ΓΔ: 891.69 0.78% Τζίρος: 69.94 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Μαγνήτης» κεφαλαίων από funds οι εταιρείες του κλάδου τροφίμων

Οι παραγωγικές και εξαγωγικές προοπτικές του ελληνικού κλάδου τροφίμων προσελκύουν επενδυτικά κεφάλαια. Τι δηλώνουν στο Business Daily στελέχη των EOS Capital Partners και Elikonos 2.

Η απόφαση των funds EOS Capital Partners και Elikonos 2 S.C.A. SICAR να επενδύσουν 11 εκατ. ευρώ στην Eurocatering έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από σημαντικές επενδύσεις σε επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών, που καταδεικνύουν τις δυνατότητες του κλάδου να αυξήσει περαιτέρω το παραγωγικό και εξαγωγικό του αποτύπωμα.

Οι εξαγωγές τροφίμων και ποτών βρίσκονται στη δεύτερη θέση μετά τα καύσιμα, ο κλάδος έχει επιδείξει ιδιαίτερη ανθεκτικότητα στα χρόνια της κρίσης, ενώ στην χρονιά της πανδημίας ήταν από τους μεγάλους κερδισμένους: με αυτά τα χαρακτηριστικά, οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών προσελκύουν έντονο ενδιαφέρον από επενδυτικά funds.

«Θεωρούμε ότι ο κλάδος του FnB είναι μια αγορά που έχει πολύ ιδιαίτερες και σημαντικές προοπτικές για την οικονομία στο επερχόμενο διάστημα», σημείωσε στο Business Daily ο κ. Σωτήριος Χήνος, partner της EOS Capital που αποφάσισε να επενδύσει 7 εκατ. ευρώ στην Eurocatering. Από την πλευρά του, ο κ. Παντελής Παπαγεωργίου, partner του Elikonos 2 επισημαίνει πως ο κλάδος είναι «ζεστός» αυτή την εποχή με έντονο συναλλακτικό ενδιαφέρον «όπως είδαμε και με την πρόσφατη κίνηση της CVC να αποκτήσει την Vivartia», έχοντας επίσης σημαντικές εξαγωγικές προοπτικές.

Οι επενδυτικές κινήσεις

Η ιστορική Μινέρβα Ελαιουργικών Επιχειρήσεων που ήταν και ο προτιμητέος επενδυτής για το εργοστάσιο μεταποίησης βιομηχανικής τομάτας Pummaro της Unilever, έχει βασικούς μετόχους τα fund DIORAMA Investments Sicar S.A, Elikonos 2 και η EOS Hellenic Renaissance, τα κεφάλαια της οποίας διαχειρίζεται η EOS Capital Partner.

Στις αρχές της χρονιάς έγινε και η επένδυση ύψους 4 εκατ. ευρώ από το Elikonos 2 S.C.A. SICAR στη Mega Yeeros, ενώ το fund έχει επενδύσει και 5 εκατ. ευρώ στην Andromeda Seafood S.L., και 3 εκατ. ευρώ στην επιχείρηση Ροδούλα, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατεψυγμένων προϊόντων ζύμης και γλυκού στην Ελλάδα, με εξαγωγές σε πάνω από 40 χώρες. Για τις προοπτικές της φρέσκιας σαλάτας ο κ. Παπαγεωργίου τονίζει πως «μπορεί να ενισχυθεί η συγκεκριμένη αγορά, από την τάση που προωθείται για μια πιο υγιεινή διατροφή, Η αγορά κινείται όλο και περισσότερο σε προϊόντα που είναι τυποποιημένα, επώνυμα και είναι υψηλής ποιότητας»

H EOS Capital που διαχειρίζεται κεφάλαια 150 εκατ. ευρώ, μέχρι στιγμής έχει επενδύσει 15 εκατ. ευρώ μέσω αύξησης κεφαλαίου αποκτώντας το 20% στη βορειοελλαδίτικη βιομηχανία Agrifreda που δραστηριοποιείται στις αγορές των κατεψυγμένων λαχανικών και φρούτων, χαλβά και ταχίνι, εμφιαλωμένου νερού και προϊόντων ζαχαροπλαστικής και σοκολάτας, με περισσότερους από 1.500 ενεργούς κωδικούς προϊόντων. Το ποσό που έχει επενδύσει στη Μινέρβα ήταν 5 εκατ. ευρώ.

«Προσπαθούμε να βρούμε κι άλλες εταιρείες σε αυτό τον χώρο για να επενδύσουμε. Το FnB είναι μια αγορά με πολλές υποκατηγορίες, που τις παρακολουθούμε όλες. Σημαντικός παράγοντας είναι το πώς η εταιρεία έχει τοποθετηθεί στην συγκεκριμένη αγορά και τι προοπτικές μπορεί να έχει το προϊόν της», τονίζει ο partner της EOS Capital, που σημειώνει ότι για να προσελκύσει μια εταιρεία το επενδυτικό fund θα πρέπει να έχει έναν υγιή ισολογισμό και να έχει αποδείξει ότι μπορεί να παράγει κέρδη.

Στόχο του fund αποτελεί η υποστήριξη των ελληνικών επιχειρήσεων με όραμα και προοπτική, ώστε να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους, αλλά ταυτόχρονα να βελτιώσουν τις παραγωγικές τους δυνατότητες, να ενισχυθεί το τμήμα R&D ώστε να υπάρξουν νέα καινοτόμα προϊόντα που θα κατευθυνθούν στις αγορές του εξωτερικού, βοηθώντας έτσι και τις αποδόσεις της επένδυσης.

«Μπορεί να κάνεις ένα προϊόν το οποίο μπορεί να μην φαίνεται τόσο "trendy", αλλά να έχεις κάνει μια τόσο καλή τοποθέτηση που πραγματικά να έχεις δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για μια πολύ καλή μελλοντική πορεία, που ένας επενδυτής θα αξίζει να την υποστηρίξει» σημειώνει ο κ. Χήνος.

Η ευκαιρία που ανοίγεται για την Eurocatering

Για το 2020 η διοίκηση της Eurocatering εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα διαμορφωθούν στα 38,7 εκατ. ευρώ, με EBITDA πάνω από 3 εκατ. ευρώ, απορροφώντας πλήρως τους κραδασμούς που προκάλεσε η πανδημία Covid-19. Το 2019 η εταιρεία εμφάνισε πωλήσεις ύψους 35,8 εκατ. ευρώ με EBITDA 2,8 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων ύψους 1,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα τελευταία 5 χρόνια (2014-2019) η εταιρεία πέτυχε σημαντικούς μέσους ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης κατά 15% στις πωλήσεις και κατά 14% στην λειτουργική κερδοφορία EBITDA.

«Η εταιρεία του κ. Μαυρόπουλου έχει δείξει πολύ σημαντικά πράγματα όλο αυτό το χρονικό διάστημα και όχι μόνο κατά την διάρκεια της κρίσης της πανδημίας, αλλά και της οικονομικής» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Χήνος, που σημειώνει ότι η αγορά της έτοιμης σαλάτας δεν έχει δείξει την πλήρη δυναμική της στην Ελλάδα. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ελλάδα είναι μόλις στο 1/3 σε σχέση με της Ιταλίας ή το 1/5 άλλων ανεπτυγμένων αγορών ενώ η αγορά παγκοσμίως καταγράφει κάθε χρόνο αύξηση 15%.

Εξασφαλίζοντας την οικονομική της θωράκιση, η Eurocatering θα μπορέσει να αναπτύξει περαιτέρω τις παραγωγικές της δυνατότητες, το τμήμα μάρκετινγκ και θα μπορέσει να παραμείνει η ηγέτιδα δύναμη στην αγορά των φρεσκοκομμένων σαλατών στην Ελλάδα και να δημιουργήσει καινοτόμα προϊόντα.

Με την επένδυση του Elikonos, θα εκσυγχρονιστούν οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις, θα δημιουργηθεί επίσης μια νέα μονάδα δίπλα στις εγκαταστάσεις, η οποία θα δώσει άλλη δυναμική στην εταιρεία και θα την βοηθήσει να μεγαλώσει την παραγωγή της με μικρότερο κόστος. 

«Η Eurocatering με το brand της «Φρεσκούλης» έχει την δυνατότητα να επεκταθεί και να δημιουργήσει νέα προϊόντα που θα την βοηθήσουν να διεισδύσει και σε άλλες χώρες και να αυξήσει τις εξαγωγές της» τονίζει ο κ. Παπαγεωργίου. Η εταιρεία εξάγει ήδη στη Βουλγαρία κάποια προϊόντα και σκοπεύει να αυξήσει το αποτύπωμά της στο εξωτερικό, με τον κ. Χήνο να σημειώνει πως «θέλουμε αυτή η παρουσία να γίνει μεγαλύτερη και να επεκταθεί και στις χώρες της Βαλκανικής».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

beer
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βεργίνα: Η ελληνική μπύρα που αντιστάθηκε στους διεθνείς κολοσσούς

Καθιερώνεται στην αγορά η ελληνική μπύρα Βεργίνα μετά τη μεγάλη αντιπαράθεση με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία που μεταφέρεται σε ολλανδικό δικαστήριο. Τι δηλώνει στο Business Daily ο Δ. Κρις, διευθυντής εταιρικής ανάπτυξης της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης.
tyri-cheese
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το θαύμα των ελληνικών φυτικών τυριών: Πώς κατακτούν τη διεθνή αγορά

Η Arivia από την Δράμα είδε τις πωλήσεις του brand φυτικού τυριού Violife να αυξάνονται κατά 178,3% ενώ η Good Planet Foods που συνεργάζεται με την ΚΡΕΜΕΛ από την Κρήτη αύξησε τις πωλήσεις της κατά 168,9%.
startups-Ellada-oikonomia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επτά ελληνικές startups στη λίστα με τις 1.000 κορυφαίες στην Ευρώπη

Τι αποκαλύπτει η λίστα των Financial Times με τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες startups για την πρόοδο του ελληνικού οικοσυστήματος νεοφυών εταιρειών. Ξεχωρίζει η Spotawheel, που βρίσκεται στην 41η θέση της Ευρώπης.