλαίσιο του νόμου για την Διπλή Ανάπλαση Βοτανικού-Λ.Αλεξάνδρας. Εφόσον λοιπόν προχωρήσουν αμφότερα τα σχέδια, δηλαδή τόσο του ΚΤΕΛ, όσο και της Διπλής Ανάπλασης, θα σηματοδοτήσουν την ευρύτερη ανάπλαση μιας ολόκληρης περιοχής στην καρδιά της Αθήνας, κάτι που δεν έχει συμβεί επί δεκαετίες.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς θα κινηθούν τα Μέσα Μεταφοράς, τελευταία δρομολόγια

Tην 1, 2 και 6 Ιανουαρίου 2021, θα ισχύσει πρόγραμμα δρομολογίων Κυριακής και αργιών για τα Λεωφορεία και τα Τρόλεϊ. Το επιβατικό κοινό θα μπορεί να ενημερωθεί και από το πληροφοριακό κέντρο 11185 του ΟΑΣΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στις σήραγγες και στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης ο Γ.Γ. Υποδομών, Γ. Καραγιάννης

Την πορεία κατασκευής του έργου της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, επιθεώρησε σήμερα το πρωί, στο πλαίσιο προγραμματισμένης επίσκεψής του, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης.