Έχοντας προς υπογραφή συμβάσεις ύψους 400 εκατ. ευρώ, που ανεβάζουν το ανεκτέλεστο σε 1,4 δισ. ευρώ, η ΜΕΤΚΑ, θυγατρική του ομίλου Metlen, κατέγραψε το 2024 κύκλο εργασιών 285,4 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 80,2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις, υπερδιπλασίασε ακόμη το EBITDA που διαμορφώθηκε σε 50,3 εκατ. ευρώ έναντι 21,3 εκατ. το 2023.
Με στόχο μέσα στα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια να αναλάβει νέα έργα επιπλέον 1 δισ. ευρώ, η εταιρεία προσβλέπει σε δημόσια και ιδιωτικά έργα, όσο και σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ. Ειδικά, δε, για τα τελευταία, όπως επισημαίνεται στις δημοσιευθείσες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου Metlen, ο τομέας υποδομών, στον οποίο περιλαμβάνεται και η δεύτερη θυγατρική Μ Παραχωρήσεις, «ξεκίνησε ήδη να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, τον οποίον προσβλέπει στο να ενισχύει συνεχώς».
Οι δύο εταιρείες θα διεκδικήσουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς έργων υποδομών, παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ που θα δημοπρατηθούν τα επόμενα χρόνια, με κεφάλαια πλέον των 20 δισ. ευρώ που θα εισρεύσουν στην Ελλάδα. Όσο για τις προοπτικές του 2025, επισημαίνεται ότι προβλέπεται σημαντική ενίσχυση των μεγεθών της ΜΕΤΚΑ και των θυγατρικών της, με πρόοδο της εκτέλεσης των έργων που βρίσκονται στο ανεκτέλεστο και έναρξη εκτέλεσης των προς υπογραφή συμβάσεων στις οποίες είναι προσωρινός ανάδοχος.
Από το μεγάλο πακέτο των έργων αποκατάστασης της Θεσσαλίας, στη ΜΕΤΚΑ οδεύει η σύμβαση για τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού ως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα, άνω των 166,65 εκατ. ευρώ.
Ακόμη, μετά και την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για το masterplan του ΟΛΘ, αναμένεται η υπογραφή για το έργου του 6ου προβλήτα για το οποίο η εταιρεία έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος μαζί με την ΤΕΚΑΛ. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 161,2 εκατ. ευρώ.
Στον ορατό ορίζοντα, η εταιρεία διεκδικεί ήδη σημαντικές συμβάσεις, όπως η επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό μέχρι το Ίλιον, ύψους 682 εκατ. ευρώ, ο προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης, ύψους 66,34 εκατ. ευρώ και τα οδικά ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, προϋπολογισμού 444,91 εκατ. ευρώ, και Δράμα – Αμφίπολη, προϋπολογισμού 284,54 εκατ. ευρώ.
Εξελίξεις
Μεταξύ των κορυφαίων εξελίξεων του 2024 για τη ΜΕΤΚΑ, στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου περιλαμβάνονται η εμπρόθεσμη παράδοση του Άκτιο – Αμβρακία, η υπογραφή με τη Lamda για την κατασκευή του Riviera Galleria στο Ελληνικό, και η ανάληψη του ΣΔΙΤ 17 Σχολείων Κεντρικής Μακεδονίας, ύψους 159,21 εκατ. ευρώ, μαζί με την ΑΤΕΣΕ. Ως προς τα εν εξελίξει έργα, προχωράει ομαλά, όπως σχολιάζεται, η εκτέλεση τόσο του FlyOver μαζί με την Άβαξ, όσο και του Προαστιακού Δυτικής Αττικής.
Στα κτηριακά έργα, ολοκλήρωσε το έργο Athens Heart - Κτήριο AADE και την πλήρη ανακαίνιση του KARELA BUSINESS PARK στην Παιανία. Έχει αναλάβει την ανάπτυξη και κατασκευή ξενοδοχειακής μονάδας 5 αστέρων στην Κίσσαμο (Κρήτη) και την ανάπτυξη και εκμετάλλευση ξενοδοχειακής μονάδας 5 αστέρων στη Γλυφάδα. Επιπλέον, σε κοινοπραξία με τις ΤΕΡΝΑ και AKTOR, έχει αναλάβει την κατασκευή του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού, καθώς και τη διαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων και της πρόσβασης στον περιβάλλοντα χώρο του γηπέδου.