ΓΔ: 1381.84 0.06% Τζίρος: 10.51 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:06:31 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Ουδέν σχόλιον από την Ελλάκτωρ για τις μετοχικές αλλαγές

Απέφυγε η διοίκηση Καλλιτσάντση να αναφερθεί στα σενάρια των τελευταίων εβδομάδων κατά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές. Επιβεβαίωσε ότι οι τράπεζες ζήτησαν αύξηση κεφαλαίου της Άκτωρ.

Κανένα σχόλιο δεν έκανε χθες η διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για τον καταιγισμό σεναρίων που κυκλοφορούν εδώ και εβδομάδες και αφορούν πιθανές μετοχικές αλλαγές. Το ενδιαφέρον είναι πως δεν υπήρξε και κάποια σχετική ερώτηση από τους αναλυτές που συμμετείχαν, αφού όλοι επικεντρώθηκαν στα σχέδια του ομίλου για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), στην κυκλοφορία της Αττικής Οδού και στα κεφάλαια που «καίει» κάθε τρίμηνο ο τομέας κατασκευών, δηλαδή η ΑΚΤΩΡ.

Στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ θεωρούν πως η ΑΚΤΩΡ βρίσκεται «πολύ κοντά στο breakeven», κάτι που θα συμβεί το 2021 αφού στηρίχθηκε με σχεδόν 400 εκατ. ευρώ από τη μητρική εταιρεία στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αναστ. Καλλιτσάντσης είπε, για άλλη μία φορά, πως η εικόνα που συνάντησε η διοίκηση που επικράτησε στη διαμάχη με τους κ.κ. Λεωνίδα Μπόμπολα και Δημήτρη Κούτρα πριν από 2,5 χρόνια «ήταν πολύ χειρότερη από το αναμενόμενο» στις κατασκευές. Τα περισσότερα προβλήματα εντοπίστηκαν στη διεθνή δραστηριότητα στην κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων.

Οι αναλυτές επέμειναν για τα κεφάλαια που «καίει» η ΑΚΤΩΡ και για τις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες ώστε να εξασφαλίσει κεφάλαια κίνησης. Η απάντηση της διοίκησης ήταν πως οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται με τις τράπεζες να έχουν ζητήσει αύξηση κεφαλαίου της ΑΚΤΩΡ με κεφάλαια της μητρικής εταιρείας.

Στην Αττική Οδό, η κυκλοφορία είχε ισορροπήσει μετά την πρώτη καραντίνα και τον Αύγουστο ήταν μειωμένη μόλις 7% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2019. Όμως, από τον Σεπτέμβριο άρχισε νέα πτώση λόγω των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας. Τον Νοέμβριο, με τη δεύτερη καραντίνα, η μείωση φτάνει το 50%, αλλά είναι σημαντικά βελτιωμένη η εικόνα από την πρώτη καραντίνα που η κυκλοφορία υποχώρησε κατά σχεδόν 75%.

Αρκετές ερωτήσεις έγιναν για τη συμφωνία με την πορτογαλική EDPR, που αφορά την ανάπτυξη νέων αιολικών πάρκων συνολικής ισχύος 900 MW. Ο κ. Καλλιτσάντσης είπε πως επειδή είναι μεγάλα αιολικά θα έχουν καλύτερες δυνατότητες διαπραγμάτευσης τιμών. Η συνολική επένδυση, όπως έχει ανακοινωθεί, φτάνει το ένα δισ. ευρώ.

Οι ανακοινώσεις για τα αποτελέσματα και τον τομέα κατασκευών

Τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η Ελλάκτωρ έδειξαν ότι οι καθαρές ζημιές (μετά από φόρους και δικαιωμάτα μειοψηφίας) ήταν αυξημένες στα 53,8 εκατ. ευρώ στο 9μηνο, ενώ οριακή ήταν η κερδοφορία προ φόρων, που διαμορφώθηκε σε 1 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται τα έξοδα αναδιάρθρωσης, με την προσθήκη των οποίων το αποτέλεσμα γίνεται ζημιογόνο (-24,9 εκατ. ευρώ).

Σε ό,τι αφορά τον κατασκευαστικό τομέα, οι ζημιές προ φόρων ανήλθαν σε 58,9 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα,

  • Το 9μηνο 2020 ο κλάδος της Κατασκευής παρουσίασε έσοδα €375 εκατ., μειωμένα κατά 49% (ή €362 εκατ.) έναντι εσόδων €737 εκατ. το 9μηνο 2019, κυρίως λόγω μειωμένης κατασκευαστικής δραστηριότητας, καθώς ο Όμιλος έχει αποφασίσει να εστιάσει γεωγραφικά στην Ελλάδα και στη Ρουμανία, στο πλαίσιο της στρατηγικής για επιστροφή στην κερδοφορία.
  • Το προσαρμοσμένο EBITDA του κλάδου της Κατασκευής διαμορφώθηκε σε -€23,5 εκατ. το 9μηνο 2020 (ή -€43,2 εκατ. συμπεριλαμβανομένων των μη επαναλαμβανόμενων εξής στοιχείων: απομείωση €12,8 εκατ. λόγω πώλησης μη-λειτουργικών ακινήτων, ζημιά €6,5 εκατ. από αποχώρηση έργου από τη Βραζιλία και €0,4εκατ. κόστους αναδιάρθρωσης) έναντι - €19,2 εκατ. το 9μηνο 2019.
  • Το 9μηνο 2020 οι ζημιές προ φόρων ήταν €58,9 εκατ. έναντι ζημιών €35,6 εκατ. το 9μηνο 2019. Τα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνουν κέρδος €6,9 εκατ. από την πώληση της Hellas Gold που έχουν καταγραφεί στα Λοιπά Συνολικά Εισοδήματα το 2ο τρίμηνο του 2020.
  • Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΑΚΤΩΡ και των θυγατρικών της ανήλθε στις 30.09.2020 σε €1,8 δισ., εκ των οποίων €1,63 δισ. αντιστοιχούν σε συμβάσεις που υπεγράφησαν πριν τις 30.09.2020. Επιπλέον μετά τις 30.09.2020 εξασφαλίσθηκαν νέα έργα ύψους €203 εκατ., οι συμβάσεις των οποίων έχουν υπογραφεί ή αναμένεται να υπογραφούν.
  • Το πλάνο μετασχηματισμού του Κλάδου Κατασκευής κατά την περίοδο 2020-2023 θα προσφέρει όφελος για τον Όμιλο περίπου €100 εκατ. Από αυτά περίπου €30 εκατ. εκτιμάται η μείωση του κόστους πωληθέντων από το νέο Κέντρο Προμηθειών Ομίλου, €32 εκατ. από μείωση των δαπανών προσωπικού, και περίπου €38 εκατ. από διάθεση μη-λειτουργικών περιουσιακών στοιχείων και εισπράξεις παλαιών απαιτήσεων.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η «μάχη» της Ελλάκτωρ για την Αττική Οδό: Έργο «κλειδί» για την επόμενη ημέρα

Κρίσιμη για το μέλλον του ομίλου θεωρεί η διοίκηση της Ελλάκτωρ τη διατήρηση της Αττικής Οδού στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων. Σκληρός ανταγωνισμός στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, αναμένονται τουλάχιστον επτά διεκδικητές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πίσω στα κέρδη η ΑΚΤΩΡ το α' τρίμηνο 2022 μετά τις ζημιές των 470 εκατ.

Αποδίδει καρπούς η προσπάθεια ανάταξης του κατασκευαστικού τομέα της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, υποστηρίζει ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ, Χρ. Παναγιωτόπουλος. Τι λέει για τα νέα έργα, το κτήμα Καμπά και την κόντρα των μετόχων.
ellaktor_office
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία και η νέα αντιπαράθεση με τους εφοπλιστές

Δημοσιεύματα του τύπου στη Ρουμανία εμπλέκουν τον όμιλο σε υποθέσεις διαφθοράς κατά την περίοδο της προηγούμενης διοίκησης και ανεβάζουν το θερμόμετρο της αντιπαράθεσης Reggeborgh - εφοπλιστών.