Ξέσπασε «πόλεμος» για τη Ζώνη Ναυπηγοεπισκευής στο Πέραμα

Οι εκπρόσωποι των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων καταγγέλλουν υπαναχώρηση του ΟΛΠ από τη συμφωνία για μη ίδρυση ναυπηγείου. Στηρίζουν τον τομέα, απαντά ο ΟΛΠ.

«Πόλεμος» ξεσπάει μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) και της Cosco, καθώς η κινεζική εταιρεία φέρεται να «ανέκρουσε πρύμναν» και δεν υπογράφει το συμφωνητικό που την δεσμεύει να μην ιδρύσει ναυπηγείο στον χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος.

Οι εκπρόσωποι των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων βρέθηκαν την Παρασκευή στα γραφεία του ΟΛΠ, μετά από επίμονα αιτήματα προς την κινεζική εταιρεία να υπογράψει τη δέσμευση που είχε αναλάβει στις συναντήσεις της 10ης και 11ης Ιουνίου, ενώ από τις 26 Ιουνίου που είχε σταλεί σχέδιο του ιδιωτικού συμφωνητικού δεν είχε υπάρξει καμία ανταπόκριση από τον ΟΛΠ.

Οι εκπρόσωποι των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων προειδοποιούν πως οδεύουν τα πράγματα σε σύγκρουση, καθώς τα περιθώρια διαλόγου έχουν τελειώσει. Σημειώνουν την ασυνέπεια των στελεχών του ΟΛΠ, που άλλαξαν γνώμη μέσα σε 3 μήνες και προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) Βασίλης Κανακάκης σε δηλώσεις του ανέφερε ότι «από σήμερα ξεκινάει πόλεμος και θα δούμε ποιος θα μείνει και ποιος θα φύγει από το λιμάνι».

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΣΕΝΑΒΙ, ο Πρόεδρος του ΟΛΠ YU Zeng Gang και ο Διευθύνων Σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος Ζhang Anming δήλωσαν απερίφραστα και ανερυθρίαστα, ότι υπαναχωρούν από όσα είχαν συμφωνήσει.

Μετά την δήλωση αυτή, οι Πρόεδροι των Ελληνικών Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων, δηλώνουν ότι η ανάρμοστη συμπεριφορά των Κινέζων και των ελαχίστων Ελλήνων συνεργατών τους, δεν επιτρέπει πλέον καμία γέφυρα επικοινωνίας μαζί τους. «Κατάντησαν τον Οργανισμό του πρώτου λιμένος της χώρας μας αναξιόπιστο», τονίζουν.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως «μετά τις εξελίξεις αυτές θα συνέλθουν σήμερα τα Διοικητικά Συμβούλια των Επιχειρήσεων της Ναυπηγοεπισκευής για να αποφασίσουν τον προγραμματισμό και οργάνωση των περαιτέρω ενεργειών τους. Μεταξύ αυτών, μεγάλες κινητοποιήσεις των ελληνικών επιχειρήσεων με την υποστήριξη και άλλων φορέων του ευρύτερου Πειραιά, μέχρι να αποδεχθούν και να συνετιστούν με τους όρους σύμβασης παραχώρησης και πραγματικούς επενδυτικούς στόχους».

Τι απαντάει ο ΟΛΠ

Η Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε., κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, επενδύει με συνέπεια στις υποδομές ναυπηγοεπισκευής με πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος ως προτεραιότητα του επενδυτικού της σχεδίου. Από το 2016, έχει υλοποιηθεί μια σειρά επενδύσεων και επιτευγμάτων, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΟΛΠ.

Η ΟΛΠ Α.Ε. έχει επενδύσει τέσσερα εκατομμύρια ευρώ για να αποκαταστήσει τις λειτουργικές δυνατότητες δύο πλωτών δεξαμενών που είχαν αναστείλει μερικώς τις δραστηριότητές τους με αρνητικές συνέπειες όπως τη συνεχή μείωση της ανταγωνιστικότητάς τους.

Παράλληλα, μέσω διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού έγινε επένδυση μιας ακόμη πλωτής δεξαμενής με το όνομα «Πειραιάς ΙΙΙ», χωρητικότητας 80.000 τόνων η οποία τέθηκε σε λειτουργία και έχει εξυπηρετήσει 80 πλοία έως τώρα. Η νέα πλωτή δεξαμενή εξασφάλισε τη δυνατότητα να επισκευάζονται μεγάλα εγχώρια πλοία της ακτοπλοΐας και πλοία τύπου Panamax που στο παρελθόν έπρεπε να εξυπηρετηθούν στην Τουρκία ή σε άλλες χώρες. Επιπλέον, η ΟΛΠ Α.Ε. κατάφερε να ανακτήσει ένα ασφαλές περιβάλλον στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος μέσω της αναβάθμισης των εγκαταστάσεων ασφαλείας και της απόρριψης επικίνδυνων υλικών που είχαν συσσωρευτεί εκεί για πολλά χρόνια.

Η πραγματοποιηθείσα επένδυση, άνω των 32 εκατομμυρίων ευρώ στο πρώτο στάδιο, έχει επιφέρει πολύτιμα και μετρήσιμα αποτελέσματα στην τοπική βιομηχανία επισκευής πλοίων. Τα επισκευαζόμενα πλοία στις δεξαμενές αυξήθηκαν από 69 το 2016 σε 108 το 2019, αύξηση κατά 56% και τα πλοία που παραβάλλουν στις επισκευαστικές θέσεις αυξήθηκαν σε 292 από 233, αύξηση κατά 25%. Το 2020, παρά την πρόκληση του COVID-19, οι εργασίες επισκευής πλοίων εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται, τα επισκευαζόμενα πλοία θα αυξηθούν σε 130, σχεδόν διπλάσια από το 2016. Με βάση τα παραπάνω, επιβεβαιώνεται η ανάκαμψη της βιομηχανίας επισκευής πλοίων. Σημειώνεται ότι οι εργασίες ναυπηγοεπισκευής παρέχονται από τις τοπικές ιδιωτικές εταιρείες επισκευής πλοίων με συνεργεία που παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.

Πρόσφατα, η ΟΛΠ Α.Ε. δημοσίευσε έναν νέο διαγωνισμό έργου με προϋπολογισμό άνω των είκοσι εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση της υποδομής και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων για τη βελτίωση της παραγωγικότητάς τους και την πλήρη κάλυψη των αναγκών τροφοδοσίας και παροχής νερού και ρεύματος στη ζώνη επισκευής πλοίων. Η συνεχής αυτή ανάπτυξη που έχει επιτευχθεί από τον ΟΛΠ, έχει άμεση συμβολή στους τοπικούς φορείς, στην αύξηση των εργασιών τους και στην περαιτέρω δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στις τοπικές κοινωνίες.

Η Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε. επιδιώκει με συνέπεια τη συνεργασία με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (επαγγελματικές ενώσεις, συνδικάτα εργαζομένων και όλους τους σχετικούς φορείς) για την αναβίωση της βιομηχανίας επισκευής πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά με απώτερο στόχο ο Πειραιάς να γίνει σταδιακά ένα από τα κύρια κέντρα της Μεσογείου στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.

Η ΟΛΠ Α.Ε. έχει τη βούληση να διατηρήσει ανοιχτή επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους φορείς για την ανεύρεση των καλύτερων δυνατών επιχειρηματικών λύσεων με στενή συνεργασία και με σαφή στόχο η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία του Πειραιά να εξασφαλίσει σταδιακά περαιτέρω ευημερία με αμοιβαία οφέλη για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
 
Η ΟΛΠ Α.Ε. ως εισηγμένη εταιρεία στο Χρηματιστήριο Αθηνών, θα λειτουργεί και θα προστατεύει διαρκώς τα συμφέροντα των Μετόχων στα πλαίσια της Σύμβασης Παραχώρησης με το Κράτος, της Νομοθεσίας για τις εισηγμένες Εταιρείες και σύμφωνα με τους ισχύοντες Ελληνικούς και Ευρωπαϊκούς νόμους.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δεν σκοπεύει ο ΟΛΠ να κατασκευάσει ναυπηγείο στη Ζώνη του Περάματος

Λουκέτο σε 2.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις οδηγώντας χιλιάδες εργαζόμενους στην ανεργία θα προκαλέσει το ναυπηγείο που θέλει να κατασκευάσει η COSCO στη ζώνη του Περάματος σύμφωνα με τους ναυτεργάτες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ΤΕΚΑΛ ανάδοχος του έργου επέκτασης του επιβατικού λιμένα του ΟΛΠ

Πρόκειται για τον νέο προβλήτα κρουαζιέρας, που είναι μία από τις υποχρεωτικές επενδύσεις του συνολικού επενδυτικού σχεδίου της COSCO για τον ΟΛΠ. Οι εργασίες κατασκευής έχουν χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 32 μήνες.