Πριν ένα χρόνο περίπου -στις 13 Αυγούστου 2024- η μετοχή της Motor Oil βγήκε από τον δείκτη MSCI Greece Standard και ο τίτλος υποχώρησε έως τα 19 ευρώ. Τον Σεπτέμβριο του 2014 ξέσπασε πυρκαγιά στις εγκαταστάσεις στην Κόρινθο και μια μονάδα βγήκε εκτός λειτουργείας.
Σαν να μην έφτανε αυτό η κυβέρνηση επέβαλε εισφορά αλληλεγγύης από τα κέρδη του 2023 με την Motor Oil να πρέπει να πληρώσει περί τα 200 εκατ. ευρώ, ποσό που θα επιβάρυνε τα αποτελέσματα του 2024. Παράλληλα, τα περιθώρια διύλισης δεν είχαν καμία σχέση με αυτά του 2023 και πίεζαν την κερδοφορία.
Ένα χρόνο σχεδόν μετά, οι συνθήκες έχουν διαφοροποιηθεί και ο ενεργειακός όμιλος έχει κάνει μια δυναμική επιστροφή.
Τα περιθώρια διύλισης έχουν ανακάμψει μεταξύ 7-8 δολάρια το βαρέλι, η εταιρεία έχει λάβει από τις ασφαλιστικές εταιρείες αποζημίωση για τη φωτιά περί τα 60 εκατ. ευρώ και το κυριότερο είναι πως τον Σεπτέμβριο του 2025 η μονάδα που καταστράφηκε πριν ένα χρόνο θα επαναλειτουργήσει κανονικά.
Ήδη, χάρη στο διαφορετικό μείγμα καυσίμων το διυλιστήριο έφτασε να λειτουργεί στο 90% και το Σεπτέμβριο θα επανέλθει σε full capacity.
H συμφωνία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και οι ΑΠΕ
Πρόσφατα ανακοινώθηκε και η ενεργειακή συμφωνία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Με τη συμφωνία η Motor Oil ενισχύει καθοριστικά την παρουσία της στην ηλεκτρική ενέργεια όπου είχε υποχωρήσει τα τελευταία έτη, λόγω απουσίας καθετοποιημένης παραγωγής. Πλέον αποκτά πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο προμήθειας και παραγωγής, με δυνατότητα αξιοποίησης PPA συμβολαίων.
Επίσης, ο όμιλος με τις επενδύσεις στις ΑΠΕ έχει δημιουργήσει άλλη μια πηγή εσόδων η οποία μπορεί να φτάσει το 2025 να αντιπροσωπεύει το 12% των συνολικών ebitda του ομίλου.
Με όλα αυτά η μετοχή από 19 ευρώ έχει φτάσει στα 25,8 ευρώ, τιμή που βρισκόταν τον Ιούνιο του 2024. Μάλιστα, στην επόμενη αναθεώρηση δεικτών της MSCI στις 7 Αυγούστου έχει πιθανότητες να επανενταχθεί στον δείκτη MSCI Standard Index. H Εurobank Εquities έχει αυξήσει την τιμή στόχο στα 29,9 ευρώ από 28,1 ευρώ προηγουμένως.
Το μυστικό της ανθεκτικότητας της εταιρείας είναι οι ταμειακές της ροές, που πέρσι, σε μια κακή χρονιά με μέτρια περιθώρια διύλισης και υπολειτουργία του διυλιστηρίου λόγω της φωτιάς διαμορφώθηκαν στα 439 εκατ. ευρώ.