ΓΔ: 1440.86 -0.54% Τζίρος: 55.63 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:41:41 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Πέρασαν στο «συν» οι πωλήσεις της Jumbo τον Σεπτέμβριο

Ενώ στο 9μηνο καταγράφεται πτώση πωλήσεων κατά 9,3%, λόγω των επιδράσεων της πανδημίας, τον Σεπτέμβριο σημειώθηκε μικρή αύξηση (1,2%) σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019.

Αρκετά βαρύ είναι το πλήγμα που προκαλεί η πανδημία του κορονοϊού στα μεγέθη της αλυσίδας λιανεμπορίου Jumbo, με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 9,3% στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2020. Παρά τις δυσκολίες, όμως, τον Σεπτέμβριο, μήνα μεγάλης βαρύτητας για την εταιρεία λόγω της έναρξης του σχολικού έτους, οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 1,2% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εισηγμένη εταιρεία ακόμη και ο παραδοσιακά θετικός γι' αυτήν Σεπτέμβριος, λόγω της έναρξης της σχολικής χρονιάς, ήταν φέτος εντελώς διαφορετικός, καθώς υπήρξε αβεβαιότητα για το πότε ακριβώς θα ξεκινήσει η λεıτουργία των σχολείων, ενώ παράλληλα έχει αλλάξει σημαντικά και η συμπεριφορά των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τη Jumbo το 2020 ξεκίνησε θετικά καθώς τον Ιανουάριο υπήρξε αύξηση πωλήσεων 13% και τον Φεβρουάριο κατά 23%, όμως καταγράφηκε πλήρης αντιστροφή αυτής της εικόνας τον Μάρτιο με πτώση πωλήσεων 51%, καθώς ήταν ο πρώτος μήνας επιβολής πλήρους lockdown. Οι πωλήσεις σημείωσαν πραγματική «βουτιά» τον Απρίλιο, καθώς υποχώρησαν 86%, ενώ τον Μάιο ενισχύθηκαν 13,6%. Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος παρέμειναν σε θετική τροχιά σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά +5,8% και κατά +8% περίπου αντίστοιχα. Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού.

Η ανακοίνωση της εταιρείας 

Παραδοσιακά, ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας «επιστροφής στο σχολείο» που για το σύνολο του δικτύου καταστημάτων JUMBO συνεπάγεται θεαματική αύξηση της επισκεψιμότητας και σημαντική αύξηση του τζίρου.

Φέτος, ο Σεπτέμβριος ήταν διαφορετικός. Στην αγορά επικρατούσε νευρικότητα και αβεβαιότητα η οποία σε ένα βαθμό οφείλεται στο ισχυρό δεύτερο κύμα της πανδημίας αλλά και στην μεγάλη αναστάτωση στον χώρο της εκπαίδευσης. Η μετατόπιση της έναρξης της σχολικής περιόδου και οι κατά τόπους περιορισμοί ουδόλως συνέβαλαν στην ομαλή λειτουργία της αγοράς. Αντιθέτως, προκάλεσαν σπασμωδικές αντιδράσεις από την πλευρά των καταναλωτών με αντίστοιχη αυξομείωση του κύκλου εργασιών στις διάφορες περιοχές.

Ανακεφαλαιώνοντας τη μέχρι τώρα πορεία του 2020 :

  • Οι πωλήσεις του Ιανουαρίου κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου +13%.
  • Τον Φεβρουάριο 2020 ο τζίρος αυξήθηκε κατά +23%, σε σύγκριση με το 2019.
  • Οι πωλήσεις του Μαρτίου, για τον Όμιλο, κατέγραψαν μείωση κατά -51% περίπου επηρεαζόμενες από τις κατά τόπους κυβερνητικές αποφάσεις για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας.
  • Τον Απρίλιο, με τα περισσότερα καταστήματα να παραμένουν κλειστά και τα υπόλοιπα απλώς να υπολειτουργούν χάθηκε οριστικά και η Πασχαλινή περίοδος. Οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση (-86%), σε σύγκριση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
  • Ο Μάιος έφερε την σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας. Με τα περισσότερα καταστήματα να λειτουργούν σε Ελλάδα και τα τρία από τα πέντε στην Κύπρο, σε συνδυασμό με την βαθμιαία άρση των περιορισμών κίνησης σε Βουλγαρία και Ρουμανία, οι πωλήσεις του Ομίλου ωθούνται σε διψήφια ανάπτυξη (+13,6%) για τον μήνα αυτό.
  • Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος παρέμειναν σε θετική τροχιά σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά +5,8% και κατά +8% περίπου αντίστοιχα.
  • Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού.
  • Ο Σεπτέμβριος 2020, έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά +1,2% περίπου, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2019.

Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις για τον Όμιλο κατά το σύνολο των πρώτων 9 μηνών εμφανίζονται μειωμένες κατά -9,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στόχος η αύξηση τζίρου και κερδών 8 -10% το 2024 για την Jumbo

Η εταιρεία δεσμεύεται για διατήρηση των τιμών των προϊόντων, σε επίπεδα συμβατά με την εξέλιξη των εισοδημάτων των καταναλωτών και συνεχής επιβράβευση των μετόχων-συνεταίρων, για την επενδυτική τους εμπιστοσύνη.