ΓΔ: 834.83 -0.17% Τζίρος: 63.52 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Pixabay

ΤΕΡΝΑ, Ακτωρ και Intrakat αναλαμβάνουν την επέκταση της Λ. Κύμης

Το έργο ύψους 434 εκατ. ευρώ είχε σχεδιαστεί εδώ και δυο δεκαετίες αλλά έμενε μπλεγμένο με τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Περίπου 30.000 οδηγοί εκτιμάται πως θα χρησιμοποιούν το νέο οδικό άξονα καθημερινά.

Με καθυστέρηση ενός έτους έγινε η δημοπράτηση για το έργο της Λεωφόρου Κύμης με την κοινοπραξία των εταιρειών ΤΕΡΝΑ-Άκτωρ και Intrakat να αναδεικνύεται προσωρινός μειοδότης και να αναλαμβάνει την επέκταση και την διασύνδεση της μέσω της Αττικής οδού, με την ΠΑΘΕ (κόμβος Καλυφτάκη), που θα αναβαθμίσει τη βόρεια Αθήνα και δεν θα περιλαμβάνει διόδια.

Το έργο θα μελετηθεί, θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης του Ν. Αττικής.  Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να αποσυμφορηθεί η Αττική Οδός στο τμήμα από τον κόμβο της Λεωφόρου Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης. Ο κόμβος Μεταμόρφωσης έχει μόνο μία λωρίδα εξόδου στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας με αποτέλεσμα κάθε πρωί να μπλοκάρονται χιλιάδες οδηγοί. 

Το έργο, προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ είχε σχεδιαστεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες αλλά έμπλεξε με τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού και ουδέποτε υλοποιήθηκε. Τώρα στο υπουργείο Υποδομών αποφάσισαν να το δημοπρατήσουν αυτόνομα και ως δημόσιο έργο καθώς εκτιμάται πως θα το χρησιμοποιούν περίπου 30.000 οδηγοί την ημέρα. Ο νέος οδικός άξονας των 3,8 χιλιομέτρων θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων. 

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής είχε δηλώσει στις αρχές του περασμένου έτους πως η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει στην απεμπλοκή του έργου από την ευρύτερη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η σύμβαση παραχώρησης ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024 και την προετοιμασία του διαγωνισμού για την επέκτασή της έχει αναλάβει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ)

Στο υπουργείο Υποδομών επιχείρησαν να εντάξουν την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στο Ταμείο Ανάκαμψης, χωρίς αποτέλεσμα. Τώρα αναζητούνται άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως το νέο ΕΣΠΑ. Επιπλέον έσπευσαν να διαχωρίσουν την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης αλλά είναι άγνωστη η τύχη μιας άλλης επέκτασης, αυτή της περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ellaktor_office
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελλάκτωρ: Καθήκοντα CEO στην ΑΚΤΩΡ αναλαμβάνει ο Χρ. Παναγιωτόπουλος

Διοικητικές αλλαγές στον ΑΚΤΩΡ με τον κ. Απόστολο Τζάβελλο να αναλαμβάνει τη θέση του Επιχειρησιακού Διευθυντή (Chief Operating Officer), ενώ παραμένει ως σύμβουλος διοίκησης ο κ. Γεώργιος Κωτούλας.
intrakat
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Intrakat: Αισιοδοξία για τις μελλοντικές προοπτικές του κατασκευαστικού κλάδου

Έντονη αισιοδοξία εκφράζει η κατασκευαστική εταιρεία Intrakat, σχετικά με τις προοπτικές του κατασκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα, με δεδομένη την βελτιωμένη εικόνα του κόστους και των εσόδων των έργων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Intrakat: Αύξηση τζίρου αλλά και ζημιών το 2021 λόγω ακριβών πρώτων υλών

Σε ιστορικό υψηλό άνω του 1,1 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο. Αυξημένος σε σχέση με το 2020 στα 214,8 εκατ. ευρώ ο ενοποιημένος τζίρος. Τα EBITDA της εταιρείας κατά την χρήση 2021 ανήλθαν σε ζημίες ύψους 4,8 εκατ. ευρώ.
intrakat
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

INTRAKAT: Πώς κατανέμονται τα ποσοστά των βασικών μετόχων μετά την ΑΜΚ

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας η  Intracom Holdings διαθέτει το 36,79% των δικαιωμάτων ψήφου, ενώ η εταιρεία ADAMAS Group, μοναδικός μέτοχος της οποίας είναι ο κ. Δημήτριος Κούτρας έχει ποσοστό 8,13%.