ΓΔ: 1429.73 -0.57% Τζίρος: 191.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 DATA
Φώτο: Egnatia.eu

Μετά από 23 χρόνια καθυστέρηση προχωρά ο νέος κάθετος άξονας Ελλάδας - Βουλγαρίας

Η καθυστέρηση οφείλεται σε σημαντικά γεωλογικά προβλήματα που οδήγησαν σε αλλαγή χάραξης. Στα 48 εκατ. ευρώ ο προυπολογισμός του έργου στις 22 Σεπτεμβρίου η κατάθεση των προσφορών.

Εικοσιτρία χρόνια μετά την υπογραφή του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας, το 1998, για τη δημιουργία ενός νέου κάθετου άξονα στην Εγνατία Οδό που θα συνδέει τις δύο χώρες με νέο συνοριακό φυλάκιο, προκηρύχθηκε η δεύτερη εργολαβία.

Πρόκειται για το δεύτερο τμήμα του υπό κατασκευή κάθετου άξονα 70 της Εγνατίας Οδού (Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα) που προκηρύχθηκε με προϋπολογισμό 48 εκατ. ευρώ και ημερομηνία κατάθεσης προσφορών τις 22 Σεπτεμβρίου

Αντικείμενο του νέου διαγωνισμού είναι η κατασκευή του τμήματος «Μελίβοια – Δημάριο», μήκους 10,64 χιλιομέτρων. Το συνολικό μήκος του κάθετου άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα είναι 49 χιλιόμετρα. Ηδη κατασκευάζεται από την ΑΚΤΩΡ το τμήμα από το Δημάριο μέχρι τα σύνορα (στην περιοχή του Εχίνου) με βάση σύμβαση που υπεγράφη το 2018.

Στο πρωτόκολλο Ελλάδας – Βουλγαρίας του 1998 αναφέρονταν πως ο κάθετος άξονας Ξάνθη – Εχίνος - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα θα βοηθήσει στην ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας και θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη, λόγω των εμπορικών και γενικότερων δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν, τόσο στην πόλη της Ξάνθης και σε ολόκληρη τη Θράκη όσο και στην ενδοχώρα της Βουλγαρίας (Σμόλιαν, Φιλιππούπολη, κλπ). 

Η καθυστέρηση στην υλοποίηση του άξονα αποδίδεται από τη διοίκηση της Εγνατίας Οδού στο γεγονός πως με τις μελέτες και από επιτόπιες αυτοψίες «διαπιστώθηκαν σημαντικά γεωλογικά-γεωτεχνικά προβλήματα». Έτσι, «εξετάστηκε και εγκρίθηκε μια δυτικότερη χάραξη, στην περιοχή του Δημαρίου (μήκους 9 χιλιομέτρων περίπου) η οποία προστίθεται μαζί με τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου «Μελίβοια – Δημάριο», μήκους 10 χιλιομέτρων., ώστε το τμήμα αυτό του κάθετου άξονα να αποκτήσει διατομή και ταχύτητα που προδιαγράφει η Διακρατική Συμφωνία.

Οσον αφορά το διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ, την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να οριστικοποιηθεί από το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου η επιλογή της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ – Egis Projects ως προσωρινού πλειοδότη. Στη συνέχεια εκτιμάται πως χρειάζονται περίπου 3 – 4 μήνες ώστε να οριστικοποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης που θα υπογραφεί. Τότε η κοινοπραξία θα επιλεγεί ως οριστικός ανάδοχος και η σύμβαση παραχώρησης θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση. Στη συνέχεια θα κυρωθεί από την Βουλή. Προβλέπεται πως μέσα στον επόμενο χρόνο θα αρχίσει να μετράει αντίστροφα η 35ετής περίοδος παραχώρησης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τι σηματοδοτεί το placement της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τα μηνύματα της τιμής

Το ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον είχε ως αποτέλεσμα η τιμή διάθεσης να διαμορφωθεί στα 13,2 ευρώ που αντιστοιχεί σε μικρό premium (+2,3%) από την μέση τιμή των τελευταίων 12 μηνών και discount (-5,8%) από το κλείσιμο της Πέμπτης 18.01.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΤΕΡΝΑ, Ακτωρ και Intrakat αναλαμβάνουν την επέκταση της Λ. Κύμης

Το έργο ύψους 434 εκατ. ευρώ είχε σχεδιαστεί εδώ και δυο δεκαετίες αλλά έμενε μπλεγμένο με τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Περίπου 30.000 οδηγοί εκτιμάται πως θα χρησιμοποιούν το νέο οδικό άξονα καθημερινά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πίσω στα κέρδη η ΑΚΤΩΡ το α' τρίμηνο 2022 μετά τις ζημιές των 470 εκατ.

Αποδίδει καρπούς η προσπάθεια ανάταξης του κατασκευαστικού τομέα της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, υποστηρίζει ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ, Χρ. Παναγιωτόπουλος. Τι λέει για τα νέα έργα, το κτήμα Καμπά και την κόντρα των μετόχων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εκτίναξη εσόδων - κερδών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από τις συμβάσεις παραχωρήσεων

Έως και 115 εκατ. ευρώ θα προσθέσουν οι μεγάλες συμβάσεις στις ελεύθερες ταμειακές ροές του ομίλου. Άμεσες επενδύσεις 600 εκατ. σε τρεις παραχωρήσεις. Τα έσοδα που αναμένονται ως τη λήξη των συμβάσεων.