ΓΔ: 792.38 0.63% Τζίρος: 84.54 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
clickaway-emporio-katastimata-magazia
Φώτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Οι νέοι παίκτες στο click away και ποιοι είναι σίγουρα κερδισμένοι

Μεγάλα ονόματα του λιανεμπορίου μπαίνουν στο παιχνίδι, αλλά οι μόνοι που κερδίζουν σίγουρα είναι οι εταιρείες ταχυμεταφορών, που αποφεύγουν φόρτο. Εκτίναξη τζίρου στο ηλεκτρονικό εμπόριο από 6,2 σε 15 δισ. ευρώ.

Σε εξίσωση με πολλές μεταβλητές εξελίσσεται η υπόθεση της «παράδοσης εκτός» (click away), η οποία βρίσκεται σε ισχύ για το λιανεμπόριο από τις 13 Δεκεμβρίου. Η διαδικασία είναι σχετικά απλούστερη για τα καταστήματα που εμπορεύονται είδη εύκολα συσκευάσιμα, τα οποία μπορεί κανείς να αγοράσει από την οθόνη του υπολογιστή του χωρίς δισταγμό, σε αντίθεση με τους εμπόρους που διαθέτουν είδη όπως ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ, τα οποία ο πελάτης θα πρέπει να δοκιμάσει προτού προχωρήσει σε αγορά. 

Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Business Daily ότι η όλη διαδικασία είναι περισσότερο επιβαρυντική πάρα χρήσιμη, επιβεβαιώνοντας και τις αρμόδιες πηγές του υπουργείου που αναφέρουν ότι το σύστημα της «παράδοσης εκτός» αποφασίστηκε αποκλειστικά και μόνο για λόγους αποσυμφόρησης των εταιρειών ταχυμεταφορών, χωρίς να υποκαθιστά σε καμιά περίπτωση την ομαλή λειτουργία του εμπορίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εταιρείες ταχυμεταφορών ακόμη επεξεργάζονται παραγγελίες που έγιναν στη διάρκεια της Black Friday, ενώ οι περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις είχαν προπαραγγείλει εμπορεύματα εκτιμώντας ότι, μετά την καραντίνα του Νοεμβρίου, θα μπορούσαν να επανέλθουν σε ομαλή λειτουργία τον Δεκέμβριο, σενάριο που τελικά δεν επιβεβαιώθηκε. 

Για τις μικρές επιχειρήσεις, οι τηλεφωνικές παραγγελίες αποτελούν ένα εργαλείο τόνωσης των πωλήσεων τους σε μία περίοδο μηδενικού τζίρου, ενώ για τις μεγαλύτερες που διαθέτουν ήδη οργανωμένα e-shop, το click away προστίθεται στις επιλογές που έχει ο πελάτης. Αρκετές επιχειρήσεις, πάντως, ακόμη εξετάζουν το ενδεχόμενο εισόδου τους στην σχετική διαδικασία, ζυγίζοντας τα θετικά και τα αρνητικά της υπόθεσης. Ακόμη όμως και για μεγάλες εταιρείες οι οποίες ξεκίνησαν ήδη από την Κυριακή τις σχετικές παραδόσεις στο πεζοδρόμιο, τα πράγματα είναι αρκετά περίπλοκα, με αρκετές ιστοσελίδες να αδυνατούν να επεξεργαστούν αιτήματα νέων παραγγελιών, και αρκετές τηλεφωνικές γραμμές απλώς να μη λειτουργούν.

Από σήμερα εισέρχονται στην λογική του click away τα Αττικά Πολυκαταστήματα, τα οποία έως τώρα εξυπηρετούσαν με τηλεφωνικές παραγγελίες και μέσω του e-shop. Αξίζει να σημειωθεί ότι, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις αυξημένες παραγγελίες, η εταιρεία αξιοποιεί ακόμη και υπηρεσίες ταξί προκειμένου τα προϊόντα να φτάσουν στους πελάτες της το συντομότερο δυνατόν. Σε φάση εξέτασης της πρακτικής εφαρμογής του μέτρου βρίσκεται η διοίκηση του ισπανικού ομίλου Inditex στην Ελλάδα, στοχεύοντας μέχρι το τέλος της εβδομάδας το σύνολο των αλυσίδων που ελέγχει, με προεξέχουσα τη Zara, να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει και με αυτό τον τρόπο. Η επιλογή της παραλαβής από το κατάστημα ήταν ήδη διαθέσιμη στα ηλεκτρονικά καταστήματα των αλυσίδων της Inditex, ωστόσο οι νέοι κανονισμοί για παραλαβή εκτός καταστήματος υπαγορεύουν και τις αντίστοιχες προσαρμογές εκ μέρους του προσωπικού. 

Άμεση ήταν η ανταπόκρισή της αλυσίδας Hondos Center στην πρωτοβουλία της «παράδοσης εκτός», καθώς είχε ήδη συσσωρεύσει μεγάλο όγκο παραγγελιών στο eShop της. Ωστόσο και σ' αυτή την περίπτωση δεν λείπουν τα προβλήματα σε ό,τι αφορά τις τηλεφωνικές γραμμές, καθώς η ζήτηση είναι μεγάλη και το τηλεφωνικό κέντρο αδυνατεί να ανταποκριθεί. Ανάλογα είναι τα προβλήματα και σε ό,τι αφορά την αλυσίδα παιχνιδιών Μουστάκας, η οποία είχε σπεύσει ήδη από το Σαββατοκύριακο να καλέσει τους πελάτες της να επικοινωνήσουν με τα καταστήματα που τους εξυπηρετούν ώστε να κάνουν τις παραγγελίες τους. Έως και χθες ωστόσο, η ιστοσελίδα της αλυσίδας ήταν υπερφορτωμένη. 

Σε διερεύνηση της πρακτικής εφαρμογής της «παράδοσης εκτός» βρίσκεται και ο όμιλος Fais, ο όποιος ελέγχει εκτενές δίκτυο καταστημάτων γνωστών brands στη χώρα μας. Προς το παρόν, ο όμιλος έχει θέσει σε λειτουργία την υπηρεσία door to door service για την αλυσίδα υποδημάτων «Καλογήρου» εντός της Αττικής, στοχεύοντας στην εξυπηρέτηση των πελατών του σε διάστημα τριών εργάσιμων ημερών. Η αλυσίδα καλλυντικών Sephora αλλά και η μπουτίκ Louis Vuitton καλούν επίσης τους πελάτες τους να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά ώστε να κάνουν τις παραγγελίες τους και να τις παραλάβουν εκτός του καταστήματος, ενώ στον αντίποδα η σουηδική αλυσίδα fast fashion H&M εμμένει στην συνηθισμένη λειτουργία του e-shop της, προειδοποιώντας μάλιστα τους επισκέπτες της για καθυστερήσεις στις παραδόσεις. 

Σε κάθε περίπτωση, εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου συμφωνούν στο ότι η νέα πρακτική θα βοηθήσει στην πάταξη της φοροδιαφυγής, αλλά προειδοποιούν ότι ο Φεβρουάριος θα είναι πολύ σκληρός για τις επιχειρήσεις, οι οποίες θα βρεθούν αντιμέτωπες με αυξημένα αποθέματα και διογκωμένες υποχρεώσεις. Εξίσου βέβαιο είναι ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία ραγδαία μετάλλαξη του επιχειρείν στην Ελλάδα.

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεισέφερε πέρσι τζίρο ύψους 6,2 δισ. ευρώ, για να φτάσει φέτος μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου τα 15 δισ. ευρώ. Ωστόσο, από τις 750.000 εγγεγραμμένες επιχειρήσεις της ΓΣΕΒΕΕ, μόλις το 17% εκτιμάται ότι μπορούν να υποστηρίξουν την ψηφιακή τους παρουσία, ώστε να αποκομίσουν τα ανάλογα οφέλη. Στο πλαίσιο αυτό, ο τζίρος του φετινού Δεκεμβρίου εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένος έως και 70% συγκριτικά με πέρσι, ενώ οι ετήσιες απώλειες για το εμπόριο φέτος εκτιμώνται σύμφωνα με την ΓΣΕΒΕΕ σε 30 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kiko Milano, Kallintika, Makigiaz
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δύο νέα καταστήματα Kiko Milano από τον Όμιλο Φάις στη Θεσσαλονίκη

Στο τέλος του 2019 λειτουργούσαν περίπου 900 καταστήματα ΚΙΚΟ Milano στον κόσμο και ο κύκλος πωλήσεων του brand ξεπερνούσε τα 588 εκατ. ευρώ. Ο Όμιλος Φάις ανέλαβε το Master–franchising. για Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τριπλασιασμός ηλεκτρονικών πωλήσεων για τα Αττικά Πολυκαταστήματα

Η εκτίναξη των μεγεθών του ηλεκτρονικού καταστήματος του ομίλου αποδίδεται στην στροφή των καταναλωτών στο ψηφιακό κανάλι και στον εμπλουτισμό της προϊοντικής γκάμας. Στο -30% η πτώση πωλήσεων για το 2020.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς κερδίζει η Φουρλής το στοίχημα των ηλεκτρονικών πωλήσεων

Με ατού την εμπιστοσύνη που έχουν καταναλωτές στο δίκτυο καταστημάτων, ο όμιλος Φουρλή κινείται προς το διπλασιασμό των πωλήσεων από το ηλεκτρονικό κανάλι, με καλές επιδόσεις από IKEA και Intersport.