ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Σπύρος Θεοδωρόπουλος
Σπύρος Θεοδωρόπουλος, Φωτο: Γ.Τ. Πρωθυπουργού/ Δημήτρης Παπαμήτσος

Τι κρύβει το deal του Σπ. Θεοδωρόπουλου για την είσοδο στην αγορά χυμών

Με «όχημα» την Ελληνικοί Χυμοί, ο ιδρυτής της Chipita εισέρχεται σε μια αγορά που έχει γνωρίσει σημαντικές ανακατατάξεις τα τελευταία χρόνια και έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.

Να ανακατέψει εκ νέου την τράπουλα και να κερδίσει σημαντικά μερίδια αγοράς σε έναν κλάδο που έχει μεγάλα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης, στοχεύει η νέα επένδυση του πρώην ισχυρού άντρα της Chipita Σπύρου Θεοδωρόπουλου, ο οποίος μαζί με τον Απόστολο Ταμβακάκη, που διαχειρίζεται το επενδυτικό κεφάλαιο EOS Capital Partners, προχώρησαν σε κατ’ αρχήν συμφωνία με τους μετόχους της εταιρείας Ελληνικοί Χυμοί ΑΕΒΕ για τη συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας.

Οι Θεωδωρόπουλος και Ταμβακάκης απέκτησαν πλειοψηφικό ποσοστό στην Ελληνικοί Χυμοί, με στόχο την κεφαλαιακή ενίσχυση της εταιρείας και την ενδυνάμωση της θέσης της, καθώς λόγω της χρεοκοπίας της αλυσίδας Μαρινόπουλος δέχτηκε ισχυρότατο πλήγμα, έχοντας μειωμένες πωλήσεις τα τελευταία χρόνια. 

Από τα 26,35 εκατ. ευρώ που ήταν ο κύκλος εργασιών το 2015 και τα 25,75 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2019, ο τζίρος του 2020 κατήλθε στα 22,6 εκατ. ευρώ, διατηρώντας όμως εντυπωσιακό περιθώριο κέρδους, με τα προ φόρων κέρδη να διαμορφώνονται στα 4,22 εκατ. ευρώ στην ίδια χρήση. Σε κάθε περίπτωση, με κύκλο εργασιών σ’ αυτά τα επίπεδα, η εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί βρίσκεται μέσα στις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου που έχει συνολικό εκτόπισμα περίπου 120 εκατ. ευρώ ετησίως. 

Η εταιρεία έχει «χτίσει» ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής με παρουσία σχεδόν σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη χώρα μας, διατηρώντας σημαντικό μερίδιο αγοράς στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ έχει και πολύ καλές εξαγωγικές επιδόσεις. 

Ο κλάδος βρίσκεται τα τελευταία χρόνια εκ νέου σε ανάπτυξη στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, δεδομένου ότι παγκόσμια οι καταναλωτές στρέφονται αναφανδόν προς περισσότερο φυσικά προϊόντα που προσφέρουν ευεξία και καλύτερη υγεία.

Βεβαίως, ένα σημαντικό πρόβλημα για τις εταιρείες τα τελευταία χρόνια είναι ο «πόλεμος» των προσφορών που έχει… σκοτώσει τις τιμές, προς όφελος βεβαίως του καταναλωτή, βλάπτοντας όμως τα περιθώρια κέρδους των επιχειρήσεων. Όπως και στα αναψυκτικά, στα χρόνια της κρίσης κυριάρχησαν οι μεγαλύτερες συσκευασίες και οι διάφορες προσφορές με εξάδες κ.λπ., που περιόρισαν τα περιθώρια κέρδους. 

Η δεκαετία της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα αποτέλεσε ευκαιρία επαναπροσδιορισμού της αγοράς, καθώς λειτούργησε ως εφαλτήριο επανεκκίνησης, φέρνοντας στο προσκήνιο προϊόντα που είχαν… ελληνικότητα, κάτι που είχε αντανάκλαση τόσο στο χώρο των αναψυκτικών – χυμών, όσο και ευρύτερα. 

Σε κλάδους όπως αναψυκτικά και μπύρες, μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται, εν αντιθέσει με εγχώριες εταιρείες που διεκδίκησαν και κατέκτησαν μερίδια, με όχημα τη στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα made in Greece. Αυτό έγινε πιο ευδιάκριτο σε εταιρείες τροφίμων, αναψυκτικών και χυμών, κάτι που έδωσε την ευκαιρία να βγουν με αξιώσεις καινούριες επιχειρηματικές προσπάθειες σε όλους αυτούς τους κλάδου.

Κοινός παρονομαστής για όλες αυτές τις εξελίξεις και τις μεγάλες επενδύσεις εγχώριων αλλά και διεθνών funds και επενδυτικών σχημάτων στο χώρο των τροφίμων και των ποτών, είναι ασφαλώς η άφθονη και εξαιρετικής ποιότητας πρώτη ύλη, που αποτελεί και το κυρίαρχο συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας. Το μεσογειακό κλίμα δημιουργεί τις ιδανικές συνθήκες για τα εσπεριδοειδή και πολυάριθμες ποικιλίες φρούτων, προσφέροντας τη δυνατότητα για τη δημιουργία χυμών υψηλής διατροφικής αξίας. 

Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον λοιπόν, παραδοσιακές δυνάμεις έχασαν μερίδια αγοράς, ενώ καινούριοι «παίκτες» βρήκαν την ευκαιρία να ξεπηδήσουν και να διεκδικήσουν σημαντικά ποσοστά αγοράς, όπως η Κάμπος Χίου που ιδρύθηκε μόλις το 2009 και έχει εξαιρετική πορεία, η οικογένεια Χριστοδούλου (βεβαίως έχει ιστορία 65 ετών, όμως τα τελευταία χρόνια έχει κάνει τεράστια άλματα), Γαλακτοκομικά Όλυμπος κ.α. 

Σύμφωνα με προ ενάμιση έτους έρευνα της IRI Hellas, το 70% της αγοράς χυμών στην Ελλάδα ελέγχεται από τις Οικογένεια Χριστοδούλου, Όλυμπος, Coca Cola Τρία Έψιλον, Δέλτα και PepsiCo Ηβη, ενώ το υπόλοιπο 30% ελέγχεται από μικρότερες εταιρείες που όμως έχουν momentum ανάπτυξης, όπως Ελληνικοί Χυμοί Α.Ε., Κάμπος Χίου, Αγροτικός Συνεταιρισμός «Λακωνία», Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Αργολίδας «Ρέα» κ.ά. 

Ποια είναι η εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί 

Η εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί ιδρύθηκε το 2003 και μέσα σ’ αυτά τα 18 χρόνια έχει πετύχει σημαντική ανάπτυξη, με αιχμή την άφθονη πρώτη ύλη, αλλά και τη δημιουργία υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων με έδρα τη Λάρισα. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην αγορά με τις ετικέτες χυμών, Viva, Belo και Viva Slim, ενώ έχει και καλά μερίδια στον χώρο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. 

Διαθέτει εγκαταστάσεις 13.500 τ.μ. και ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο 5.600 τ.μ. στην Βιομηχανική περιοχή της Λάρισας, σε ιδιόκτητο χώρο 20 στρεμμάτων. Το εργοστάσιο έχει τέσσερις ανεξάρτητες γραμμές παραγωγής με δυνατότητα παραγωγής 34.000 κουτιών ανά ώρα. Το 2021 η εταιρεία προχώρησε στην εγκατάσταση δυο γεμιστικών μηχανών από την εταιρεία SIG COMBIBLOC

Η μία θα παράγει χυμούς σε συσκευασία 1 λίτρου και η δεύτερη σε συσκευασία 250ml. Η μονάδα της εταιρείας έχει τις διεθνείς πιστοποιήσεις διασφάλισης ποιότητας ISO 9001:2015, ISO 22000:2005, BRC v7, IFS v6.1. Τέλος, έχει δρομολογήσει νέα επένδυση 5,78 εκατ. ευρώ η οποία μπήκε στον Αναπτυξιακό Νόμο και αφορά την επέκταση της υφιστάμενης μονάδας στη Λάρισα με νέες γραμμές παραγωγής, που θα υποστηρίζουν νέας γενιάς (χάρτινες) συσκευασίες. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σπύρος Θεοδωρόπουλος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σπ. Θεοδωρόπουλος - EOS Capital επενδύουν στην «Ελληνικοί Χυμοί»

Η εταιρεία με μηδενικό δανεισμό το 2020 είχε τζίρο που ξεπέρασε τα 22 εκατ. ευρώ ενώ διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις στη Βιομηχανική Περιοχή της Λάρισας. Έντονη δραστηριότητα και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fund με ινδικά κεφάλαια από το Switzgroup για επενδύσεις στην Ελλάδα

Θα μετέχουν το ίδιο το Switzgroup, Ινδοί και Έλληνες επιχειρηματίες. Στόχος, να δημιουργηθεί μια δύναμη πυρός 200 εκατ ευρώ για τοποθετήσεις σε μικρομεσαίες δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων.