ΓΔ: 932.96 2.15% Τζίρος: 88.27 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Εμπόριο, ψώνια, μαγαζια, καταναλωτες
Φωτο: Shuttetostock

Φοβούνται πλήγμα στον τζίρο οι έμποροι με τα μέτρα για ανεμβολίαστους

Για άδικες και ανεφάρμοστες εξαγγελίες που θα επιδεινώσουν το οικονομικό περιβάλλον κάνει λόγο ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Στ. Καφούνης, μιλώντας στο Business Daily.

«Έμποροι στα πρόθυρα νευρικής κρίσης» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος της εβδομάδας που διανύουμε για την αγορά, μετά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για την επιβολή περιορισμών στην πρόσβαση των ανεμβολίαστων πολιτών σε εμπορικά καταστήματα και εστίαση, στο ξεκίνημα δε ενός μήνα ιδιαίτερα κρίσιμου για τις λιανικές πωλήσεις.

Στο σύνολό τους οι εκπρόσωποι των εμπόρων αντιδρούν, με χαρακτηριστική την ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, ο οποίος κάνει λόγο για «στοχοποίηση του λιανεμπορίου, που αποτελεί τον μεγαλύτερο εργοδότη της χώρας». Στην ίδια ανακοίνωση, σημειώνεται ότι «η αιφνίδια αυτή απόφαση δημιουργεί και την δυσάρεστη αίσθηση ότι οι μικρές και μεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις δεν βρίσκονται στο αύριο της ελληνικής οικονομίας». 

Στο ίδιο κλίμα, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών σημειώνει ότι το «μέτρο θα επιδεινώσει το οικονομικό περιβάλλον, σε μία περίοδο που επανέρχεται σταδιακά η αισιοδοξία στην αγορά». Ο πρόεδρος του ΕΣΑ, κ. Σταύρος Καφούνης, σημειώνει στο Business Daily ότι οι εξαγγελίες είναι άδικες και ανεφάρμοστες, ιδιαίτερα καθώς εξαιρούν τα καταστήματα τροφίμων, αλλά και δεδομένου ότι «όλοι έχουν συμφωνήσει ότι το εμπόριο ουδέποτε αποτέλεσε εστία μετάδοσης του covid-19 και κανείς δεν αμφισβήτησε το ασφαλές περιβάλλον εντός των καταστημάτων». 

Ο κ. Καφούνης περαιτέρω σημειώνει ότι αναμένεται η εξειδίκευση των μέτρων κι έπειτα οι έμποροι θα επανατοποθετηθούν, τονίζοντας παράλληλα ότι η χρονική στιγμή εξαγγελίας τους είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις σε εξέλιξη και την εβδομάδα της Black Friday και Cyber Monday ενόψει στο τέλος του μήνα.

«Η αγοραστική κίνηση τον Οκτώβριο ήταν απογοητευτική σε γενικές γραμμές και οι πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου έδειξαν μία δυναμική που όμως τώρα, τίθεται εν αμφιβόλω», καταλήγει ο ίδιος, υπενθυμίζοντας ότι η περσινή αντίστοιχη περίοδος κινήθηκε στην σκιά των lockdown, με ό,τι αυτό συνεπάγετο για τις πωλήσεις των εμπόρων.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος, κ. Βασίλης Μασσέλος, επισημαίνει ότι οι νέες εξαγγελίες θα έχουν αρνητική επίπτωση στην αγορά, σε μία στιγμή που τα πράγματα έδειχναν να ομαλοποιούνται, ενώ χαρακτηρίζει πραγματικό στοίχημα για την κυβέρνηση συνολικά το κατά πόσον θα έχουν άμεσο και μετρήσιμο αποτέλεσμα στην εξέλιξη του εμβολιαστικού προγράμματος. 

Για μέτρα τα οποία ήδη εφαρμόζονται στις γειτονικές βαλκανικές χώρες, όπου η κατάσταση είναι πολύ πιο επιβαρυμένη από υγειονομική σκοπιά κάνουν λόγο, τέλος, πηγές κοντά στη διοίκηση του ομίλου Jumbo. Σημειώνουν ωστόσο ότι αναπόφευκτα η εφαρμογή τους και στην χώρα μας θα οδηγήσει σε συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, υπογραμμίζοντας εντούτοις ότι η δημόσια υγεία είναι πάνω από όλα, καθώς κι ότι αναμένεται η εξειδίκευση των εξαγγελθέντων μέτρων τις επόμενες ημέρες. Ερωτηματικό παραμένει πάντως η εξέλιξη του τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου τις προσεχείς εβδομάδες, όταν και θα έχουν σε τεθεί σε εφαρμογή οι νέες ρυθμίσεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κάτω από τον πήχη του '19 ρίχνει η Όμικρον τον τζίρο στις γιορτές

Η τρέχουσα εβδομάδα παραμένει κρίσιμη, ωστόσο οι προηγούμενες ημέρες απέτυχαν να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου, ενώ το κλίμα επιβάρυνε η μεγάλη έξαρση των κρουσμάτων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλύπτει το 2022 η αγορά καλλυντικών τις απώλειες από το 2020

Ο τζίρος στην εγχώρια αγορά καλλυντικών ενισχύεται κατά 8% φέτος συγκριτικά με πέρσι, ενώ για το 2022 οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν περαιτέρω κατά 5,8%. Έμφαση των ελληνικών εταιρειών στις εξαγωγές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χριστούγεννα με ρεκόρ πληθωρισμού: Κόβουν τις δαπάνες οι καταναλωτές

Φέτος θα χαθεί περίπου το 20% του εορταστικού τζίρου στα εμπορικά καταστήματα. Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές προγραμματίζουν να δαπανήσουν λιγότερο από 100 ευρώ, σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΛΠΕ.