ΓΔ: 1705.61 0.00% Τζίρος: 136.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Τροκούδης
Φώτο: Ο CEO της Plum, Β. Τροκούδης

Plum: Στοχεύει σε 1 εκατ. πελάτες το 2030 με τη βοήθεια της Eurobank

Με την ελληνική αγορά fintech να βρίσκεται σε φάση ταχείας ανάπτυξης, η Plum στοχεύει να διαμορφώσει ένα νέο τοπίο στις προσωπικές οικονομικές υπηρεσίες και να εκπαιδεύσει τους πολίτες στην αποταμίευση.

Στην ανάπτυξη της παρουσίας της στην Ελλάδα στοχεύει η Plum, πριν συνεχίσει την επέκταση της στις ευρωπαϊκές αγορές. Η startup με ελληνικό DNA έχει ως συμπαίκτη την Eurobank, και θέλει να μάθει στους πολίτες πώς να διαχειρίζονται τα χρήματα τους.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που φέρνουμε την Plum στην Ελλάδα και βοηθάμε τους ανθρώπους εδώ να διαχειριστούν τα οικονομικά τους», σημείωσε ο ιδρυτής και CEO της startup, Βίκτωρας Τροκούδης, τονίζοντας ότι οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ψηφιακά χρηματοοικονομικά εργαλεία. 

Η Plum έχοντας ξεκινήσει από την Μ. Βρετανία το 2016 έχει καταφέρει να πατήσει πόδι σε εννέα χώρες, (Αγγλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Κύπρος, Γαλλία, Ελλάδα, Ιρλανδία και Ιταλία), μετά τις πρόσφατες επιτυχημένες κυκλοφορίες προϊόντων της σε ΕΕ και Ηνωμένο Βασίλειο, διαθέτει 2,5 εκατ. χρήστες παγκοσμίως με τους 350.000 να βρίσκονται στην Ευρώπη. 

Τη φετινή χρονιά η Plum επικεντρώνεται στην Ελλάδα, έχοντας ξεκινήσει και τη συνεργασία με τη Eurobank και στη Γαλλία, ενώ κοιτάει από το 2026 την είσοδο της στις αγορές της Γερμανίας και της Αυστρίας. «Η Ελλάδα είναι μια στρατηγική αγορά για εμάς. Έχουμε ήδη βοηθήσει εκατομμύρια χρήστες στο εξωτερικό να επενδύσουν και να αποταμιεύσουν έξυπνα, και θέλουμε να κάνουμε το ίδιο και εδώ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τροκούδης. 

Στην Ελλάδα η συνεργασία με την Eurobank που έχει επενδύσει 10 εκατ. ευρώ στην πλατφόρμα, αναμένεται να αποδειχθεί «κλειδί» καθώς η τράπεζα έχει αρχίσει από το καλοκαίρι να παρουσιάζει τις υπηρεσίες της Plum στους πελάτες της, επιταχύνοντας την ανάπτυξης της παρουσίας της. Την ίδια στιγμή και οι πελάτες της Plum αποκτούν πρόσβαση σε τραπεζικά προϊόντα, όπως δάνεια και άλλες υπηρεσίες, που η fintech εταιρεία δεν προσφέρει. 

Στόχος είναι η Plum να φτάσει το 1 εκατ. χρήστες στην Ελλάδα μέχρι το 2030, καθώς, όπως σημείωσε ο κ. Τροκούδης, η ελληνική αγορά fintech βρίσκεται σε φάση ταχείας ανάπτυξης με τους πελάτες να αναζητούν εναλλακτικές τραπεζικές λύσεις, πιο προσιτές, ψηφιακές και φιλικές προς τον χρήστη, με την Plum να θέλει να καλύψει αυτό το κενό και να διαμορφώσει το νέο τοπίο στις προσωπικές οικονομικές υπηρεσίες.   

Σε ρυθμούς ανάπτυξης και εξαγορών 

Πέρα από την ανάπτυξη της παρουσίας της στην Ελλάδα, η Plum έχοντας κλείσει ακόμα μια χρονιά όπου κατέγραψε αύξηση των εσόδων της τάξης του 70%, με τον τζίρο της να φτάνει τα 20 εκατ. λίρες, στοχεύει να διατηρήσει τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, και να περάσει σε κερδοφόρα χρονιά σε επίπεδα EBITDA, με το 30% των χρηστών της να πληρώνουν συνδρομή. 

Στα 150- 200 εκατ. ευρώ υπολογίζεται η αποτίμηση της Plum και η διοίκηση της εταιρείας που δεν αποκλείει την είσοδο της σε κάποιο χρηματιστήριο τα επόμενα χρόνια, με τον κ. Τροκούδη πάντως να επισημαίνει ότι «αν θα πάμε public ή private δεν κάνει διαφορά για μένα, αυτό που κάνει τη διαφορά είναι να λύσουμε αυτό το πρόβλημα κα να μην νιώθει ο περισσότερος κόσμος ότι δεν ξέρει τι να κάνει με τα χρήματά του» τονίζοντας ότι «προσπαθούμε να χτίσουμε μια εταιρεία που είναι κερδοφόρα και στηρίζεται στα δικά της πόδια μέσα από τα δικά της κέρδη και να καινοτομεί στο χώρο της». 

Ανοιχτό αφήνει επίσης και το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε εξαγορές, με τον CEO της Plum να αναφέρει ότι «έχουμε κοιτάξει και θα κοιτάμε με έναν μικρό ρυθμό για MnA σε πράγματα που πιστεύουμε είτε ότι επεκτείνουν το πελατολόγιό μας με οικονομικά αποδοτικό τρόπο, είτε σε προϊόντα που είναι regulated και στα οποία δεν δραστηριοποιούμαστε τώρα» ,καθώς και σε τομείς που δεν διαθέτει τώρα αλλά έχει τις υποδομές για να βοηθήσει στην εξέλιξη κάποιων προϊόντων. Σημείωσε πως η αγορά fintech οδηγείται σε συγκέντρωση, επισημαίνοντας ότι «γι αυτό και είναι πολύ σημαντικό  να είσαι κερδοφόρος και να μην χρειάζεσαι εξωτερικές επενδύσεις για να συνεχίσεις να λειτουργείς».   

Τι προσφέρει η Plum στους χρήστες 

Η Plum δεν είναι μια ακόμα fintech καθώς διαφέρει από άλλες χρηματοοικονομικές εφαρμογές. Είναι η πρώτη πλατφόρμα που καταφέρνει να ανταγωνιστεί τις μεγάλες πολυεθνικές του κλάδου και να εδραιωθεί σε μεγάλες αγορές, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο. Σε αντίθεση με άλλες fintech που δίνουν έμφαση μόνο στις συναλλαγές, η Plum επικεντρώνεται στην έξυπνη διαχείριση χρημάτων, στην αποταμίευση και στις επενδύσεις, αξιοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες AI και αυτοματοποίησης.

Η Plum επιτρέπει στους χρήστες της να επενδύσουν με μόλις 1 ευρώ και να αγοράσουν μισές μετοχές, δίνοντας πρόσβαση σε επενδυτικά προϊόντα που μέχρι τώρα ήταν διαθέσιμα κυρίως σε θεσμικούς επενδυτές. Επιπλέον, προσφέρει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα αποταμίευσης, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για να αναλύσει τις δαπάνες των χρηστών και να τους βοηθήσει να αποταμιεύσουν χωρίς κόπο. 

«Το μοντέλο της Plum είναι μοναδικό γιατί συνδυάζει την αποταμίευση, την επένδυση και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες σε μία πλατφόρμα», σημειώνει ο Δημήτρης Καζάκος, Διευθυντής Ψηφιακών Υπηρεσιών της Eurobank.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ESG

Ένταξη στη βέλτιστη κατηγορία ρίσκου "Νegligible" για τη Eurobank

Η tράπεζα κατέκτησε αυτή τη θέση κατόπιν βελτιστοποίησης της μεθοδολογίας αξιολόγησης της Sustainalytics στον πυλώνα της εταιρικής διακυβέρνησης, στον οποίο δίδεται η μεγαλύτερη βαρύτητα κατά την αξιολόγηση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε διαζύγιο με την αποταμίευση οι Έλληνες, ουραγοί στην Ευρωζώνη

Μόλις το 5,3% αποταμιεύουν, το 1,6% των εργαζoμένων. Αρνητική αποταμίευση για ζευγάρια με παιδιά. Γιατί η παραοικονομία αποθαρρύνει την αποταμίευση και ενθαρρύνει την κατανάλωση. Τι είπαν σε εκδήλωση της Eurobank Γ. Στουρνάρας - Κ. Χατζηδάκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιαννακλής (Eurobank): Η τεχνολογία ανοίγει νέα εποχή στον τραπεζικό τομέα

«Οι πελάτες πλέον επισκέπτονται λιγότερο τα φυσικά καταστήματα σε σχέση με το παρελθόν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι τράπεζες μπορούν να προχωρήσουν χωρίς αυτά» τόνισε ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank.