ΓΔ: 909.16 0.56% Τζίρος: 50.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ανοίγει νέα καταστήματα η Inditex κόντρα στην κρίση του εμπορίου

Σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη ετοιμάζεται να θέσει σε λειτουργία μέσα στο 2021 ο ισπανικός όμιλος fast fashion, ενώ μεγάλη αύξηση πωλήσεων καταγράφεται και μέσω του ψηφιακού καταστήματος.

Στην αναβάθμιση του δικτύου καταστημάτων του επενδύει ο ισπανικός όμιλος fast fashion, Inditex, στη χώρα μας και το 2021. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο εμπορικός κόσμος λόγω της πανδημίας και την κάμψη της αγοραστικής κίνησης σε ποσοστό έως και 50% συγκριτικά με πέρσι, ο όμιλος προχωράει στο άνοιγμα νέων σημείων που θα εξυπηρετούν καλύτερα τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών. 

Ειδικότερα, προγραμματίζεται το άνοιγμα τεσσάρων νέων καταστημάτων μέσα στο 2021, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη, ενώ παράλληλα θα κλείσουν κάποια παλιότερα και μικρότερα καταστήματα τα οποία δεν ανταποκρίνονται πλέον στο νέο μοντέλο που προωθεί η Zara για τα καταστήματα της. Ιδιαίτερη προσοχή αποδίδεται και στην αλυσίδα Oysho, η οποία γνωρίζει μεγάλη επιτυχία όχι μόνον χάριν στα εσώρουχα αλλά και στις συλλογές athleisure που διαθέτει, και οι οποίες συνδυάζουν μόδα και αθλητικές προδιαγραφές που ικανοποιούν τις ανάγκες των καταναλωτών. 

Το νέο μοντέλο του ισπανικού ομίλου προκρίνει τα μεγάλα καταστήματα, όπως είναι αυτό που λειτουργεί στο εμπορικό κέντρο Smart Park, συνολικού εμβαδού 3.500 τμ και στο οποίο διατίθενται όλες οι συλλογές Zara, για άνδρες, γυναίκες και παιδιά. Τα νέα σημεία που θα εγκαινιαστούν μέσα στο τρέχον έτος θα είναι τεχνολογικά αναβαθμισμένα, εισάγοντας καινοτομίες που ήδη εμφανίστηκαν στο νέο κατάστημα της αλυσίδας στο Ηράκλειο της Κρήτης, το περασμένο καλοκαίρι, όπως η τεχνολογία RFID γα την άμεση εύρεση προϊόντων αλλά και η υπηρεσία Online Silo που επιτρέπει στον πελάτη να κάνει την παραγγελία του ηλεκτρονικά μέσα στο κατάστημα και να την παραλάβει άμεσα. 

Σε ό,τι αφορά πάντως την πρακτική του click inside που τελικώς εγκαταλείπεται από σήμερα, σύμφωνα και με τις νέες οδηγίες της Πολιτείας,  έγιναν προσπάθειες από τον ισπανικό κολοσσό στην αρχή της εβδομάδας ώστε να υπάρξουν οι αναγκαίες προσαρμογές εξυπηρέτησης των πελατών μέσω εξειδικευμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Ωστόσο, αυτό κατέστη τελικώς ανέφικτο, ωθώντας έτσι την Inditex να επιστρέψει στο μοντέλο της «παράδοσης εκτός» και φυσικά των πωλήσεων μέσω του ηλεκτρονικού του καταστήματος. Ήδη πάντως οι πωλήσεις μέσω του ψηφιακού καναλιού έχουν τριπλασιαστεί τους τελευταίους μήνες, συνεισφέροντας πλέον διψήφιο ποσοστό στο σύνολο των πωλήσεων του ομίλου και στην χώρα μας (τουλάχιστον 10%-12%), χωρίς όμως αυτό να είναι συγκρίσιμο σε ετήσια βάση, δεδομένου ότι ο τζίρος την χρονιά που πέρασε ήταν σημαντικά μειωμένος συγκριτικά με το 2019. 

Η πανδημία έδρασε πάντως ως επιταχυντής εξελίξεων για την Inditex διεθνώς, αποκαλύπτοντας αδυναμίες που προϋπήρχαν. Συγκεκριμένα, ο όμιλος αποφάσισε τον τερματισμό της λειτουργίας των αλυσίδων Bershka, Pull & Bear και Stradivarius στην Κίνα (σύνολο 93 σημεία), στον απόηχο της πανδημίας, καθώς εδώ και αρκετό καιρό οι συγκεκριμένες αλυσίδες δέχονταν οξύτατο ανταγωνισμό τόσο από εγχώριους παίκτες, όσο και από διαδικτυακά καταστήματα. Εξάλλου διεθνώς, ο όμιλος πρόκειται να τερματίσει την λειτουργία συνολικά 1.200 καταστημάτων μέχρι το 2022, καθώς καλείται να αναβαθμίσει την φυσική του παρουσία στην αγορά, ώστε να ανταποκριθεί αμεσότερα στις ραγδαία μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών, δαπανώντας περί το 1 δισ ευρώ σε αυτό το εγχείρημα. 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

GAP
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αβεβαιότητα για την επόμενη ημέρα GAP - Banana Republic λόγω νομικών εμπλοκών

Το Πρωτοδικείο Αθηνών απέρριψε τη συμφωνία εξυγίανσης της Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, εταιρείας που κατέxει τα αποκλειστικά δικαιώματα χρήσης και ανάπτυξης των δυο εμπορικών σημάτων.